Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tackar !!!

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-06-15 10:51:29 följande:
    lysmasken: grattis till ny vecka :)

Jag med!!! v.33 tjohoooo

idag ska jag på ultraljud, kul att se bebisen igen och även se hur den växt sen sist :)
    och även se om bebisen lagt sig på rätt håll nu, hon har ju legat i säte i en hel månad.
    men som sagt som omföderska så kan det hända att bebisen inte fixerar sig förräns precis innan förlossningen och inte ens vänder sig rätt förrän närmare förlossningen.
    Grattis till oss Skål

Ska träffa bm på torsdag och sen så har jag nytt ul igen på måndag. Längtar dit. Plockade fram påsen med bebis kläderna och får väl se om där finns något neutralt.
    Eller så får jag smyga med en lapp till bm på måndag och fråga vad det är för en knodd... Hehe ja jag vill veta vem som finns i magen.
  • Lysmasken
    ssssssss8 skrev 2010-06-15 11:10:33 följande:
    Hur många veckor på förhand har ni tänkt börja tvätta kläder och ställa säng och vagn  i ordning och sånt? har för mig att jag börjat 2 veckor innan bf.
    Det hinner väl inte blir dammigt igen på de två veckorna?
    Vagnen står redan uppe, har tvättat klädsel till den. Spjälsängen är oxå uppe men inte bäddad eller nått. Kläder har jag inte tvättat än, då jag inte har skruvat ihop byrån där kläderna ska ligga i.
  • Lysmasken
    den kära leken skrev 2010-06-15 11:40:34 följande:
    Ja det är just det, efter att jag förlöst. Under tiden då? Får man hur mycket mat man vill då menar du? Eller måste jag skicka maken till cafét varje gång jag vill ha nåt? Får han med mat eller är det bara jag?
    Under tiden du ligger inne för att föda så får du mat om det är vid dom tiderna. Efter födseln så kommer dom in med en bricka med mackor och kaffe, the vad ni vill ha.

Sen om du stannar kvar på bb några dagar så får du frukost, lunch, fika, middag, fika men maken din får betalar om han ska stanna kvar
  • Lysmasken

Här åskar det för fullt. Ser ut som att vi kommer ha tur med vädret till helgen när vi åker till kolmården.

Jag hoppas att mina hugg inte kommer i helgen för då vete fan vad jag ska göra.
    Ska nu försöka få min ena dotter att somna, den äldsta ska helst inte sova men när hon håller på å är jävlig så vill jag få henne till att sova så man kan få gjort lite här hemma.

• Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-06-15 11:12:40 följande:
    Tack :D
    haha, hoppas hon berättar ;)
    vad tror du att det är?
    jag ska till BM imorrn, ultraljud i eftermiddag :D
    Får väl skriva tjej eller kille och be henne ringa in det. Maken hoppas på en kille, antagligen därför han inte vill veta förrän den ploppar ut.

Jag själv önskar väl en tjej, just pga man har redan massa tjej kläder och man vet hur man gör vid blöjbyten. Men igentligen så spelar det ingen roll så länge barnet är friskt. Kommer väl mer få panik om det är en kille å man ska byta blöjan första gången å lyfta på lilla snoppen och paket och helt plötsligt så reser den sig när den kissar å man har kiss i både tak och på sig själv.
  • Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-06-15 20:13:10 följande:
    lysmasken: hahaha det lät så roligt det där med blöjbytet om det skulle vara en pojke ;)
    tror du hon kommer berätta? jag var på ultraljud idag och han blev nästan lite sur när jag berättade att jag redan visste vad det var för kön.  :S
    hoppas du får veta eftersom det är det du vill, men kan du hålla det hemligt inför maken?? :D

pregga: ang boula halsbandet, nä jag menar det ser så roligt ut med en boll som åker till höger och vänster när man kommer vaggandes , det ser så roligt ut hehe

sweetlilly: skönt med så fina värden :) får se vad min BM säger imorrn ;:D

mandy: vad kul att ni fick det 2e ultraljudet iallafall :)
    Tja det är väl det jag ser framför mig om det är en pojke ;)
    Jag vet inte om dom gör det, dom andra gångerna så har jag ju fått veta på vanliga ul och inte på tillväxt ul. Ja det är ju frågan om jag kan det ju, hålla tyst för maken Tungan ute. Troligtvis inte om jag känner mig själv
  • Lysmasken

Morrn

Här har vi Solig äntligen. Ska springa ner i tvättstugan och starta en maskin så man har lite rena kläder med sig på lördag.

Tråkig stämning det har blivit här inne. Bara för att jag inte skriver " typ å så synd om dig" så betyder det inte att jag bryr mig.
    Det ena för min egen del har varit orolig för är mina hugg som ingen tycks förstå varför. Tycker att jag kan säga att jag har en hel del erfarenheter då detta är min 3:je graviditet.

Men men jag stannar kvar här ändå.

Grattis till alla som byter vecka idag, om det är någon.

• Lysmasken

Jag kör fortfarande och kommer köra så länge som det går. Men när värkarna kommer så är det maken som får köra.

Som sagt jag är ju arbetssökande och enligt ams så ska jag ju söka "mina jobb" dvs yrkesförare tex köra lastbil upp till 25,25m men min handläggare har förstått att jag inte kan dra tunga pallar ens få plats bakom ratten med en mage i vädret. Om jag ska köra ett stort ekipage för då vill jag ha kontroll över fordonet.

Bm besök imorrn, då kommer hon väl känna hur bebisen ligger.

• Lysmasken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-21 16:43:26 följande:
    Kollar bm alltid upp o m man har UVI?
    Hur märker man att man har det?

Fan asså jag har kännt av "nått" där nere i hålet så att säja. Det sticker och sen kliar/svider det runt om själva öppningen....

Några förslag på vad det kan tänkas vara?
    Svamp kanske...

Grattis Pregga. Har inte varit inne på några dagar, då vi har varit på kolmården
  • Lysmasken
    puchelina88 skrev 2010-10-18 16:03:09 följande:
    hallå alla
    hoppas ni mår bra?
    här är de bra.
    tänkte höra med er som inte ammar om de finns några?
    min viktor blir någ inte mätt på nan1 kan man gå över till nan2 innan 4 månader?
    kan man även testa med lite gröt eller välling??
    min bvc tant kan ju inte så mycket,
    Hej

Han är alldels för liten för att börja med gröt nu och nan2 för 4 månader kan du tidigast börja runt när han är 3,5 månad men du bytar då ut ett mått i taget i några dagar.

Hur ofta och hur mycket får han per gång?
    Isabelle 051204 Filippa 080401 Novalie 100825
  • Lysmasken

Du ger endast ersättning?

Märker du på skriket att han är hungrig när han har vaknat eller gör du bara ersättning då han har vaknat och ger honom fast att han inte verkar hungrig?

• Lysmasken
    puchelina88 skrev 2010-10-19 08:45:21 följande:
    ok asså de är de som är lite krångligt för ena dagen kan han käka bara 50-70 fast varanan timme,och nästa så käkan han 150 och sen vill han ha mer efter 1 timme.
    men vi ska handla i dag men får köra på nan1 och semper 1 ett tag till!
    Är det så hela dagen han äter?

För isf skulle jag nästan säga att han äter för lite vid varannan timme och för ofta. Utan försök låta det gå så att han äter vid var 3:je-4:je timme och då blandar 150 ml. Så tror jag att han stå sig mättare. Dom ska ju äta ungefär 5 flaskor allt mellan 140-200 ml har jag för mig men sen äter ju inte alla barn samma mängd varje gång.

Men en liten fråga: Varför använder du både nan1 och semper1?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10