Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nej nu ska jag gå en runda i det underbara vädret och så ska jag köpa en glass!

BF 100817
  • den kära leken

ja det är riktigt gott. Annars äter jag aldrig glass. bara typ till paj eller jordgubbar men under gravven har jag varit sugen flera gånger. :)

SweetLilly skrev 2010-03-09 14:42:38 följande:
    åååh..glass, det vore gott nu..
    BF 100817
  • den kära leken

pregga: Tror jag lägger ner med att försöka förklara vad jag menar med det där med könet.

Jag fick ett utbrott på vår hund igår. Låg på golvet och skulle göra nån slags gravidyoga, superskönt. Men när jag reste mig var jag täckt i hundhår. Skrek och gorma om att jag skulle slänga ner hundskrället i källaren tills hon hårat klart. Mannen kollade med stora ledsna ögon på mig. Men hon är ju en familjemedlem och jag älskar henne. Vi kan inte bara slänga ner henne i källaren. Haha nä det blir till att dammsuga lite oftare bara :)

BF 100817
  • den kära leken

det blev en tiptop haha. Har väl aldrig i mitt liv ätit en tiptop innan. Haha. Men det var riktigt fint vill jag säga.

Å nu får man snart åka hem med gött ska det bli.

Vad roligt med ett nystädat hem och en ny fin spis!

Pregga skrev 2010-03-09 15:05:29 följande:
    hahahah jisses...men jag förstår att du blev irriterad över håren, jag fick ju racha på väninnans hund som var här en liten stund....hua.... vad blev det för glass? hihi Asså nu e do  KLARA hemma hos mig....jippiiiiii har ett nytt kök, har lyssnat på liten...e på toppenhumör =) bara dammsuga å skura så e allt klart, har dammat osv överallt.. nu sätter jag på ugnen i ett par timmar, eller tja 1,5 iallafall...man skulle visst göra det innan användning =) å va fin dn e  me glashäll å allt, helt ny å inget snusk fr ngn annan...hihihi
    BF 100817
  • den kära leken

Ja smoothie svänger jag ihop ibland på kvällarna. Supergott. Har hela frysen full av bär fortfarande. Plockade massor i somras. Jobbar hårt på att äta upp dem nu :)

Visst börjar orken komma tillbaka!

SweetLilly skrev 2010-03-09 15:20:23 följande:
    Jag gjorde smoothie på björnbär och kiwi jag, så himla gott och fräscht! Jag börjar att känna hur energin bara ökar, det måste vara vårkänslor! kroppen känns bättre och sinnet likaså, härligt!
    BF 100817
  • den kära leken

Hemma blir det tydligen lax. Vet inte hur kärleken tänkt tilllaga den men vanligtvis blir den stek med massa citronpepper och så potatis till och nån slags sås oftast på creme frachie och så morötter till. Kan också bli potatismos om han orkar göra det haha. Jag har sån lyx att maten står på bordet varje dag när jag kommer hem :)

carohl skrev 2010-03-09 15:23:05 följande:
    Herregud vad gott!! Tjejer: Har ni nå förslag om vad jag kan laga för mat ikväll? Det står helt stilla i huvudet... suck!
    BF 100817
  • den kära leken

Hoppas du hittar nåt gott. Själv har jag dille på fisk och kan äta hur mycket som helst om det inte vore så förbaskat dyrt.

Ja det är guld värt att få mat när man kommer hem. Men sen brukar jag få plocka undan. Hade jag varit hemma först hade det väl sett tvärtom ut antar jag.

carohl skrev 2010-03-09 15:35:46 följande:
    Vad skönt med någon annan som lagar maten... Här hemma får jag ta den biten då min karl kommer alltid hem ca 17.30. Det var ett bra tips förutom att jag inte äter fisk (jag vet att jag är sjuk i huvuet för det) men jag fixar inte fisk.... Tack för tipset iaf! Ska kolla lite på recept.se kanske jag hittar nå jag kan laga till ikväll...
    BF 100817
  • den kära leken

Vad skönt att det känns så bra! Och vad skönt att du förstår vad jag menar! Jag vart lite fundersam där ett tag om jag hade helt konstiga tankar men då finns det fler som funderar som jag. Vi har redan valt namn. Det är ju så mycket större skillnader mellan männsikor än mellan könen!

anouk86 skrev 2010-03-09 15:42:27 följande:
    Jag har själv funderat mycket kring könet på pyret i magen. Jag har gått i tankarna kring att få reda på kön skulle underlätta för mig själv att relatera till vem mitt barn är. Att enklare kunna fokusera på vilket namn man ska ge barnet och för att "lära känna" peronen på ett annat sätt. Men jag går emot mig själv när jag tänkt dessa tankar för det spelar verkligen ingen som helst roll. Jag tänker inte annorlunda IRL kring män eller kvinnor. Jag försöker verkligen att vara neutral och tycker starkt att könet spelar absolut ingen som helst roll! Varken i vardagliga situationer eller kärleksrelationer eller någonstans. Jag är även väldigt stark förespråkare kring genus och tycker absolut inte man ska begränsa ett barn i fäger, kläder eller leksaker pga att de tillhör ett kön.- Ändå ville jag veta könet på mitt egna barn för att enklare kunna relatera till denne?  Igår var vi på RUL och bad om att få veta om bm såg. Det gjorde hon inte. Det gjorde mig absolut ingenting och jag tycker nästan det bara blir mer spännande att få se vem som gömmer sig i magen sedan:) Det var inte könet jag vill veta. Jag bara trodde det. Jag fick se mitt barn och det mirakel som bor i mig. Det räckte med råge. Nu vet jag att pyret har det bra och finns på riktigt. Könet spelar verkligen ingen som helst roll- det är vårt barn och nu har jag fått se att det finns på riktigt. Det är det enda väsentliga.
    BF 100817
  • den kära leken

Åhh nu ska jag snart åka hem. Fick huvudvärk nu igen. Hade hela dan igår och hela natten. Sen gick det över lite under dagen men nu är det tillbkaa igen. Bläää

BF 100817
  • den kära leken

Skynda dig med frukosten nu! Inte må illa :)

Jag börjar också bli mer säker på att det är trollet jag känner. I morse var det verkligen som en liten fisk som sprattlade till där inne. :)

SweetLilly skrev 2010-03-10 10:08:34 följande:
    Här är man nyavaken och mår illa..urk.. Måste nog slänga i mig frukosten så att det slutar. Tror jag ev kände Pyret igår, och det bekräftade känslorna jag haft i magen senaste 2 v. men denna var också diffus, så jag kan inte vara säker..nu heller. Vore skönt att känna nåt mer konkret!!
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10