Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Fast nu känner jag ingen smak då jag har åkt på en kanon förkyldning & bägge töserna oxå, maken är oxå super förkyld.

Men vi har bara fullkorns ris hemma å det avskyr maken. Fast det är ju klart han ska ju iväg på kurs med valpen idag. Så han stannar väl inte hemma å äter innan. Känner jag honom rätt så kommer han köpa en pizza på vägen hem

Nä om jag skulle kolla i mina lådor om jag har så jag kan härma din maträtt {#lang_emotions_tongue_out}

• Lysmasken

Hade alla indigrenserna, färsen tinas i vattenbad snart färdigt. Sen är det bara att ställa sig å börja med maten

Ja den här förkyldningen går mig på nerverna. Nog haft den i en vecka å den tycker gärna att den får stanna kvar oxå.

• Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-03-23 17:38:16 följande:
    pregga: jo i och för sig, men närmast för mig hade varit malmö och där kostar det snarare runt 1000 lappen än 500ingen :) men men nu får jag ju antagligen ett till här, gratis eller så betalar jag och gör det antingen här eller hemma i sverige kostar lika mycket om man ska betala själv....lysmasken: grattis till v.21 men då måste vi ju ha bf typ samtidigt.. jag gick också in i v.21 idag, fast enligt FL så är det inte förräns imorgon :Dnu ska jag umgås lite med maken och ssen kolla på nån film.ha en skön kväll allihop!
    Har bf den 9:e augusti. Själv då?

Sen ser jag fram emot 2 ul till ett i v32 & 38 kan hända att det blir ett i v28 men det är osäkert. Varför jag ska göra fler ul om någon undrar?
    Jag har högt bmi å då görs extra ul för att hålla kolla på bebisen så att den inte blir alltför stor. Sen vet jag att i v36 så ska jag träffa fl läkare & narkos läkare ifall om det skulle bli akut med kejsarsnitt, men tror inte att det skulle bli så då jag har haft väldigt lätta förlossningar med dom andra 2
  • Lysmasken

Morrn.

Nu om en liten stund ska jag ringa till ett ställe som heter folkuniversitet här i halmstad å säga att jag vabbar idag med. Varit mkt vabbande men har man 2 töser å dom lyckas åka på det mesta.
    Fast jag är glad att jag inte åker dit. Dom ska choacha en till jobb, har gått där sen i okt-09 å och ska vara där till slutet av april sen är det slut. Sen är det väl fk & ams som som står för utbetalningarna.

Vill ju gärna hitta ett jobb, trodde att jag höll på få ett men det sket sig =(
    Å nu är det ju säkert så att ingen vill anställa en pga att man är gravid.

Ja ang skatten, om jag kollade på skatteverkets hemsida så skulle jag få tillbaka runt 8000:- så jag hoppas att det stämmer.

• Lysmasken
    puchelina88 skrev 2010-03-24 08:10:59 följande:
    kan man kolla på skatteverketshemsida?hur gör man då?
    HAr du bankid så kan du kolla. Du kollar på inkomstdeklaration 1 har jag för mig att det heter. Sen finns det olika flikar när du väl är inne. Tror att det var skatteuträkning klickar dig på nästa & nästa igen sen kan du sen om du ska få tillbaka el betala
  • Lysmasken
    Malten skrev 2010-03-24 14:05:20 följande:
    Förresten nån som har erfarenhet av linser som höggravid och ammande? Var hos optikern idag och tog upp att jag är gravid. Han trodde att jag skulle kunna ha linser max 3 mån till och inte under amning. 
    Jag har linser/ alt glasögon. Jag ligger på -7,5 & -8,5

Inga problem att ha linser, även om du är gravid eller ligger å föder barn.

Har haft linser i 13 år & jag har & använder linser även om jag föder.

Varför trodde han/hon att du inte skulle kunna ha det?
  • Lysmasken

Glömde säga det, att innan dess jag började med linser så hade jag glasögon då jag fick det i åk 2.

Man kan bli torr i ögat & synen kan ändras lite men det är inte så mkt. Återfuktar man lite varje dag. Jag sover tom med mina på nätterna som man inte ska.

• Lysmasken
    SweetLilly skrev 2010-03-29 14:01:54 följande:
    hej igen!Nu har jag vart och lämnat mitt kisseprov sen var jag och handlade och så sprang jag in på Lindex och köpte en tröja jag sneglat på förut, och den fanns kvar! Den var till lilla pyret.. Men jag är superdålig på storlekar, jag vet INGET om barnstorlekar! Kan en 6månaders ha 74?Såg att ni snackar navlar också, min har bara blivit "utsträckt  så "hålet har blivit större haha" men ingen utbuktning.Sen huvudvärk, ja jag har också dryg värk som är ihållande ibland. men då får min man massera tinningar och nacke så släpper det
    Nja inte riktigt menar då strl på plagget
  • Lysmasken

På torsdag så fyller minstingen hela 2 år. Måste bli klar i vardagsrummet sen vi möblerade om å målade.

Har köpt gardinstänger men dom är inte ens uppsatta & har inga gardiner. Får väl se om jag hinner ta en tur till ge-kås på onsdag kanske. Beroende på hur mkt pengar man har kvar efter ha betalat räkningarna. Ska göra smörgåstårta på torsdag så då får man handla indigrenser oxå.

Snart är nästan all snö borta. Vill ut å röja lite i trädgården plocka bort lite växter innan dom börjar växa.
    Ska även börja odla tomater nu i veckan.

Halsbränna har man oxå. Bm besöket har jag den 15:e å då ska jag få höra bebisens hjärtljud för första gången. Jo, har en doppler hemma men det är inte samma sak.

• Lysmasken
    SweetLilly skrev 2010-03-29 16:56:02 följande:
    hur menar du? För stort eller för litet..?
    För stort menar jag.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10