Vi fortsätter, Bf aug 10
tetta skrev 2010-05-27 13:16:44 följande:
Ultrljudet visade att bebisen hade huvudet neråt. Ctg visade sammandragningar som var kraftiga. Men de var inte nöjda med hjärtljuden. Dippade rätt mkt. Kändes grymt att höra först jättefina ljud och sedan avtar de en stund för att sedan öka. Så de tror att jag får kraftiga sammandragningar pga foglossningen. Får se vad de säger sen när jag ska tillbaka. Hade ingen GBS eller ngt sånt så det var skönt att höra.Tack Pregga.....;)
så lite gumman, jag vet allför väl hur det är att vara orolig. Bebis kan fixera sig utan att det betyder ngt, min dotter var fixerad tidigt å dom förberedde mig på att föda tidigt å att vi skulle bli kvar osv...redan i mån 7. men hon kom bara 8 dagar tidigt, så det behöver inte betyda ngt. Vad det gäller hjärtljuden så kan det vara att den saken som dom fäster i remmen runt magen som mäter, kan tappa bort bebben ibland å då får man leta igen för den rör ju på sig, behöver inte betyda ngt..
det andra som du hade runt magen en rosa dosa, som mätte toko eller nåt, den mäter Sd däremot....skönt att du inte hade ngn GBS, jag har bara ytterst lite å behandlas inte för det innan Bf, utan under själva förlossningen. inget som påverkar mig, men skönt att du inte har det iallafall..har du ngn med dig?
kram