Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-06-09 16:56:26 följande:
    Så skönt att den lille ville stanna en stund till då men inget kul med UVI!
    Ja den kommer nog att stanna ett bra tag till...
    Det var ju inga värkar utan som sagt det gjorde asa ont i magen och en UVI kan göra detta samt leda till sammandragningar =( Inte kul!

Nu har jag badat mina frön här hemma, pappsen kommer inte till middagen så det blir bara vi?
    Stekt ris med kyckling MMMMMMMMMmmmmmmm
  • sofie och laura
    Lysmasken skrev 2010-06-09 22:43:34 följande:
    Ringde oxå förlossningen i em. Hade så jäkla ont i högra sidan och det släppte inte alls. Men dom ville att jag skulle ta kontakt med bm imorrn bitti för att kolla urinet. Tog 2 panodil sen så släppte det efter ett tag.
    UVI härjar för fulla muggar nu =(
    Grattis till er alla som går in i nya veckor!
    Jag är i v 31+0 idag och undrar vad denna dag har att erbjuda RÖNTGEN FÖR lilleman =(
  • sofie och laura
    den kära leken skrev 2010-06-10 08:49:11 följande:
    Tackar och bugar för grattis till 30+0 och passar på att gratta dig till ännu en ny vecka. Hoppas allt går bra för er!
    Tackar gumman, jo och detta kommer att gå bra idag vill bara att saker och ting skall ske för lilleman så att det börjar hända saker, då hans hälsenor och språngbenet är fel.
    Tackar själv... Här går det ju undan =)
    Lysmasken skrev 2010-06-10 09:15:11 följande:
    Det var nog det förlossningen ville att jag skulle ta med bm idag. Ringt till bm och dom ska ringa upp, min egen bm då. Få se om jag får tid idag och om dom gör ul, kan ju alltid hoppas på det.
    Har haft uvi när jag var mindre typ -01 men då hade jag inte ens märkte det förutom att jag hade ont i sidan som nu men jag svimmade så min mamma fick köra mig till infektionen. Då hade det satt sig på njurarna. Fick ligga inne då på infektions avd.

Grattis till dig.
    Gumman det är skitviktigt med att kolla upp UVI det var där mina värkar började samt att infektionen spreds sig.
    Under graviditetem är de oftast smygande dessa UVI
    Min BM har ju missat att jag har det fast odlingsprover SUCK!
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-06-12 22:25:06 följande:
    haha aså hon vill ha ett litet hönshus å en stor inhägnad till sin kanin...å det e ett ständigt tjöt om detta....

åh nu e jag orolig, han har vart såå lugn ida asså....
    Dominick kanske har vart vaken inatt så han har tröttnat ut sig???
    Milo (ev hihi) är uppe nu och dundrar!!!

Hur har din dag vart förutom snygga poliser hahhahhaaa
  • sofie och laura

Ja STRESS över att man inte hinner med =(
    Nä jag ska banne mig hinna med hahahaha!!

*Vagnen kommer nästa vecka =)
    *Bebis kläder tvättade
    *En del av min BB väska är packad HAHAHAHHAHAHAA
    *Sängen inhandlas nästa vecka med madrass
    *Baby sittern Handlar jag i juli

• sofie och laura

PREGGA: ska du till ullared FYYYYYY vad avis jag e nu =( vill med dit jag tror att jag kommer åka till pappsen sen får han skjussa ner oss dit över dagen då man åker tidigt under morgonen eller liknande ! Jag vill ju så gärna dit av hela mitt hjärta!!!!!

ÅÅÅÅ nä ska prata lite här hemma

• sofie och laura
    Myran 08 skrev 2010-06-13 17:42:24 följande:
    Oj, du låter ju jätte klar. Verkar veta precis, vad avis jag blir.

Själv är jag stressad då vi flyttar 31 juli och då är det 23 dagar kvar till BF. Jag hoppas bara man hinner få lite ordning innan bebisen kommer. Tur att man har bilstolen i bilen (sätts fast nästa vecka), barnvagn införskaffad och sängen har vi från storebror och såna saker. Sedan tillkommer blöjor men det köper jag i juli. Är lite glad att man har småa barn och vi visste att vi ville ha en till, så vi har inte gjort oss av med några saker. 

Har ni funderat något på hur ni ska klä era små när de kommer ut?  

Ser att ni pratar sd. Har jag haft sedan ungefär v. 20 så jag går runt med bricanyl hela tid om det är så att jag får det jobbigt. Har även varit upp på förlossningen några gånger pga det. Men jag är så glad och tacksam över att det inte tappen är påverkad. Ibland har det visat sig att jag har haft en UVI också pga sammandragningarna.

Har ni bett eran barnmorska att ta urinprov på er och bett dem odla på det? Tänker så ni inte går med uvi.
    tetta skrev 2010-06-13 14:56:05 följande:
    Hej på er!
    Har knappt gjort ngt i helgen. Kommer ju inte ut pga dessa goa sammandragningar. Höften har ballat ur. Så himla mysigt. Man längtar tills man ska till bm nästa gång. hoppas att hb har höjt sig. Magen ballar ur av järntabletterna.

Måste oxå handla färdigt. Ska till Ikea och göra det sista. Tar med mig syrran och barnen.

Kram på er
    Har du något Life där du bor? Då finns det järn där som är snällare mot magen, dem heter Järn caps (tror jag det är annars är det caps på slutet). Jag tar dem och mitt järnvärde är nu bra och min mage har inte ballat ur. 
    Tycker du att jag låter klar VAD GLAD JAG BLIR=)
    Bilstolen är upptvättad den med och den är 7 år gammal hahahaha Gracco men den e jätte fin.. men får se om det blir en ny där med kanske??
  • sofie och laura

Vad härligt pregga att du drömde om förlossningen jhu=)
    Kan man verkligen inte längta mer än oss kvinnor i denna tråd!
    Och jag hyllar din gravid kudde för fan jag har ingen och jag sover skit om natten =(
    Förresten skicka ett sms till min mob sen jag råkade radera alla nr =) PÖSS

Och jag ser även att ni kvinnor väntar med att packa BB väskan ngt som jag är halv klar med ahhahahahaa

Fy man stånkar och stönar så fort man rakar benen inte kul jag ska nog vaxa dem i slutet av månaden så jag slipper tänka på det in till mitt planerade Ks?
    eller så får jag stånka hua hua

Annars mår jag bra idag haft mkt att göra i helgen.
    Nu skall jag ta och betala som bills suck....

• sofie och laura

En äckel varning fråga Luktar ni annorlunda mellan bena efter kissning.
    HMMM jag luktar sött asså en konstig fråga?
    Jag har aldrig luktat mellan benen men känner av det ibland =( vill fan inte lukta där ner
    Vad kan detta vara OROLIG?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10