Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-08-02 11:51:10 följande:
    Har inte varit här på ett par dagar nu och orkar inte läsa igenom allt. Har jag missat nåt viktigt, nån bebis som ploppat ut eller så?  :) Här är det inget på g änsålänge, men är ju "bara" 36+3. Har varit på bröllop i helgen och igårkväll konsert och bowling. Idag ska jag bara ta det lugnt
    Nope, inga nya bebisar som är på gång här inne...Inte vad det är någon som skrivit iaf Verkar som du haft en myyysig helg

Själv sitter jag här å har sååååå tråkigt..jävla skitväder rent ut sagt Vill ha tillbaka solen å värmen NU!!!!!! Har ingen aning om va jag och dottern ska ta oss an idag
    Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79
    puchelina88 skrev 2010-08-02 11:52:53 följande:
    Hejsan
    nu är jag vaken igen;)
    hmm i natt mellan 1och 2 så hade ja förvärkar ingen måste de vart satt i 1 timma typ sen kunde ja sova igen,2 natten i rad som de kommer i gång mellan 1 och 2 haha vilken tid;)
    någon mera som har sådär??
    Nej tyvärr...Men komiskt att det kommit samma tid två nätter i rad Ska säga att jag aldrig haft en förvärk, inte med dottern och inte denna gången heller
  • Malinski79
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-02 12:17:49 följande:
    Pregga:

Inflammerad hårsäck inne i slidan???
    Hmm låte rinte så troligt va? haha
    Såret har varigt stort som typ en enkrona,vitt ja äckligt.
    Nu ä'r det "bara" runt kanterna så att säja av den där "EN-kronan".

Jaha då var det dags att gå in och blaska av sig så man inte kommer till läkaren och luktar surströmming när han ska glo där nere.

Önska mig lycka till nu i rädslan!!!
    LYCKA TILL, hoppas du får svar på vad det kan vara nu..Så du kan få "slappna" av sen!
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-02 14:41:28 följande:
    Flickor, jag fick mig ett spel på min dotter här hemma som är mitt inne i tonåren, så vi e bra hormonstinna båda 2....jag blev riktigt arg nu å höjde rösten så jag känner mig smått hes....kan jag ha skrämmt lilleman i magen? suck....känner mig totalt värdelös å nedstämd...ska gå å lägga mig lite för jag e sjukt upprörd....
    e så orolig att han ska må dåligt eller att det ska hända ngt pga detta nu...
    Jag LOVAR  att han inte mår dåligt av det!!! Jag höjer rösten flera ggr per dag här hemma på min rara lilla 3 åring som TROR hon kan bestämma och göra precis som hon vill!!!

Nu har jag stenhård mage + en bebis som har hicka!!!
  • Malinski79

Go kväll mina damer..nu har väl alla loggat ut när jag kommer tillbaka Här är en till som har facebook Så OM någon vill va min vän så är det bara inboxa mig här

• Malinski79

tetta: TACK för värktimern Den är tillagd som favorit nu Läste där att man som omföderska bör åka in när det är 5-6 min mellan värkarna, ojojoj..Om det blir som med dottern kommer jag VERKLIGEN få åka istort sett på en gång..Jösses!! Å OM vattnet går, det vill jag inte ens tänka på!!!

• Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-02 21:43:07 följande:
    haha ha tel nära å va beredd me nr 112 :) hahaha
    Jo du tack!!!! Det va ju precis va BM sa...Invänta INTE sambon utan ring han och be honom möta upp dig på förlossningen :-/ Jaja, det är bara slappna av och se när, var och hur det börjar...Bara för att alla misstänker att det kommer gå sååå fort för mig denna gången så kommer det säkert ta extra låååång tid
  • Malinski79
    tetta skrev 2010-08-02 22:21:15 följande:
    Den är guld värd!

Här möter släkten upp oss vid förlossningen för det tar först ca 30 min att de kommer till oss. Sen så ska ju vi åka och detta tar ytterligare 30 min!
    Så vi bestämde att vi möts vid KSS.
    De har ingången på bottenvåningen så ingen hiss eller ngt sånt!
    Ja tänk så skönt och smidigt det skulle va att veta vilken tidunkt på dygnet som det startar Jag hoppas på att det startar när jag har dottern på förskolan, så någon kan hämta henne där bara...eller så får det gärna starta tidig kväll för då har ju sambon hunnit hem + att mamma snabbt är på plats här (ca 15 min) + att vi har 30 min till Uppsala! Haha, måååånga önskningar
    Perssonlund skrev 2010-08-02 21:54:27 följande:
    Min syster fick sin tredje bebis för snart ett år sedan. Jag körde in henne till förlossningen och det tog kanske en halv timme in. Hon hann komma in på BB och dom gjorde ctg. Men ctgn hann dom inte färdigt med för hon hade kraftiga värkar på vägen in och när hon låg där inne så gick vattnet. Hon kunde inte ens flyttas till förlossningsrummet. När vi hade varit där inne en halv timme så var bebisen ute och jag på väg hem igen. Så snabbt gick det,men det beror på om man räknar från värkarna eller vattnet.... Olika för alla ioch försig =)
    Grejen är den att det egentligen inte gick sååå snabbt för mig..det va det att jag öppnade mig de sista 7 cm + att hon kom ut på 4 tim och det är snabbt för att va första gången..Å därför tror bm att det kommer gå ännu snabbare denna gången och speciellt om vattnet går för den ligger redan sååå långt ner + att om vattnet går så ramlar den ner ÄNNU mer!!! Men men det visar sig hetl enkelt
  • Malinski79

Catsa: Jag passar på att säga GRATTIS här oxå Är väl bäst att göra vår superskålande Pregga sällskap....SKÅÅÅÅÅL Skål Haha, vi börjar få in snitsen på det där med att skåla nu Pregga

Pregga: Jag fick gåshud nyss när jag läste ditt fina inlägg För vissa dagar har jag verkligen tänkt lägga ner att skriva i tråden, men har ändå på något konstigt sätt inte kunnat

Måste bara säga att jag börjar få ett enormt tryck ochilningar neråt på högersidan...Inte alls så att jag tror att nåt är på G, men nog känner jag att den lilla sjunkit ner alltmer!!!!! Har ju trots allt 28 dagar kvar Det är väl troligtvis du och jag kvar Nallepuhmamma kvar till sist

• Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-03 17:28:32 följande:
    så lite, men som sagt..jag tror det du känner ibland kan vara en liten hand med, min lille lägger sig lite olika fast huvudet fortfarande e neråt, ligger jag på vänsetr sida som imorse så vaknar jag av att jag känner hicka på den sidan, men han kan ligga på höger inom en tim typ, men huvudet e fortfarande neråt, men han e inte fixerad än.
    har aldrig hört att en fixering släppt, låter mer som om ngn vill skrämma upp dig.
    jag känner mig dock lite orolig att min inte fixerat sig....å jag som hela tiden trott att han kommer tidigare börjar tro att jag kommer gå över nu..men men vi får se...
    Pregga: det är vanligt att inte bebisen fixerar sig förrän riktigt sen eller t o m vid förlossningens start på omföderskor!! Jag va helt inställd på att prinsessan INTE skulle fixera sig alls sålänge jag går hos bm utan att den skulle göra det i samband med fl..så därför blev jag OTROLIGT snopen senast när den istort sett va fixerad, gick bara rucka ca 2 m,m, sa bm..Men hon skrev ruckbar, så nästa gång borde hon va fixerad trots att jag absolut iten trott det!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10