Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-05-27 13:16:44 följande:
    Ultrljudet visade att bebisen hade huvudet neråt. Ctg visade sammandragningar som var kraftiga. Men de var inte nöjda med hjärtljuden. Dippade rätt mkt. Kändes grymt att höra först jättefina ljud och sedan avtar de en stund för att sedan öka. Så de tror att jag får kraftiga sammandragningar pga foglossningen. Får se vad de säger sen när jag ska tillbaka. Hade ingen GBS eller ngt sånt så det var skönt att höra.Tack Pregga.....;)
    så lite gumman, jag vet allför väl hur det är att vara orolig. Bebis kan fixera sig utan att det betyder ngt, min dotter var fixerad tidigt å dom förberedde mig på att föda tidigt å att vi skulle bli kvar osv...redan i mån 7. men hon kom bara 8 dagar tidigt, så det behöver inte betyda ngt. Vad det gäller hjärtljuden så kan det vara att den saken som dom fäster i remmen runt magen som mäter, kan tappa bort bebben ibland å då får man leta igen för den rör ju på sig, behöver inte betyda ngt..
    det andra som du hade runt magen en rosa dosa, som mätte toko eller nåt, den mäter Sd däremot....skönt att du inte hade ngn GBS, jag har bara ytterst lite å behandlas inte för det innan Bf, utan under själva förlossningen. inget som påverkar mig, men skönt att du inte har det iallafall..har du ngn med dig?
    kram{#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10

uch, nu spyr jag snart efter en massa pannkakor...urk...

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-05-27 13:31:59 följande:
    Min man var med mig hela tiden. Så nu väntar vi på att barnen ska hem så ska vi lämna dem hos hans föräldrar. Kram
    va bra, då e du inte ensam iallafall :)
    mina tankar e med dig....uppdatera gärna så fort du kan å fått svar..hur känns det nu? fortfarande ont? kram
  • Bubbis10

Tjejer

jag glömde berätta ngt helkul som hände igår kväll...haha att jag inte dog av skratt.
    Min lille prins e lite mer aktiv på kvällen, å jag riktigt kände hur han levde runt, så jag ropar på min dotter å säjer åt henne att komma å prata med han..hon ropar
    dominic.....det blev heeelt stilla....sen igen men då sätter hon munnen emot magen å säjer, det e storasyster-å pang, en spark rakt på hennes läpp!!
    en fullträff...hahahahaha jag kände hur huden på min mage studsade emot hennes läpp, dottern flyger upp å tittar på mig med uppspäarrade ögon å håller sig med ett par fingrar på läppen....

hahahaha jag sa det, ja han blev väl helt stilla först för att lyssna å kunna lokalisera sin spark, hahahahaah

• Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-27 14:55:10 följande:
    Hahaha, första smällen av lillebror redan nu. Min lille bebis höll igång som bara den nyss och sparkade så det tydligt buktade ut på högersidan, såg rätt kul ut. 
    hahaha aa hon sa det..mamma han busar nog med mig redan, hahaha *asg*
    jovisst ser det kul ut :) man bara älskar det.
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-27 14:58:24 följande:
    Nu har jag lämnat in min uppsats och är i det närmaste ledig tills jag börjar jobba den 11:e juni. Känns skönt! Synd bara att vi är typ luspanka och inte har råd med saker till bebisen just nu, annars hade det varit perfekt att fixa med det nu. Tänk om skatteåterbäringen kunde komma nu istället för om en månad..... 
    va skönt för dig att vara ledig..ja ekonomin den stora boven e inte rolig nu asså...kommer bli tufft framöver här med nu i 2 månader ca...men men sen e det ju lungt..
  • Bubbis10

Tetta,hur har det gått gumman??? tänker på dig...
    kram

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-05-27 20:33:59 följande:
    Hej på er!!!Är hemma nu och är ordinerad vila. Får väl inse mina begränsningar helt enkelt.Ctg var bra på em. Så på grund av mina foglossningar så får jag kraftigt onda sammandragningar. Hjärtljuden var bra. De sa att detta var hormonellt betingat. underbara hormoner! Bebisen har fixerat sig. Men allt var normalt som det ska. De ville inte säga vilket kön det var...(dessa läkare)Så nu sparkar bebisen i ren protest av vad den harfått genomlida idag. Tror att revbenen är maraccas :)Så nu ska man ringa bm imorgon och be att få en läkartid. Är ju sjukskriven till den 23/6. Så de måste bara förlänga detta. Vill ju inte att förlossningen ska starta för tidigt så att säga.Är helt slut i kroppen och huvudet.Tack för alla kramar!!!! Ni är guld världa.......
    lilla gumman, som jag tänkt på dig idag..va skönt å höra att det gått bra trots allt,blev riktigt orolig för dig. de små får allt vänta lite till innan dom kikar ut..jaa dessa hormoner, mitt känsloliv e som en berg å dalbana, kan skratta i ena stunden för att i nästa explodera å sen gråta som en unge...tycker sj att jag e skitjobbig emellanåt..suck...kraam
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-27 20:39:55 följande:
    Härligt tetta!!!Själv har jag ont i magen, känns som jordens träningsvärk. kan det vara så att jag haf mycket sammandragningar kanske nu när jag varit upprörd så attdet är det som känns av eller vad kan det vara?
    pratade med carohl inna nå vi båda har sd nu, oftare hela tiden...jag har åxå lite träningsvärk ida..men det hör ju till, å jag vill inte klaga..hihi e ju så lycklig :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10