Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Mandy86 skrev 2010-05-22 12:01:18 följande:
    Nu har jag pratat med sjukvårdsupplysningen (ohh, dem är väl för trevliga alltid!) Där sa hon att det är åderbråck jag har på alla tidgare nämnda ställen och att jag ska lägga upp benen och vila, äta fiberrikmat och dricka mycket vatten :)Så vet ni om det är fler som undrar Pratade även med henne om att jag är trång i slidan och gumpen men hon sa att jag skall klara en normal förlossning för allt töjer ju ut sig, skönt!Nu ser jag fram emot att njuta av min semester som snart börjar!
    haha ja du sjukvårdsupplysningen har jag personligen tappat allt förtroende för-kan ju nada! ibland så sitter man ju själv å ger dom svaren å undrar,hm varför ringde jag ens..?

Vad det gäller att vara trång, japp samma här. å när jag födde min dotter så sprack jag, vilket e mkt vanligt men antingen syr dom eller så läker det själv, beroende på hur stort,brett osv det är. Det går allt ändå fast man e liten...
    jag tänker ju så med, har ju svårt å ta emot mannen under samlag ibland(mitt x) inte för att han e gigantisk, men jag e liten..å klart man tänker ,det skoa komma ut ett barn där, men när huvudet väl är ute så hjälper bm till å drar ut resten...det kommer gå bra ska du se :)
  • Bubbis10

asså kolla denna tråden tjejer....gäller kejsarsnitt, va trött man blir på inskränkta människor! det e väl för sjutton varje kvinnas eget val.

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-05-22 14:17:20 följande:
    Du är för mysig Pregga :)Jag har våndats och våndats men idag ska skötdelen upp. Har som en hylla och man skruvar bara på skötdelen. Sen sak den söta mobilen upp som jag hittade i en kartong. Spjälsängen skruvas snart ihop men jag har en vagga första tiden. Som är arvegods. Den byggdes till mig. Så barnen har legat i den. Ska ta kort och visa. När jag väl hittar min kamera. Är lite glömsk...;)Undrar hur det ska gå när man väl packar bb väskan..Glömmer säkert hälften.
    hihi tack {#lang_emotions_embarassed} 

bra tycker jag, sätt upp det å tillåt dig själv å känna glädjen, jag brukar ligga i min säng, titta på spjälsängen å fantisera om att han ligger där å sussar..hihi såå mys ju :)
    vagga e ju såå fint, å saken att du haft den själv gör det hela ännu mer personligt å fint..:) ja men lägg in foto så vi får se
    vad det gäller BB väskan, ja om minnet e som nu, typ guldfisk så bör man nog be en väninna om hjälp..hahahaha
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-05-22 17:22:12 följande:
    Alltså vart ska man ringa om mina kramper typ? Bm kunde ju inte säga vad det var. Men jag får så ont i höger sidan 1-3 gånger om dagen. Börjar ju undra vad det är. I em så var jag så nära att börja fälla tårar för så ont gjorde det. Dom håller i från 1-10 min. För det kan väl inte vara förvärkar va...
    jag tror inte det är förvärkar, du e längre gången å det kan vara din buse till bebis som lagt sig så att den klämmer eller trycker till ngn nerv, det blir ju mer trångt nu.
    min lille prins känner jag men inte alls på samma sätt längre, utan mer att han bökar lite..
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-05-22 17:56:20 följande:
    Ja det är det jag funderar på om det är en nerv den rör på. Har bara känt det denna vecka. Men jag ser och känner bebisen röra på sig.Annars är jag inte nojig förutom detta.Btw maken blev super överraskad igår. Ringde honom när jag körde in till stan för andra gången då matvarorna inte skulle få plats i bilen.Sa till honom att han fick köra hem och kolla till hundarna. Men sa han när jag ringde här står en grill. Vems är den och hur/när kom den hit????Hihi, glad blev han. Nu är den ihop monterad och vi ska grilla ikväll med svåger och fru. Grillade hos dom igår. Hmm, det har blivit mkt grillning nu på senaste tiden
    asså om din bebis rör sig å du ser det, så e det ju absolut ingen fara med den lille tror bara det e din bebis som lagt sig så kanske en liten fot petar in i ngt, kanske har hittat ngt mjukt å köra in tån i? haha
    naaw va gölligt gjort av dig, hihi kan tänka mig att det var uppskattat.
    blev sj lite orolig idag då jag gick till tvättstugan å blev  *host* våt mellan benen, å nej det var inte sommarvärmen som gjorde mig överkåt, trots att jag med ens kände mig som en snigel, hahahahah 

jag ringde å kollade så det inte var fostervatten men då hade det fortsatt rinna sa hon...å det gör det inte så det var nog som hon sa-en vattnig
    flytning. hon sa det med att dom blir värre ju längre man går i graviditeten, What? ska det sluta med blöja eller vad? nu blir det tros skydd när jag går ut.
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-05-22 19:25:24 följande:
    Idag kom nästa milstolpe.. 100dagar kvar
    åå va roligt :)
  • Bubbis10

Imorse var mina röda prickar borta typ....å nu e dom tillbax..e det värmeutslag tro??
    det har varit mkt hett här idag..

• Bubbis10

min son har blivit mkt lugn....hm....känner ju han emellanåt men inte alls som innan..men det e klart det e mer trångt nu..

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-22 20:06:13 följande:
    Det är mycket möjligt att det är värme utslag....  du får lufta mycket så brukr dom försvinna
    ok, mjo det e ju över magen/brösten....var typ borta imorse men tillbax nu....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10