Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej tjejer!

Jag skrev innan idag att jag inte känt den lille på länge, men i eftermiddags var sparkarna i full gång igen :) men som ni skrev ska man väl inte oroa sig när det är såhär pass tidigt. 
  • mammailund85
    den kära leken skrev 2010-04-15 12:52:27 följande:
    Åhh vad spännande det låter! Jag vill med läsa massa intressanta kurser. Vad läser ni om?
    Vi har olika teman varje föreläsning. Idag var det sexköp och en annan gång om barns sexualitet. Jo det är spännande!
  • mammailund85

Hej! 

Idag gick jag in i v22 :) Såg att ni prata städning innan. Både min bm och sjukgymnast har beordrat att man inte ska dammsuga som gravid (iaf inte om man har problem med fogarna). Så nu är det enbart min man som städar golven här, skönt för mig haha. 
  • mammailund85

Hej! 

Fina saker du handlat sweetlilly och kul att kika lite i din blogg!
    Carohl vilka fina bilder :)
    Jag och min man blev lite inspirerade av lyxfällan och kollade upp vad vi gör av mig på olika saker senaste månaderna och det var inga upplyftande siffror. Nu får det verkligen bli skärpning då jag inte kommer få in så mkt pengar närmaste månaderna. Sen blir det veckahandling i helgen istället för att småhandla dagligen som vi gör annars. 
  • mammailund85

Hej på er! Nä här i Lund är det mulet och trist idag faktiskt. Jag och mannen ska strax iväg och storhandla.

Igår var vi på fest och ikväll blir det ännu en fest+ imorn tårtkalas :) Pregga (och ni andra för den delen) jag kan tipsa om alkoholfri "champagne" som finns på systemet (Schloss boosenburg). annars är alkoholfritt vin inte mkt att hurra för tycker jag. 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-17 11:50:40 följande:
    hahahhaa men e det HELT alkoholfritt? har hört att även dom innehåller en liiiten mängd alkohol? hahahaah skulle la vara snyggt, sitta hemma å pimpla alkoholfri champange...hm, vilken syn....
    Den innehåller 0.5% alkohol, vilket räknas som alkoholfritt. Även ex filmjölk innehåller en liten mängd alkohol. Det är alltså helt ok att dricka 
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-17 12:16:07 följande:
    ok, ååhh tack gumman för ditt lugnande svar. jo vi ligger ju inte så långt ifrån varandra, är ju i v 23 nu. vissa dagar så e det fullt ös medvetslös....å nu typ inget, en liten knuff..å sen inget mer...
    Japp jag har också samma "problem". Det är fullt normalt enligt vad jag förstått..
  • mammailund85

Hej hej! 

Idag har jag shoppat lite mammakläder. Provade massa av mina kläder och insåg att jag knappt kan ha några längre. Önskar jag hade lite mer avslappnad syn på min kropp men jag har lite svårt att acceptera viktuppgågen. Jag hade ju inte gått upp nåt första 14v men nu känns det som jag svullat upp ordentligt. Magen är förstås kul att den växer, men jag har lagt på mig lite överallt. Har dessutom varit på fest, kalas nu tre dagar i rad och ätit ofantliga mängder kakor. Känner mig som en valross. Nån mer än jag som tycker det är jobbigt att bli större?
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-04-19 08:22:06 följande:
    Hahaha jag tänkte när jag såg gröna lampan : men skulle inte hon sova? Så såg jag det här. Haha de är ju för goa.
    Aha först nu fattar jag hur man kan se att nån är online :)
  • mammailund85
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-19 09:13:58 följande:
    Igår fick jag äntligen veta vad det är som gömmer sig i magen och jag fick som jag ville En liten tös är det och jag är så glad
    Grattis till tösen!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10