Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-05-20 09:37:01 följande:
    tänkte på det här med vikten som många BM räknar från inskrivningen..tror vi pratat om detta förut. Jag menar, jag hade juinskrivning i v6 medanandra har det i v12 eller ännu senare?Så just med hur BM räknar så kan det ju skilja massor.Jag har iaf bara vägt mig hemma och haft koll enda sen plusset, så man har nån sorts kontroll. Jag och kontroll är viktigt hehe.
    ok, jo det stämmer såklart..jag vägde mig så fort jag fick plusset å sen efter inskrivningen då jag redan gått upp 2 kg. instämmer vad det gäller kontroll, den å jag e bästa vänner, hahahaha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-20 09:44:56 följande:
    ja jag gick upp 2kg jag med till inskrivningen! Det är svårt med kontrollbehovet nu när man går upp i vikt, den går ju inte att kontrollera, utan det blir som det blir, och det är svårt
    haha ok, ja där ser man :) å nu har jag lagt på mig 13 underbara kilon, men jag va så himla liten innan med..så jag e bara glad om jag får behålla lite efteråt.
    nopp den e värre å kontrollera...men det e en bit som jag inte bryr mig om, däremot annat omkring mig-stenkoll..hahaha
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-05-20 09:47:35 följande:
    Jag är ju överviktig sedan innan. Vägde 84 när jag blev gravid. Så det är ju inte mkt jag har gått upp. Bebisen tar ju allt på mig så. Jag hade nämnligen gått ner från 102 till 84 när jag blev gravid. Har PCO så detta är ju ett litet mirakel. Enligt läkaren som jag hade så sa han dagen innan jul för 6 år sen. Du kan glömma att du kan bli gravid. För det går inte med denna sjukdom. Tjena sa jag. Hamnade i chock och förnekelse. Mådde piss. Helt enkelt. Tänk att få en dålig diagnos dagen innan jul! Folk sa till mig. Men du har ju två barn. Då är du väl nöjd!! Men jag kände mig inte hel som en människa.Så förra året tog jag tag i mig själv och åt omdentligt och gick ut och gick och red mkt. Mådde bra. Blev chockad när jag plussade i augusti. (blev tyvärr ett missfall) Sen en chock till 2 månader senare när jag plussade i december. (hade mens 1/10 o 1/11.)Nu är man i v.28 och njuter för var dag som går. Skulle man se läkaren ngn dag så skulle jag knäppa honom på näsan och säga titta HÄR!
    Du hade mens den 1/11 ?? å är i v 28??
    jag hade ju min mens runt den 11-12 /11 å är i V 28 ??
  • Bubbis10
    Pregga skrev 2010-05-20 09:55:15 följande:
    Du hade mens den 1/11 ?? å är i v 28??jag hade ju min mens runt den 11-12 /11 å är i V 28 ??
    mja enl kalendern så började min graviditet den 12/11 men blev befruktad den 26/11 typ...enl kalendern här på Fl, å enl alla 7 ul jag gjort så stämmer det....med V 28 :)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-20 09:58:24 följande:
    ok, nej vikten är stort för mig, har alltid haft ångest kring den, säkert nån liten störning men inget diagnostiserat   Jag har eg bara varit överviktig 5 år av mitt liv, men haft ångest över vikten sen jag var i 10årsåldern.Sen gick jag ju ner all övervikt för 3 år sedan, och nu när det smyger sig på igen blir jag lite stingslig.
    Ok, men då förstår jag dig. ett helt annat läge än för mig..jag har åxå kämpat med vikten men mer åt andra hållet...sen e det så att jag har väldigt liten benstomme så jag blir inte mkt större i normala fall. Min vanliga vikt då jag har kurvor å ändå e lite slank är endast 48 kg. förstår att du blir lite stingslig när du haft ångest över det, men jag tror med all säkerhet att du rasar ner så fort den lille e född.

med dottern så gick jag upp totalt 15 kg å en vecka efter förlossningen så hade jag gått ner ca 18.
    tetta skrev 2010-05-20 10:04:29 följande:
    Enlig ul så sa de att jag omöjligt kunde ha haft mens den 1/11. Så det ska bli verkligen intressant imorgon vad de säger. För jag märker att bebisen sparkar högt upp. Så enligt mensen ska jag ha 7/8 och Rul 18/8. Så detta blir intressant när bebisen kommer. Jag känner ju min kropp. Skriver upp när man har mens. Men det var en tråkig bm som gjorde Rul. Behandlade en som man var IQ-fiskmås. 
    ok, det förklarar saken, haha hm..ja man känner sin kropp bäst själv. du kan ju ha en liten plutt där inne :)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-20 10:20:15 följande:
    ja usch sånt där är inte kul. Jag har börjat att drömma att min man är otrogen och dum på alla möjliga vis nu när jag är gravid och fy, man mår så dåligt när man vaknar!Det enda jag kan trösta mig med att jag vet att min man aldrig skulle göra nåt sånt, han är verkligen den första karl jag mött som jag känner så med. Alla andra jag vart med har man endå tvekat på i många lägen och mitt ex var riktigt svår att lita på.
    Nej det där e ju fruktansvärt, haha japp nämnde tidigare imorse att jag vaknade av mardrömmar....å den var att varenda kvinna i gbg har haft mitt x K*K i munnen typ...vilket nästan stämmer med sanningen.grr...
    men som sagt, det var innan min tid även om det fortfarande äcklar mig så sjukt emellanåt.
    å nu förra veckan så råkade han springa på ett x i stan, å sa-heeeej, hur e det? va längesen nu....MEN hon var åxå gravid å han berättade då stolt att han ska bli pappa. men jag såg rött direkt å tänkte att-jaha å om hon inte vart gravid då?
    men han blev bara skitsur å sa-men herregud, jag berättar ju det för dig å vi sa bara hej....
    men visst har jag skitsvårt å lita på en man. har dock aldrig varit med om otrohet vad jag vet iallafall...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-20 10:20:15 följande:
    ja usch sånt där är inte kul. Jag har börjat att drömma att min man är otrogen och dum på alla möjliga vis nu när jag är gravid och fy, man mår så dåligt när man vaknar!Det enda jag kan trösta mig med att jag vet att min man aldrig skulle göra nåt sånt, han är verkligen den första karl jag mött som jag känner så med. Alla andra jag vart med har man endå tvekat på i många lägen och mitt ex var riktigt svår att lita på.
    som jag skrev i den andra tråden så jobbade jag med en tjej för 2 år sen, å vi umgicks lite då som kom på sin man med sin bästa väninna i full action strax efter att hon fött deras barn, hon hämtade en kökskniv å högg han i halsen 2 gng, blev kvinnofängelse i 2 år på hinseberg.
    kan jag förstå henne? japp absolut,
    var det värt det-nej hon förlorade sitt barn.

detta va ändå en go tjej, men å komma hem å hitta sin bästa vän i bingen med sin man..å e nybliven mamma....milde tid, vet inte om jag inte hade gjort samma sak...hoppas jag aldrig hamnar där å skulle jag ngn gång göra det så får jag ha mina barn i åtanke som behöver sin mamma.

jo killen överlevde.
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-05-20 10:35:35 följande:
    Usch otohet är inte roligt. Fast jag är inte det minsta svartsjuk. Inte i det förhållande jag är nu iaf. Skulle nog ha större problem med ifall mannen undanhöll saker för mig och inte paratade med mig om hur han känner än om han hade sex med nån. Men så är jag ganska så öppen vad gäller sånt. Men det är själva ljugandet jag inte klarar av.
    nej, det e ju det som e det största sveket i sig-lögnerna å sen att sin egen man ger det finaste man delar till ngn annan. men som sagt, DET har jag aldrig varit med om. vad jag vet, som e kännt här inne så har jag ett sjuhelsikes temprament, mitt x nu...jag har tagit mkt skit fr han..å han är fullt medveten om att den dagen han stoppar snoppen i ngn annan är den dagen då jag aldrig skulle titta åt hans håll igen, vi slogs en gng rejält asså för snart 3 år sen...det gick riktigt vilt till , han e stor å jag har tävlat i kampsport. sängen brakade , det var blod här på golvet,soffbordet var omkullvält mm..ja ni kan ju själva föreställa er. Han åkte ner å polisanmälde MIG! så det var ju bara att göra en motanmälan, det var enda gng vi slogs får jag tillägga för det blev bra pinsamt sen när vi skulle fortsätta ihop å fick ta tillbax våra anmälningar.
    han e stor mitt x. men men...han frågade mig en gng, hur kommer det sig att du stannat kvar med mig?
    jag svarade-därför att jag älskar dig för dina bra sidor,å jag e inte det minsta rädd för dig.
    Den dagen som du kränker mig så illa att du pippar ngn annan-då däremot så har du mist mig för all framtid. å det VET han att jag skulle stå fast vid.
    sen spelar inte ngt annat ngn roll.
  • Bubbis10

näe dags för duchen å sen upp å väcka lilla madde, tänkte försöka få med henne till stan på en fika, å sen handla lite gött å käka :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10