Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-05-02 11:50:39 följande:
    pregga: puss tillbaks.... :)nä oftast är ju magen större på kvällen, fylld med mat och ut pressad typ ;) sen när man vaknar på morgonen så är ju matsäcken tom och bebis finner väl rum i magen på annat sätt när man är liggandes.
    hihi tack för omtanken gumman.....puss

jo nu kom jag just hem fr östra sjukhuset då min oro tog överhand, vi tog ett CTG å lille prinsen har lagt sig i säte, han vill sitta upp...men hade nu lägt sig på bredden vilket gjort att magen sjunkt kraftigt...å det innebär att han sparkar inåt emot ryggraden nu,därav mindre puffar sen igår å inte lika starka....BM fick oss å lova att meddela henne när vi fått, för hon ville verkeligen se denna lille då hon var helt imponerad över hur stark han är redan, hon sa-men han är jättestark för att vara så liten....hahahahaha, å sen-han måste jag få se sedan, lova mig det?
    så vi fick ju lova...
    men nu känner jag mig mera lugn, å han va sjövild...hjärtat va uppe i 161 slag per min....hahahaha vilden..
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-02 12:20:03 följande:
    Jo man har ju större mage på kvällarna och mindre på morgonen förmiddagen så du behöver inte vara orolig :)
    hihi tack .....har kollat upp nu....:)
  • Bubbis10

jo hon berättade åxå att dom förlöst en bebis på 450 G igår, å han klarade sig :)

• Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-05-02 17:09:30 följande:
    Jag ska laga rislåda med purjolök och kassler, men är osäker eftersom jag hela tiden undvikit kallrökt kött och det står ej på denna om den är varm eller kallrökt..ska ju ha den i ugnen en liten stund men kanske går bra om jag steker kasslern lite först? tänker mest på den där bakterien listeria?
    jag hade inte ätit kassler om jag ska vara ärlig, å det e inte för att oroa dig, utan för att man ska undvika rökt mat.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-02 18:10:15 följande:
    rökt är en sak, men kallrökt är inget bra.. bara rökt är ok, bara den är lagad.
    Ok, hm.....hörde att det som smakar rökt, men bara e sprayad med smaken rökt..men jag kan ju ha fel....
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-05-02 18:13:39 följande:
    Min syster kom i vecka 26 och hon är i dag 6 år;)så dom kan rädda små små barn!ja går in i vecka 26 i morrn;)nehe nu ska vi snart käka grillat med sallad och potatis-sallad och vitlöksbröd hoppas ni får en skönt och mysig kväll alla
    hihi jo dom sa att min lille skulle klara sig nu med, å jag e i v 25....:)
    önskar dig d-samma......
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-02 18:16:11 följande:
    pregga: min lilla prinsessa ligger mestadels på bredden. sparkar på höger sida och har huvet på vänster. ibland "raspar" hon lite med armarna i mitt bäcken och ibland får hon in en box eller spark hahaha, aj!!!
    hahahahah ok, men DET känner jag igen :) men det va skönt å få höra det ändå..{#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-02 18:37:13 följande:
    ja..alltså mycket mat som står att det är "rökt" så är det bara rökarom. Men det spelar ingen roll om det bara är arom eller "riktigt"rökt, bara det är ordentlig lagat som sagt.
    ok, då förstår jag....men jag hade inte ätit det ändå, hahahaha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-02 18:49:07 följande:
    jag älskar rökt mat Och jag äter ju grillat också, det är ju rökt också på ett vis Nu gör jag fisksoppa, ska bli mumma!
    haha ok,men fisk soppa låter ju MUMS! get over here...haha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-02 19:05:09 följande:
    jepp har kokat räkskal ett tag, men nu har jag slängt i morötter,potatis,palsternacka och vitlök i spadet, sen ska laxen i
    hihi det lät riktigt GÖTT!
    måste logga ut, hörs sen...kram

Ps, det kommer inte bli jag å x.et igen.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10