Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

När jag har klämmt på bröstet så har det ju inte vart mkt alls, utan bara så det kommit 2 droppar kanske sen lagt av, har ju inte suttit å klämt ut mer, men nu ska en Bm ringa upp snart, ska fråga då...blev ju lite fundersam nu, får ju höra saker under denna graviditeten som inte existerade när jag fick lillan..

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-27 11:38:16 följande:
    hehe kan ibland vara skönt att få svar från BM om man är så osäker, men jag tror nog hon kommer säga att du kan vara helt lugn ;)kram
    jo, jag hoppas ju det för nu sattes det ju igång en del tankar om att jag gjort ngt man verkeligen inte ska..suck..
    kram
  • Bubbis10

såå nu pratade jag med ne jättegullig Bm på mvc som sa-det e absolut ingen fara å att man kikar lite ngn gng skadar inte på ngt sätt, men att man ska inte sitta å trycka hela tiden å varför skulle man, sen sa hon att det kommer rinna till sen å bara att det kom en droppe eller 2 visar att jag har mjölk i brösten utan att det rinner. men det var inget som skadat att jag gjort detta 3 gng å lite grann.
    har ju som sagt inte tryckt ut en massa. hon sa som jag redan visste att råmjölken innehåller sjukt mkt antikroppar som e mkt viktigt för bebis.

Inget mer tryckande här men inte heller ngn skada skedd :)

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-27 12:08:30 följande:
    Ny magbild finns i galleriet nu :)
    hihi ska kika strax :)
    SweetLilly skrev 2010-05-27 12:15:21 följande:
    hej på er!Idag var vi på första föräldraträffen! Jätetskoj, vi var bara 5 par så det var lagom JAg vard en som skulle ha först iaf, och det syntes, haha.Hade BM besök direkt efter;bltr; 120/80blodvärde; 141Socker; 4,7sf; 31 hjärtslag; 142
    hahah visst blir man lite mallig när man inser att man e störst :) hahaha
    elinnnnn skrev 2010-05-27 12:20:23 följande:
    nänänä alltså alla har väl klämt fram några droppar någon gång bara för nyfikenhetens skull.fast bara det att det spelar ingen roll om det kommer fram något nu eller inte för mjölkproduktionen sätts ändå inte igång på riktigt förräns några dagar EFTER förlossningen :)kram gumman
    jo men det vet jag, men hon sa att råmjölken e jätteviktig..men åxå stillade hon min oro, å det firas med pannkakor här nu, hahahaha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-27 12:28:46 följande:
    ja de blir jätteimpade av mig jag har inte tagit en enda järntablett! vet inte vad jag gör som är så bra, haha
    hahaha äter du spenat osv?
    mitt järnvärde låg sist på 125 å det e jag nöjd med, men det kan ju ha ökat efter att jag dricker juice med folsyra samt järn, ska dit den 3dje juni, å sen på min födelsedag den 22a :) bästa presenten ju, hihi

tänk tjejer när vi satt å pratade om att gå över v 12...hihi å nu pratas det kön, sf mått osv..HELT UNDERBART =)
  • Bubbis10

lillabambi

V 28, jättefin magbild ju :)

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-27 12:37:47 följande:
    ja jag äter mycket grönsaker i överlag, och mycket kött Hörrni tjejer kolla in denna trådeN; www.familjeliv.se/Forum-3-28/m52760922.htmlStackars tjej som måste kännas såna krav på sig själv!
    ok, hihi men det e ju bra :)
    av ngn konstig anl så äcklas jag av både kött,pizza å all snabb mat nu när jag e gravid...hua..så det kött som blir e typ köttfärs i olika former..å kyckling.
    ska kolla tråden
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-27 12:43:59 följande:
    sweetlilly: underbart ju att ha ett sånt bra värde helt utan extra tillskott :) mitt järnvärde är lågt generellt och är beordrad av min doktor att ta järntillskott varje dag även när jag inte är gravid, min mamma har det likadant. dessutom är jag inte glad för kött och äter inte det alls ofta, minns ej när jag åt kött sist det är nog för minst ett halvår sen. jag äter bara fisk och kyckling och ja köttfärs men det är ju mest järn antar jag i en stor stek eller nåt hehehelillabambi: åh vad det växer :) Söt mage:)Pregga: ja precis den innehåller massa bra saker för bebis , antikroppar osv... pannkakor mmmm vad gott :)
    åå dett avr göttans asså, me blåbärs sylt..å mkt mjölk...GÖTT!!!
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-05-27 12:48:53 följande:
    Tittade igenom tråden hmmmMan klär sig efter hur man mår=) eller hur man trivs bäst jA DET FINNS VISSA ROLIGA IDIOTER
    läste med å svarade :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-05-27 12:53:05 följande:
    Tycker veckorna går fort...Idag började inte dagen bra. lagom när barnen gått till skolbussen så fick jag panik ont i magen. Ringde in till förlossningen och de sa att jag skulle åka direkt dit. Kommer dit och de känner vart bebisen är. Skrek av smärta, tårarna bara rann. De kopplar en ctg så man fick trycka på en knapp så fort bebisen rör på sig. Läkare kollar med ultraljud och man ser hjärtat och de kolla så man har fostervatten. De vet inte vad det var som gör så att jag har så förbaskat ont..Ska tillbaka om 3 timmar och de ska göra ett Ctg till.Blir så frustrerad och ledsen. Vill inte att det ska vara ngt fel....
    men jisses, lilla gumman...jag kopplades åxå till CTG å det e för att dom ska mäta värkarna å att du ska trycka på knappen e för att du ska markera när du känner fosterrörelser.
    men vad visade ultraljudet då? hade bebis fixerat sig?
    kan det vara mag knip? ätit ngt dåligt? för du kan ju få ont i magen utan att det har ngt med bebis att göra, har du SD?
    förstår att du e mkt orolig å ledsen, men det kommer gå bra ska du se....styrkekram till dig...{#lang_emotions_heart}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10