Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Vad mysigt det låter elinnnn!

elinnnnn skrev 2010-03-10 10:20:27 följande:
    Godmorgon tjejer! puchelina: hoppas det gick bra på ultraljudet! jag har ju inte känt så mycket av min plutt* på typ en månad eller så, vilket är helt normalt, men man vill ju helst känna av bebisen så mkt som möjligt :). igår höll den på hela kvällen! jag låg på soffan med huvet i makens knä och hela min mage spänns åt typ inifrån. helt plötsligt är bebiskulan på vänster sida. sen spänns det åt igen och jag känner hur bebisen vänder sig därinne, hepp hepp så är bebiskulan på högersida... sen i mitten och ja sen vänster, åh herregud vad h*n höll på därinne! haha det var så mysigt!!!!
    BF 100817
  • den kära leken

Ja visst går det snabbt. Jag går in i vecka 18 idag. Känns som igår man gick och nojjade över att komma förbi vecka 12. Hihi

elinnnnn skrev 2010-03-10 10:21:17 följande:
    förresten idag går jag in i femte månaden!!! Det är ju sjukt vad snabbt månaderna går ändå fastän veckorna går sakta(tycker iaf jag :))
    BF 100817
  • den kära leken

Eller när mannen kan känna. Vill så gärna dela detta med honom. Han är så söt nu varje morgon. Innan sa han alltid ta hand om dig och jag älskar dig. De senaste 2 dagarna har detta bytts ut till ta hand om ER och jag älskar ER :)

elinnnnn skrev 2010-03-10 10:24:27 följande:
    åh ja det var det verkligen! jag längtar tills man får äran att känna av bebisen VARJE kväll :D längtar så....
    BF 100817
  • den kära leken

Vad skönt för dig vännen! Grattis

puchelina88 skrev 2010-03-10 10:33:42 följande:
    Hejsan alla! Nu har man vart på Ultraljudet allt såg jätte bra ut hjärtat va så fint;) nu är jag lugn igen hihi!! min moderkaka låg i framväg så därför känner ja inget en! men guud så skönt att få den där inne och att allt va okej;)
    BF 100817
  • den kära leken

Åhh herre gud vad jag var hungrig idag då. Kan det bli lunch snart eller?

Efter RUL om 13 dagar ska jag verkligen släppa min oro helt. Nu motar jag bort den bäst jag kan och lyckas för det mesta :)

BF 100817
  • den kära leken

Elinnnn: Sitter här och knaprar på mina frukter. Tycker nästan jag blir hungrigare av dem :)

Åhh prioger lät ju gott alltså. Det gjorde alltid pappa när jag var liten. Järntabletter lär man ju få börja med så småningom.

Ja jag hoppas dagarna kommer gå fort. Har massa möten och resor så det gör dem säkert.

BF 100817
  • den kära leken

:)

puchelina88 skrev 2010-03-10 11:32:09 följande:
    jo om 13 dagar får se vårat underverk;)
    BF 100817
  • den kära leken

Jag som längtar tillbaka till plugget som en galning vissa dar. Nu fick du mig att tänka efter. Kankse är det inte helt fel att jobba ändå.

Åhhh så spännande. Hoppas ni får se det ni vill se :) Det kommer säkert gå superbra!

knyzzel skrev 2010-03-10 11:33:49 följande:
    Gomiddag. Har slutat skolan nu. Fan vad jag hatar engelska. Ska ha ett jätte prov om en vecka. 4 veckors glossor, texter å andra skit övningar. Ska läsa 2 böcker å lämna in 4 nyhetsartiklar (suck) MEN om 1½ timme så ligger jag på KK å tittar på BEBISEN. Är fortfarande lite nervös å undrar vad d ska bli om den nu vill visa det! Vad tror ni om ni får gissa helt fritt?
    BF 100817
  • den kära leken

Jo det varierar nog. Jag hade med jättefina järnvärden så BM tyckte vi skulle vänta tills vecka 20 med några tabletter om det behövs. Känner mig inte särskilt snurrig så det är nog ingen fara. Äter ju mycket mat som är järnrikt med. Kalcium är inga problem för mig. Älskar mjölk just nu och fil :)

Mer mat till oss!

elinnnnn skrev 2010-03-10 11:38:37 följande:
    aha, hahaha ja då är det inte lätt! Jag har ju nyss ätit som sagt, men jag är hungrig eller sugen rättare sagt på MEEEEEEEER mat....hm, jobbigt det hära :) Jag har tagit järntabletter hela tiden. Även om mitt värde ligger bra(antagligen tack vare tabletterna ;) , men jag vill inte att det ska gå ner för det blir så himlans jobbigt då :) dessutom så skriver min BM ut dem, och det gjorde hon redan efter 2 månader in i graviditeten, jag tar även kalciumtillskott... fast hade jag varit i sverige hade det nog varit annat. Antagligen inte järntillskott förräns runt v.20 eller nåt sånt. Det är ju lite olika beroende på vart man r nånstans =)
    BF 100817
  • den kära leken

13 dar kvar! Det närmar sig :)

carohl skrev 2010-03-10 12:09:20 följande:
    Herregud vad spännande! Tjejer nu har vi kommit så långt att vi alla börjar och ska beta av våra rul... fantastiskt!
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10