Inlägg från: Familjen Mu |Visa alla inlägg
  • Familjen Mu

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 13:29:39 följande:
    Nix läcker inte nu och gjorde det inte heller med sonen men med dottern gjorde jag man sinade fort då hon föddes
    Det där med bröstmjölk är verkligen konstigt!

Med sessan kunde ja bara amma delvis 1 vecka, men hon fick inte i sig tillräckligt. Tror dock att det berodde på att jag fick Petidin under förlossningen, den kan verkligen påverka amningen negativt så tänk på det jejer!
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 13:31:36 följande:
    Haha ja det finns if en del där... Men var hon bra tyckte du?
    Nä det tycker jag inte att hon var :/

Däremot fick jag en annan äldre kvinna kan hon ha hetat Birgitta(?) För min ordinarie hade semester. Och hon var iallafall underbar, gjorde hinnsvepning på mig 4 dagar innan bf o 1 timme senare gick mitt vatten Glad 
    ♥ Fru till min älskade fru och mamma till en sessa född 0707 & en prins i magen med BF 100818 ♥
  • Familjen Mu
    tetta skrev 2010-08-17 13:34:08 följande:
    Läcker hela tiden. Ser ut som en mjölkko!
    Hoppsan hehe där ser man!
  • Familjen Mu
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 13:36:45 följande:
    Birgitta är äldre, blond och brukar ha upp håret i en "knut"...så det kan varigt henne. men vafan MIG ville hon inte göra nån hinnsvepning på förrens jag var 14 dagar över tiden grrrrr. Nä nu jäklar ska hon få sina skinkor varma haha.. nä men jag ska böna o be...
    Ja det måste ha varit "den" Birgitta!
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 13:37:29 följande:
    Vad sa du till henne för att få det?
    Nä jag sa inget. Men hon visste om att min graviditet varit väldigt jobbig hela vägen samt så gick jag upp 40 kg o hon visste att det var tungt så hon tyckte jag skulle få en chans att föda lite innan Tungan ute
  • Familjen Mu

Aaah blir galen...

Vägrar vänta till den 23 aug för ännu en hinnsvepning...Då har jag ju redan "gått över tiden"
    Lite svårt att göra en svepning på sig själv ju...tappen sitter så långt upp ju hehe!

Vet att många kanske kommer att reagera nu men det är faktsikt en väldigt liten infektionsrisk, bara man är noga med hygienen!

• Familjen Mu
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 13:50:39 följande:

Ska iaf ta ett snack med henne för jag gick ju upp med de andra barnen mellan 25-35 kg på slutet pang bom...Och nu väger jag massor också. Man kan ju inte få mer än ett nej tyvärr.

men som sagt det är ju inte idag jag ska ha hinnsvepning utan i slutet av mån då e det ju bara 1 v kvar!

Gör du så Glad och så hoppas jag på att du får din hinnsvepning! Fast kom ihåg det att en sådan fungerar 50/50.

Åh men hejåhå vad lilleman är busig. Hela magen är som stora vågor men vilket tryck nedåt samtdigt! Kanske han precis som sin storasyster vil börja komma en regning dag?! Ah o nu började värkarna!
  • Familjen Mu
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 14:05:32 följande:

Be din kille göra en på dig och nej det är INTE farligt osv. Det är mera farligare att ha en snorre där inne.

Sålänge du har kortklipta naglar,nytvättade händer och kanske har handgele på dig eller plasthandskar så är risken minimal.

Hehe...läs min "signatur" Har ingen kille men en fru har jag Glad och kan nog tänka mig att hon är bättre på det ja Tungan ute
  • Familjen Mu
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-17 14:06:34 följande:
    Jaha jag har hört att 75% så lyckas det men jag tillhör nog dom 25% som inte lyckas
    Aha...Nä men säg inte så vännen! Vi kan väl hålla tummen att du får en svepning som fungerar Solig
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-17 14:11:50 följande:
    haha jaa jag har ju fått 2 st å ingen har funkat så jag hoppas på tors å att 3dje gng gillt :)
    aså han e oroväckande lugn idag, hoppas på lugnet före stormen...nu blir det frukost å sen duch å ut..kram
    Hihi...frukost vännen, har du inte käkat de än?!

Aha hos dig är det lugn och här är det riktig storm haha!
    Kramar
  • Familjen Mu
    Pregga skrev 2010-08-17 14:20:12 följande:
    Nopp, har inte ätit än vilket e ovanligt-AJJJJJJ MUTTHUGG!!!!
    mjo han e ovanligt lugn...hm, aså jag vaknade ju å hade apont i ena sidan av magen men så fort jag gick upp så släppte det, kan inte vara ngt farligt va? bord eju vara mina egna organ som kommit i kläm kan man tycka, för det släppte ju när jag gick upp...
    håller er sällskap till frukost, haha hoppas på hinnsvepning på tors FÖR IMON HAR JA BF!!!!
    å att den hjälper såklart...kramar...
    Familjen Mu skrev 2010-08-17 14:07:55 följande:
    Hehe...läs min "signatur" Har ingen kille men en fru har jag Glad och kan nog tänka mig att hon är bättre på det ja Tungan ute
    haha typiskt, de bästa e upptagna Tungan ute
    Nä tror bara de e din lille busiga kille som "möblerat om" lite i magen din!

Japp bf imorgon för min del oxå ju, men har just nu lite små värkar...vågar dock inte hoppas på något längre *snyft* Däremot går dem bak i ryggen, typ som hugg!

Naaaw va du e gullig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10