Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

Jag tycke så här att Vissa saker kan man ta upp som uvi, sov ställningar mm
    Men personligen då man vet att man oroar sig för vissa saker mer än andra så
    vill man ju helst slippa läsa om barn som dör.
    Där håller jag med för jag är själv en Mkt oroande kvinna som gått igenom en 7 helvetes resa med sonen.

Vi är i slutstadiet av graviditeten då ännu mer känslor dyker upp Vi närmar oss förlossningen
    där vi har i baktanken att nu e det lika känsligt som de 12 första veckorna.
    Jag är känslig det är jag men nu tycker jag att ..

Pregga: du får inte lämmna tråden det vill jag inte Me like u.

Och om vi har saker som oroar oss som är mer än bara uvi så får vi väll sätta en varning innan så att ingen annan läser det,  för vi måste respektera varandra vi har hållt ihop ett tag nu =).
    Pregga har accepterat vissa saker men tänk på att hon har förlorat ett barn innan denna graviditet och det är inte lätt att leva med tro mig. Det kanske därför hon reagerar som hon gör

• sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-06-15 21:02:37 följande:
    Jag var iallafall på ultraljud idag och vet ni?
    Min tjej har vänt på sig och ligger nu på rätt håll :)

Inte konstigt jag har skrikit AJ! rakt ut både en och två gånger de senaste 2 veckorna hahaha.
    Hon har vänt sig så nu ligger hon med huvud neråt och rumpan uppåt men hon ligger fortfarande vänd mot vänster :)
    Vad roligt grattis till vändningen =)
  • sofie och laura
    sisterinlaw skrev 2010-06-15 21:10:51 följande:
    Hej,

Jag hoppade ur den här tråden tidigt (innan de flesta av er gått in i v.12) precis som många andra på grund av just den här problematiken men har följt den på avstånd precis som jag skrev då att jag eventuellt skulle göra- för att se om den blev bättre. Tyvärr har den inte blivit det i mina ögon och jag kan bara bekräfta SweetLillys bild.

Förlåt om jag gör dig en björntjänst nu SL- för jag vet mycket väl att du kan försvara dig själv men jag kan bara inte stå på och se när någon blir så orättvist utsatt, även om det bara gäller en så trivial sak som en FL-tråd. 

Tycker dock att de flesta av er verkar nöjda med tråden, stämningen till trots, så jag hoppas att ni lyckas lösa problemet på ett schyst sätt.
    Hej du =)

Jag gillar denna tråd för här får de som behöver ut sina känslor på ett eller annat sätt?
    Problematik tycker jag verkligen inte detta är bara en massa missförstånd.

Kom du med oss och ge det en chans vi är faktiskt schyssta och happy här inne =)
  • sofie och laura
    SweetLilly skrev 2010-06-15 21:14:53 följande:
    Ja visst var det tokigt att jag skrev om det där, men det var min oro då, och jag tycker vi har tagit upp så pass otäcka saker innan så jag trodde inte dte skulle vara så farligt..
    Jag har också haft missfall och är orolig, men jag kan inte börja jaga alla som säger saker som oroar mig, jag måste även ta ansvar för mina egna känslor.

Jag menar, vi har stöttat varandra i så många frågor nu och jag trodde inte det skulle bli sånt liv om just detta. men ok, då ska vi väl alla försöka tänka efter vad vi skriver i fortsättningen, det är väl så.

Vi är som sagt inga läkare här inne, utan vi försöker så gott vi kan och hjälpa varandra med den kunskap vi har.

Jag har bett om ursäkt för att jag skrev om det, men vi möts ju dagligen i media, i forum o.s.v om jobbiga saker som triggar igång oron.
    Precis vi har stöttat varann och bör fortsätta det.
    Inte skrämma upp varann eller liknande.
    Pregga behövde ventilera sig och du gav svar på tal!

Vi får respektera varann helt enkelt =)
  • sofie och laura
    elinnnnn skrev 2010-06-15 21:30:34 följande:
    mandy: jo det är klart, hon kan ju vända sig igen det vet man aldrig ;) men NU ligger hon iallafall på rätt håll så nu kommer jag släppa tankarna på ev vändningsförsök eller snitt :D hon har ju flera veckor på sig tills det är dags att kolla om huvet är ruckbart/fixerat osv :D

nä jag köpte inga bilder denna gången då jag fick så många(10 st) för två veckor sen när jag var på köns ultraljud i malmö. dem var dessutom i 3d och undersökningen idag gjordes på lasarettet och mer rutinartat och i 2d :)

sweetlilly och mandy: jag tycker också det är skönt att bara kunna fråga och dela med sig av erfarenheter här inne.

och jag hoppas att ingen lämnar våran fina tråd, om dem nu verkligen inte vill lämna förstås. jag trivs med er alla!
    det roliga härinne är ju att alla är olika, alla har olika erfarenheter personligheter, vissa är förstföderskor andra inte, vissa är hyper oroliga vissa mindre oroliga osv.
    Bra där eelin !!!!
    Jag håller med dig att vi alla e olika puss
  • sofie och laura
    lillabambi skrev 2010-06-16 06:33:08 följande:
    hej tjejer... :)
    Ser att det har varit lite tjafs eller så på kvällskvisten. Oros inläggen har inte varit nått problem för mig för jag anser att när pregga startade den här tråden så var det ju meningen att man skulle stötta och hjälpa varandra avsett vad det gällde! Missfall till gud vet vad. Alla är ju oroliga för nått nångång och då fanns vi. Och stack de i ögonen så behöver man ju inte läsa det.
    Men sen har det ju blivit någon indelning i tråden för när man skriver något så är det bara två tre st som svarar och dom andra skiter i en liksom. Trodde alla skulle stötta alla. {#emotions_dlg.flower}

Oavsett så går jag in i vecka 31 idag, känns underbart att tiden går skapligt snabbt, till helgen flyttar vi till vårat underbara hus :) Har börjat små plocka in lite grejer men det är svårt men så himla skoj :)Skrattande
    Förlåt  om du känner att jag inte hunnit svara dig?
    För jag känner att jag inte hunnit svara dig men jag läser allt du skriver.
    Det skall jag bli bättre på =)

Eller så är jag en ego och bara skriver om mig sj och mina barn hihi
    Jag har typ rätt mkt att göra med 2 barn och höggravid så automatiskt svarar man på det som man tycker är intressantast FÖRLÅT

Föresten Grattis till v 31 och jag går in i v 32+0 i morgon dvs v 33 då
  • sofie och laura

Förresten så ligger min bebis på tvären så man känner hur han sparkar längst sidorna HELT galet egentligen!

Till er som har barn på dagis e det inte för sött när man lämmnar en prinsessa och hämtar en ronja livet e roligt

• sofie och laura

Pregga Eelin:

Läkarbesöket gick bra checka in min blogg hihihi!
    Nä känns lite tufft idag bara en massa med lilleman
    Diagnos, eventuellt gluten allergiker, grov astma.
    En riktig kämpe som slår över läkarnas  olika svar.
    Förkorta hälsenor OP om 6 månader.
    Men han är min prins min livskraft.
    Bara att vissa dagar är jobbigt då jag inser att han verkligen har en funktions nedsättning.
    Lillepojk önskar dig allt gott.

Leo och Laura är så förväntansfulla för denna bebis.
    Fasar lite bara att Leo kanske kommer vara lite hård men man får passa noga.

Shit jag ska snart bli 3 barns mamma
    och har inte namn till min bebis i magen än Ångest....

Tipps vad passar med Laura och Leo

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10