Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-04-26 17:26:51 följande:
    Ja alltså jag känner av en tex muskel riktigt mycket de stränar lite och "bränner" eller svider i den.  men tror bara dte är lite överansträngning eller att den stretchats lite mycket senaste tiden Abortfrågan ja.. ja jag har ju gjort 2.. Första gången var jag 18 och åt p-piller men de tog tydligen inte.. och jag ville verkligen inte ha barn då.. nr var när jag var 21 år, djup deprimerad med anti-depressiva tabletter pch var i ett destruktivt förhållande och glömt ta pillren... men även där ansåg jag göra det blivande barnet en tjänst och inte fortsätta. Alla får göra sina val i livet och så länge man verkligen tänker efter på sitt beslut tror jag inte dte kan bli fel.Men man hör ju hemska historier om de som typ skiter i skydd för "de kan endå göra en abort". Sånt är sjukt!!
    ok, jo detta kom efter att jag gått en bra stund å letat efter mammabyxor å provar ett par st....sen kom det. Brändes typ som på insidan..som ett geting stick, å värmekänsla. har jag aldrig vart med om, å jag blev mkt orolig..

Vad det gäller abort, tack för att du ville svara å din ärlighet.
    Jag personligen är emot abort, MEN det finns som sagt skäl till att göra det.
    Blev tvingad till en abort som mkt ung, det som jag tycker e fördjävligt är att vissa anväder det som, jaha, jag e med barn..äh jag gör abort..det e min rätt, å så har samma pers 7 st bakom sig innan.Det tycker jag e fel.....sen om man skyddat sig så har man ju tagit sitt ansvar å då har man ju gjort det man kan.
  • Bubbis10

sweetlilly

jag tycker att det brändes, sved ett litet tag.....men nu e det borta...men det blev ju efter att jag provat alla kläder..kan ju kanske överansträngt mig lite...

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-04-26 17:29:27 följande:
    pregga: ang abort så känner jag såhär: först och främst ska man skydda sig så bäst det går. och blir man ändå gravid tycker jag man ska ta tid på sig att känna efter hur man vill göra innan man bestämmer sig. båda föräldrar ska vara överens om beslutet.abort som preventivmedel finns inte för mig. det finns alltid något preventivmedel man kan använda, man kan inte vara allergisk mot allt. och om man isåfall skulle vara det får man väl strunta i att ha samlag :P om man nu inte vill ha barn förstås...abort om barnet är väldigt sjukt ser jag inget fel i. även abort om mammans hälsa är i fara. hm vad mer kan jag säga?...... kommer inte på något
    Mkt bra åsikter tycker jag,instämmer man kan inte vara allergisk emot alla p,medel. Å kan man inte ta sitt ansvar å skydda sig då man e fullt medveten om att man kan bli med barn, då anser inte jag att man e mogen för att ha sex heller.
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-26 18:14:00 följande:
    Hej hej!Hur mår alla? Ang. abort så tycker jag att det är upp till var och en, men förstår inte dom som använder det som preventivmedel..
    hej :)
    jodå, lite orolig här....men annars bara fint, sj?
    håller med, ska inte missbrukas.
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-26 19:06:11 följande:
    hej,samma här, lite orolig men annars är det fint.. Ringde precis fk då det är ett orosmoment för mig. Är ju sjukskriven sedan 30 mars för ljumskbråcket och nu vill jag veta ifall jag får ersättning för jag har inte råd att vara hemma utan betalning i över en månad, men enligt kvinnan jag pratade med kan det dröja till 21 maj innan de är färdiga med mitt ärende för de har 30 dagar på sig från att de fått in sista pappret..känns jävligt stressande att inte veta faktiskt..
    oj, men fy va jobbigt, jäkla puckon! det måste dom la fatta själva att man måste ha besked om sin inkomst! blir så trött på dom. grrr
    Malten skrev 2010-04-26 21:35:17 följande:
    Ang abort är jag för rätten att varje kvinna själv får välja. Men självklart ska man skydda sig så väl man kan om man inte vill bli gravid. Och det är hemskt när vissa i stort sätt blir tvingade till abort. 
    jo jag håller med. Sålänge det inte missbrukas fel så att säja.
    lillabambi skrev 2010-04-26 21:42:44 följande:
    Hmmm har missat lite varför har ni börjat diskutera abort?
    jag frågade då jag var med i en tråd å det e ett känsligt ämne med många upprörda.
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-26 21:45:27 följande:
    Go`kväll  mina runda damer. Hoppas att allt är bra med er. Själv har jag varit lite nere å trött ett tag, så jag har inte orkat vara här inne mer än att kollat gästboken å inboxen då å då. Hoppas ni inte e har saknat mig för mycket.... hahahahaha.Vi var å lyssnade på vår lille prins i dag. Allt var jätte fint å jag följde "kurvan". Jag som trodde att kurvorna följde mig?! hahahahahahahaha Så i kväll har vi firat med kycklinggryta me ris å hallonsoda.... Jätte gott. Har varit på mitt nya jobbvikariat i dag. Jätte kul å super goa ungar å personal. Kommer absolut att trivas där Hur e d me er andra i vadragslivet då?
    ÅÅ va mys å lyssna på liten...läntar redan tills nästa gng ju...hihi

Sjkälv fick jag mig en smärre chock efter mitt sista inlägg här idag så ringer det på dörren, å där står mitt x å hans systerson på 4 år.....han har inte hört av sig för att han vart hm....ofrivilligt..borta.
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-26 22:19:41 följande:
    Vi har ju det mesta av allt man behöver till bebben, men kommer nog behöva köpa babyskydd(bilstol) så är det någon som kan tipsa om något som verkar bra? Vilket har ni som redan har?
    jag har sett en brio babyskydd som jag ska köpa för 1200 kr på happyland :) jättefin.
  • Bubbis10
    Ns mamma skrev 2010-04-26 22:28:18 följande:
    ok..tycker det är jättesvårt med vilket man ska ha, får försöka hitta något test om vilket klarar olyckor bäst...  oj då, hoppas det gick bra med exet iaf...
    jo det e svårt det där, asså säkerheten går ju först i alla lägen.

vad det gäller mitt x så fick jag blandade känslor inför vad han berättade, jag e glad att han e ärlig å uppriktig emot mig. men samtidigt besviken att han sätter sig i onödiga situationer nu när vi ska ha barn. men jag tänker inte döma eller klanka på han. Han va stressad som det var, å då kan bara jag få ner han i lugn å ro.

Får väl se hur det ska sluta med just denna händelse....suck...var inte läge för detta nu. men gjort e gjort.....
    vi ska ev ses imon...å prata lite utan barn, men han kände sin son sparka iallafall...hihi
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-26 22:30:27 följande:
    Men vad ville han då? Flytta in eller ha alibi?
    hahahaha du e ju för rolig...mja inte flytta in iallafall ;)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-04-26 22:43:03 följande:
    Ja, hon älskar sin nya säng å har inte klöddat en ända kväll över att sova i den  mer att hon inte ska sova alls, utan hon vill busa, kissa potta, dricka vatten, äta godis å gräva ute i sandlådan.... jätte roligt med alla ord å förklaringar som man kan komma på för att slippa sova hahahahah (skrattar tyst för mig själv när jag tänker på henne, gullugnen min)
    haha så söta dom e asså, alla knep för att hålla ögonen öppna....haha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10