Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Verkar som alla är på massa besök hos BM. Är det rutin hos er eller? Vi har bara varit på inskrivning och då vår ordinarie BM var sjuk då så har vi fått ett extra besök inbokat i vecka 20. Men inget innan dess. Gör ni extra besök?

BF 100817
  • den kära leken

Antar att det kan skilja sig en del. Men jag blir lite misstänksam mot vårt mvc när vi får ett "extra" besök i vecka 20. Innan dess bara inskrivning. Jaja. Jag har ju er. Behöver ingen BM =)

augustibarn10 skrev 2010-02-22 12:32:44 följande:
    Det här är vårt första besök sen inskrivningen så här är det inte så många besök. Vet inte alls hur många besök man brukar gå på.
    BF 100817
  • den kära leken

Jag är ju förstföderska men ingen riskgrupp haha. Ähh jag är inte speciellt orolig heller och vet inte vad vi ska göra där i vecka 20 egentligen. En hel timme har de bokat in med. Vi får väl se.

t0va skrev 2010-02-22 12:39:22 följande:
    Jag har varit på en gruppinfo då vi var flera förstagångsgravida som fick information om mat, vad som kommer hända osv. Sen inskrivning hos BM och ett läkarbesök eftersom jag tillhör en "riskgrupp", blir ännu ett läkarbesök runt v.32 och ett extra ultraljud då verkar det som.  Annars har jag nästa tid i v. 20 hos bm, så nästa planerade grej för oss är RUL. Men efter det kommer man börja springa hos bm lite oftare. Sen kan det skilja sig om man är förstagångsgravid eller tillhör en riskgrupp. 
    BF 100817
  • den kära leken

Ja jag hade gärna lyssnat på hjärtat med. Men det är ju RUL om 4 veckor så jag får väl vänta på det.

SweetLilly skrev 2010-02-22 12:49:23 följande:
    fast vi har ju lyssnat på hjärtat, det är ju trevligt
    BF 100817
  • den kära leken

Snart ska jag på APT och tänkte då berätta för mina arbetskompisar. Spännande och se hur de reagerar.

BF 100817
  • den kära leken

Ja du ligger ju ganska exakt 2 veckor före mig. Visst är det pirrigt. Hoppas tiden går fort fram tills dess iaf. Åhh denna eviga väntan. Försöker koncentrera mig på att jobba ihop massa timmar på flexen så jag har sen när det börjar hända grejer och jag hellre vill va hemma.

SweetLilly skrev 2010-02-22 12:52:12 följande:
    ja vi har vårat om 2! Pirrigt!
    BF 100817
  • den kära leken

Det hoppas jag med och jag har egentligen ingen anledning att tro nåt annat men jag har en liten aning om vissa, de som kommer få utföra vissa av mina arbtesuppgifter. Så har jag ju bara varit anställd här sen i maj så det kan komma komentarer om det med. Men jag hoppas de blir mest positivt =)

t0va skrev 2010-02-22 12:52:16 följande:
    åh, så spännande, hoppas du får många bra reaktioner :D
    BF 100817
  • den kära leken

Jag tror absolut att de misstänker något. Kan tom va så att de slagit vad om när det ska ske. Haha. Ibland är de roliga men just nu, med min korta stubin, kan de vara riktigt jäkla irriternade.

Men det är ju lite roligt att chocka! Skulle jag tycka. Själv är jag ju snart 30, gifte mig för 2 år sen och köpte hus för ett och ett halv år sen. Och så kombi nu. Så det är absolut ingen överraskning för nån haha

t0va skrev 2010-02-22 13:02:19 följande:
    BF 100817
  • den kära leken

Det gick bra att berätta för arbetskamraterna. Alla sa grattis och inga andra komentarer. 2 blev väldigt glada =)

BF 100817
  • den kära leken

Jag är med superhungrig. Det får gå max 2 tim mellan målen annars riskerar jag att svimma eller mår jag väldigt illa. Helst vill jag ha lagad mat jämt men varvar med yoghurt och massa frukt.

BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10