Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-04-20 07:09:54 följande:
    God morgon! Igår var jag på MVC och fick information om rygg och bäckenproblem som kan uppkomma under garviditeten. Faktiskt riktigt bra information. Fick med en gäng övningar så det är väl bara att ta plats på golvet varje kväll för att förebygga eventuella problem.
    Vad duktig du är som jobbar förebyggande. För du har inte haft några direkta problem med ryggen än? När man väl har ont känns inte de där övningarna så lockande, men jag har gjort ett schema nu och ska tvinga mig själv att göra dem åtminståne varannan dag. 
  • mammailund85

Hej!

Nu har jag skickat världens längsta mail till FK om FP och HP. Det blev väldigt rörigt om TBC-risk, timanställning, sommarjobb och studier. Jag räknar med att få längsta FP men man kan ju alltid undersöka ifall det möjligen finns möjligheter till lite mer. Jobbar ju inte alls nu under april, maj heller och har bara ett halvt CSN så det är ju inte mkt att hurra för. Som tur är har jag ju en man som jobbar men hur tänker de med FP om det är en ensamstående kvinna? Som jag förstått det blir det typ 3000kr efter skatt (+barnbidrag då) och det är ju inte mkt att hänga i julgran...
  • mammailund85
    Pregga skrev 2010-04-20 11:43:49 följande:
    är inte lägsta fp på en ca 5000 kr?
    Det är 180 kr /dag innan skatt och tar man ut 5 dagar i veckan blir det ca 3000 om jag förstått det rätt...
  • mammailund85
    Lysmasken skrev 2010-04-20 14:38:54 följande:
    Ahhh varför har man inte fixat sina räkningarna varje månad eller satt in dom Renoverade vårat hus förra året, har slutfakturorna men har lyckats slarva bort dom smålapparna där det står betalt. Ringt min handläggare på banken om han kan få fram alla summorna, då det var ett byggkreditiv så kan jag själv inte få fram det   Är så arg på mig själv samt maken att man ska fixa allt sådant själv. Han rör ju inte ens sin egen post, hjälper inte till å betalar räkningarna. Utan det gör jag helt själv. Vet ju inte hur jag ska sortera mina papper... Typ månadsvis eller ska jag lägga dom typ statoil för sig, telia för sig mm... El ska jag ha en egen pärm till allt som rör hushållet, typ lån, hemtele, försäkring, vatten/avlopp, sophämtning... Hur gör ni????
    Vi har alla räkningar i en pärm i två delar, en för obetalda och när de betalas flyttar de över till "betalda". Har även en pärm för "viktiga papper" med olika flikar för jobb, sjukvård osv...
  • mammailund85

Sweetlilly skönt att du får din ersättning från fk nu iaf. Låter krångligt detta med stöd från kommunen, hoppas det löser sig! 

Jag får nog också lägsta fk har jag förstått efter chatt med nån på fk. Var tvunget att ha tjänat över 85000 annars på ett år och det har jag ju inte eftersom jag mest pluggat.  
  • mammailund85

jag upptäckte en liiten blödning föut i trosan, typ några mm. Nu blev jag extremt nojjig förstås. Vet inte ens varifrån den kom, är ju väldigt hård i magen också..kanske ska ringa gynakuten och rådfråga iaf eller är det förlossningen nu? Är i v22

• mammailund85
    Malten skrev 2010-04-20 18:19:30 följande:
    jag upptäckte en liiten blödning föut i trosan, typ några mm. Nu blev jag extremt nojjig förstås. Vet inte ens varifrån den kom, är ju väldigt hård i magen också..kanske ska ringa gynakuten och rådfråga iaf eller är det förlossningen nu? Är i v22
    såg nu att det är tom v22 på gyn. ska ringa dit nu
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-04-20 18:27:00 följande:
    Jag hade också smårosa i två dagar för inte så länge sen, det gick över dock. För att slippa oroa dig så kanske du kan ringa. Jag tror inte att det är någon fara men jag förstår dig, man blir nojjig.
    Jo jag ringde dit och hon tyckte förstås inte jag skulle oroa mig så länge det inte var mer eller gjorde ont. Så jag får väl lite på det även om oron inte släppt helt. 
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-04-20 18:35:52 följande:
    Du kanske har anträngt dig lite. Kanske när du varit på toa och gjort 2:an? Man tar ju i ibland. Mitt var efter samlag och det är ju som en ansträngning. Förut brukade det komma rosa ur pullan på mig då jag hade varit och gjort tvåan. Då kontaktade jag de och de sa att det var nog pga ansträngning.
    Jo detta var ganska precis efter jag "gjort 2:an" så det är möjligt att det var pga det....jag får försöka släppa det nu. alltid ska det vara nåt orosmoment...
    Oj nu snöar det här! Jag som låg i bikini och solade häromdan, galet!
  • mammailund85
    carohl skrev 2010-04-20 21:33:48 följande:
    Kollar ni inte på DH?
    Jag gör det, men nu är det reklampaus :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10