Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-05-21 08:22:30 följande:
    imorrn går jag in i v30, helt galet! Snart har vi våra bebisar tjejer!
    hihi tänk när vi satt här å skrev...idag går jag in i v 7, hahahaha
    å man bara längtade så till att gå över v 12...å som du säjer, nu går det undan sen får vi se våra små bebisar, våra stora mirakel..
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-05-21 08:25:46 följande:
    Njae ont o ont gör det inte direkt utan mera obehagligt.Får se nästa vecka hur mitt järnvärde är hmm tror det är lite lågt fortfarande.Käkar ni nått tillskott typ niferex eller annan järnform?Ja små magar hehe ja eller va det stora?
    men det e lite obehagligt...jag tar duroferon.
  • Bubbis10

Vad det gäller järntillskott så vet jag att många av er tar niferex, jag tar ju själv duroferon då den är snällare emot magen, blir inte hård alls...me andra ord inte lika stor risk för hemorojjder. men det e nog dessvärre redan kört här...hahaah

asså som omföderska så känner jag mig inte alls lika orolig för förlossningen, underligt egenteligen då jag inte skaffat fler på 11 år pga just den mkt.
    men nu känns det bara som om att det kommer gå mkt lättare denna gng.

Ngn mer som upplever att magen e mkt längre ner på morrnen? jag tog upp detta med en Bm på spicialförlossningen när jag var där å hon sa att det beror på att bebben lägger sig med ryggraden utåt å har ett annat läge...för lite senare under dagen så är min mage exakt under brösten.

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-21 09:17:41 följande:
    joo, när du säger dte så är det nog så här mer! Magen lite mindre och längre ner på morgonen och sen större och högre på kvällen..
    ok, va skönt å höra att det e ngn mer. hon Bm sa att bebisen gillar å sitta upp i säte å det e då min mage hamnar under brösten, men på natten ställer han om sig å lägger sig ner....för jag tycker att den varje morrn e lägre ner å mindre, för att sen lite senare på dagen sitter högt å nästan pressar på lungorna...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-21 09:35:17 följande:
    nåt jag känt senaste dagarna är att jag ibalnd får som mensvärk i nedre delen av magen, men det är inte i samband med nån sammandragning vad jag märkt, det håller i sig ett tag, men sen förvinner det.. vad kan det vara? Bara vanliga ligamentkänningar?
    Det tror jag e vanlig växvärk, molvärk. Du vet att din livmoder växer ju på nu å dras uppåt lite om jag inte minns fel, har åxå kännt av det, tror Carohl med har nämnt det.

Hm, min dotter rusar raskt in i tonåren, jag lyssnar på lite goa låtar som jag gillade som liten, typ samantha fox, bara ren nostalgi-ungen blir skitsur å säjer att det e snusk å går in i sitt rum å smäller igen dörren, sen när man frågar -vad e det frågan om, då börjar hon stor tjuta ...jag fattar nada, hon är inte en lipsill utan rätt så jäkla tuff...då svarar hon -jag vet inte mamma, jag förstår det inte själv bara att det känns jobbigt...

min lilla stumpa....man känner sig helt maktlös ju...men det e väl så när man e på väg att bryta sig loss å bli en egen individ...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-21 09:51:40 följande:
    hehe lite lustigt är det, med tanke på att samantha fox är ju rena rama dagisnivån på snusk i jämförelse med dagens musik/artister haha.
    haha jaa jag vet, hon e ju oskuld i samband med dagens musiker, men hon sjunger ju touch med...å min dotter lär sig eng nu, å blev rasande på snusket jag lyssnade på...hahahahahaha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-21 09:59:51 följande:
    ja när man börjar lära sig vad de sjunger så öppnar sig en ny värld, hehe
    mjo tydligen, haha
  • Bubbis10

ngn annan som fått lite utslag över magen? kan det vara den nyliga värmen ?

• Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-05-21 20:25:36 följande:
    Vet inte om det är utslag jag fått men små små prickar har jag fått. Inget som kliar dock.
    ok, tack så mkt gumman. jo men det e samma här...små små prickar som inte kliar dock...ringde å kollade nu å dom sa att dom misstänkte värme utslag, å sen sa hon att det fanns ngt annat som gravida kan få men då har man en vansinnig klåda, å det har jag inte.

lillan skrämde mig förut av misstag, hon flängde upp min sovrumsdörr just när jag somnat in...vilade en stund förut..jag hoppade automatiskt till...å då gjorde prinsen det i magen med, jag tror han blev rädd stackarn....
  • Bubbis10

Blev smått förbannad i en tråd såå risken finns att jag blir avstängd...suck...

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10