Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-05-30 19:41:34 följande:
    klart man blir arg på folk som gör dumma saker.
    ja asså för mig så e det samma sak som mord, men men det e jag det.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-30 19:45:10 följande:
    jo det är klart, ett liv är ju ett liv, speciellt i v22. men det händer så mycket sjuka saker man inte kan göra nåt åt, så jag orkar inte bli arg på allt..Läste du om den asiatiska paret som svultit sitt barn till döds för att de spelade dataspel ist? så jäkla sjukt.
    jo du har rätt, man kan ju inte irritera sig på allt...suck, men när det kommer till barn å djur så tänder jag till på alla hundra. jag har hört talas om detta ja, såå sjukt!! grr....
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-04-19 13:31:40 följande:
    Ja visst är det konstigt. Händer hela tiden. Sist så var det när vi tyckte det var konstigt att inte sotaren kommit ännu. Skulle precis slå upp nummret till honom och då kommer han gående på tomten. Alltså det här med kön verkar vara en väldigt laddad fråga för många. För mig är det inte så. Alla får göra som de vill. För mig är klänningar något som ligger i utklädningslådan. Jag kommer använda bekväma kläder till mitt barn. Tunikor, tights, bodys i mjuka material. När de blir större kan de välja själva. Men rosa klänningar finns det i att klä ut sig med, både för killar och tjejer.
    Utgår bara från dina egna ord, så jag förstår inte hur du kan få det till påhopp?
    kan inte annat än att skratta då vi alla vet hur laddat det varit för dig ang denna frågan :)
    Kram gumman
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-30 19:50:39 följande:
    ja barn och djur är ju så oskyldiga och försvarslösa. Folk som behandlar de illa har ju en skruv lös så är dte ju bara.Nu ska vi montera garderober, du får ha en fin kväll, försök att inte tänka på dumma människor nu
    jo det e så sant gumman, man ska tänka på positiva saker :)
    Hoppas det gick bra med monteringen igår, haha en annan har tummen mitt i handen :) Håller mig till shoppandet då andra sätter ihop det för mig :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-05-30 20:25:57 följande:
    Här är en som fick veta på RUL att vi väntar en tjej,men jag kände mig inte helt 100% på det ändå..Ville kolla ett extra könsUL som vi gjorde med dottern..Där visade han klart å tydligt att det är en tjej...Kan oxå känna ibland att det är "jobbigt" att man ska behöva förklara sig varför man vill veta...För mig handlar det enbart om praktiska saker denna gången..Om det hade visat sig va en pojke så hade jag varit lika lycklig men då hade jag sålt alla tjejkläder innan förlossningen,så man sluppit sånt efter (då man ändå har annat att göra)
    Jo men gumman, det gäller nog oss alla som tagit reda på könet, det underlättar ju rent praktiskt :)
    elinnnnn skrev 2010-05-30 21:16:32 följande:
    malinski: eller hur? praktiska saker :Dpregga: meh man får väl inte göra abort efter v.22?!?!?!?!(fast det kanske inte var i sverige i och för sig....) sjukt att ta bort ett barn enbart pga dess kön...
    ja asså hon skrev att hon fått tillstånd av myndigheter pga psykiska besvär. å detta var i sverige....suck..
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-05-31 08:56:44 följande:
    God morgon!Igår var vi iväg och shoppade i stora lass. Nu har jag en massa nytt och jag är så lycklig  Killen köpte en massa till sig, vi köpte till Michelle också och självklart till lillan. Denna gång var det sambon som valde allt till henne då jag faktiskt har mera tid än honom så jag har varit på stan ett x antal ggr fler än honom därav handlat mycket mera till henne. Så det var väl kul för honom att få shoppa till henne.Idag fyller min flicka 9 år! Det är helt sjukt vad tiden har gått snabbt förbi... Åh min tös var så glad imorse då hon fick presenten med stora P:et vad hon har önskat sig just den...
    ÅÅ va kul gumman å shoppa, ringer dig nu :) pöss
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-05-30 21:22:21 följande:
    Hej hej å grattis alla mammor/blivande mammor.Kan oxå känna att d va jobbigt att förklara varför, men när jag säger att d är för att bebisen blir mer som en person så accepterar omgivningen d mer, konstigt nog.
    Instämmer gumman :)
  • Bubbis10

Gummorna jag e så glad idag :) strålande tider, hihihi

puss på er..{#lang_emotions_wink}

• Bubbis10
    carohl skrev 2010-05-31 09:36:46 följande:
    Jag är också superglad!Vi ska på bb-besök idag  Kl 14.30-16.30, det ska bli jätteroligt!
    Åå va spännande gumman :) vet att du sa det på tel, å jag ska med kolla upp om det finns det här, å du...såg ditt sms nu..hihih du e min nyponros {#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-31 09:44:38 följande:
    Hej på er! Ang. kön har vi ju valt att inte ta reda på det och det är en himla massa tjat från alla håll och kanter. Kan inte bara föräldrar få bestämma det själva, oavsett att ta reda på könet eller inte.  Många tror ju även att vi väntar en pojke och det har blivit så att jag också tror det pga detta. Drömde också att inatt att vi fått en lite pojke som hette Matheo. Lustigt nog inget namn jag ens funderat på, men nu tycker jag det är väldigt sött haha. Kan tillägga att denna lilla pojke var typ en tvärhand hög och inte alls såg ut som en normal bebis.  
    men visst e det mys å drömma om sin lille, jag läste ngn stans att det e mammans förberedelse på att ta emot det nya barnet :) å sen kan man ju drömma om exakt den bebis som ska komma,jag såg ju min dotter under de sista 2 månaderna i varje dröm typ :) så nu ska det bli spännande å få veta vad du fått sen :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10