Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-02-22 11:46:39 följande:
    Wiiiihoooo jag har fått en återbesökstid imorgon bitti! Nu mår jag bra med tanken i bakhuvudet och jag tror inne i mitt hjärta att det ska gå bra för att jag har kännt: knackknack knackknac, haha det var precis som att bebisen sa till mig hallå jag är här inne! Underbart!Hur som helst jag vill bara få det bekräftat. Jag fixade med jobbet så att en tjej jobbar längre åt mig så gör jag det för henne en annan dag.Nu ska jag sminka mig för att jag ska på möte strax.Kram
    Åh vad spännande! Hoppas att allt går finfint. Kram
    augustibarn10 skrev 2010-02-22 12:23:37 följande:
    Hej hej!Hoppas att alla har haft en bra helg!Idag ska vi få lyssna på hjärtat :) Första tecknet från bebisen förutom lite fladder. Kan inte riktigt koncentrera mig på något annat utan vill att klockan ska bli tre nu! ;) Men medan jag väntar får jag äta lite av mammas smörgåstårta som jag snodde med mig hem igår ;)
    helgen har varit bra tack, själv då? Åh härligt att få lyssna på hjärtat, supermysigt =) Förstår att du har svårt att koncentrera dig hihi. Åh smörgåstårta vad gott!
    BF: 100808 enligt SM
  • elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-02-22 14:50:59 följande:
    Såg att ni hade diskuterat hjärtljud här. jag kostade faktiskt på mej att köpa en babysound och kunde faktiskt höra redan i v 11 :) Här får man inte lyssna hos bm försen efter rul o jag ska på sånt i v 20....Kunde inte hålla mej :o)
    ojdå, här fick vi lyssna andra gången vi var hos BM, då var jag i vecka 12. Första gången var jag där i v9 och då ville hon inte lyssna efter hjärtat ifall ifall om det var för tidigt. spännande med eget babysound =) hur ofta lyssnar du? varje dag eller hur, erkänn:P
  • elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-02-22 15:05:59 följande:
    Hoppas du vill skriva här elin, tycker sånt här är jätteintressant att höra om!
    jag inboxade henne istället. blir lite tråkigt om folk skriver till varandra här om annat eller?
  • elinnnnn
    the jeryds skrev 2010-02-22 15:32:33 följande:
    jag har med en angelsound hemma, då man inte får lyssna på hjärtljuden förrän efter rul. å det blir i vecka 21 för mig... hörde med aktivitet i vecka 12., Mysigt men jag hittade inte själva riktiga hjärtljuden utan navelsträng osv förstod jag senare  (för två veckor sen när det hördes tydligt ett galopphjärta i min mage....) Jag lyssnar en gång i veckan ca. Bara för att ha någorlunda rent samvete då det finns spekulationer om att det inte skulle va bra. även fast ingen berättar något mer konkret än så . tex VAD som händer? min bm sa att det kan verka stressande för barnet. men jag har svårt att tro att en gång i veckan kommer skapa en ny arm eller missbilda något... stress hör jag ju att den inte är. med tanke på hjärtrytmen. :) Så känner jag iaf.Kommer du bort hit nån gång pregga, kan vi lyssna på varann!Nu undrar jag något, är det någon mer än mig som börjar känna sig mer hungrig? vecka 17 på onsd.   Kram allesammans.
    angående hunger. jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jag blir hungrig typ bara en timme efter att jag ätit. det är normalt läste jag då det är runt denna tiden fostret samlar på sig fett. jag gick in i vecka 17 idag..
  • elinnnnn
    the jeryds skrev 2010-02-22 15:39:27 följande:
    ja fyyyyy, så ja. och så märker jag nog att portionerna ökar en del. åt tre sora potatisar själv nu, med några skivor falukorv.
    haha om du inte vill gå upp extra mycket i vikt så får du passa dig för för stora portioner osv. jag läste nånstans att vi som gravida endast behöver 150-300 kalorier extra, typ en liten smörgås och ett glas mjölk som extra mellis skulle visst räcka . Jag satsar på att äta rättså som jag brukar, fast mindre portioner så jag kan ta en extra portion istället. Jag vill nämligen inte gå upp onödigt mycket då det är så väldigt svårt att gå ner i vikt sen, iallafall för mig. Hittills har jag gått upp 2-3 kg. Rättså okej med det. Men hoppas på max 10kg tills bebisen är ute.
    den kära leken skrev 2010-02-22 15:42:20 följande:
    Det gick bra att berätta för arbetskamraterna. Alla sa grattis och inga andra komentarer. 2 blev väldigt glada =)
    Vad roligt! Vad skönt att det gick så bra =)
  • elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-02-22 15:54:45 följande:
    Ok, tycker det är så spännande att höra om hur det är i en annan kultur och så, men jag får väl skriva mina frågor direkt till dig ist så får du svara om du har lust :)
    det kan du ju göra om du vill=)
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-02-22 16:00:17 följande:
    Alla, ja det är skönt att det är gjort nu. Folk får tycka vad de vill. Kommer du ju ändå att göra =)Nu ska jag åka hem och äta nässelsoppa och nybakt surdegsbröd. Har man världens bästa man eller ;)
    nä det har jag :P *skoja*
    nybakt bröd låter smarrig =) nässelsoppa har jag aldrig smakat
  • elinnnnn

jag har aldrig hört eller läst att popcorn skulle dra ner järnvärdet faktiskt. fast å andra sidan som andra redan sagt så gör kalcium det. kalcium och järn tar typ ut varandra. så man bör dricka juice när man tar järntabletten eftersom vitamin-c underlättar upptagandet av järnet.

Carohl, hur gick det på ditt VUL? Det var väl idag? Kram

• elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-02-23 11:16:44 följande:
    Det enda jag hört ska kunna sänka järnvärdet är om man drickeer mjölk direkt med tillskottstabletten, då funkar den inte lika bra tydligen..Nu ska jag göra mig iordning, ska till bm och lyssna på hjärtljuden
    Hoppas det gick bra!
    Jag har också varit hos BM idag och vägt, kollat blodtryck osv och även lyssnat på hjärtljud. Mysigt fast man hinner knappt höra innan hon tar bort maskinen haha. Men jag är bara glad så länge hjärtat slår :)

Vi ska göra ultraljud nästa vecka, då har jag gått 17 hela veckor + att jag nu fått remiss till något dem här kallar "trippel test" kanske motsvarande nupp eller kubb eller vad det nu heter hahah. Så det ska vi också göra antagligen nästa vecka.
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-02-23 13:16:14 följande:
    Vart tog alla vägen? Jag fick precis ut en droppe råmjölk, tror jag, ur ena bröstet. Någon mer?
    Har hänt mig också en gång för ett par veckor sen... Fast jag läste någonstans att man inte skulle hålla på och trycka. Det gjorde jag, men ditt kanske rann ut? Då är det ju inget att göra åt hehe. Men det är helt normalt att få råmjölk redan nu.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10