Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

SweetLilly skrev 2010-06-18 20:02:01 följande:
    Ang kudde så sa BM idag att de rekomenderade kudde för att undvika platt skalle...
    Det beror på hur dom sover, sover man på en sida hela tiden så blir barnet platthuvad!
    Det har ingenting med en kudde att göra.
    Ett barn kan få favorit sidor i.
    Leo som var van på att sova på höger sida drog alltid sitt lilla huvud mot höger och hur jag en flyttade det bullade upp med lite filtar mot vänster så drogs det till höger iaf.
    och jag hade kudde till Leo och han är platt på höger sida en aning!
    Min dotter är inte platthuvad, hon sov med mig och vi böt olika amnings ställningar i gemensam säng och hon sov med en tjockare kudde.
    Beror på hur de ligger

Min systers dotter sov konstant med kudde och helt platt i huvudet hon rörde inte sig en fena =)

Man får anordna olika sov positioner på bebisen för att undvika det
    carohl skrev 2010-06-18 20:11:41 följande:
    Jag tycker inte att det är att vara snål, hittar man något som är fint och fräscht så kan man väl fynda Skrattande
    Det är så mycket annat man köper nytt. Vi köpte våran säng ny men det var för att vi bestämde oss för en och samma serie och åkte då och köpte grejerna Glad
    =) nä men jag kände precis varför inte. Allt annat kommer i stort sett vara nytt ska torka av sängen. fick ett par extra vussan lull fötter med hihi
    Jag har ju ett par så om någon här inne får en unge med lite mag kramper hojta till så skickar jag dem GRATIS =)
    Är det du eelin pregga nalephu knyzzel sweet ja någon så skickar jag dem

Pöss
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-06-18 21:27:30 följande:
    Stämmer här med det du nyss beskrev, min dotter hade åxå en favvosida å ligga på med huvudet..jag tog upp detta med min bm samt bvc som sa-rulla en snuttefilt bakom hennes rugg å lägg henne på andra sidan så hon inte kan lägga sig på samma hela tiden :)

som jag skrev med, att köpa en fin begagnad säng ser jag inget fel i, gjorde jag med ...man får ju vara lite smart med, hihi å som du säjer, man köper så sjukt mkt nytt ändå ju :)
    Jamen precis!

Hänger med. gumman!!!
    Familjen Mu skrev 2010-06-18 21:34:03 följande:
    Har någon hunnit höra av sig ang vyssan lull? Tungan ute
    Skulle vara så tacksam om vi annars kunde få/köpa dem. Skäms

Vår sessa hade kolik o ja då visste vi ej att sådana fanns men det hade ju varit underbart att ha sådana nu när prinsen kommer så är man ju förbered om något likande skulle vara faktum?!
    Dom vart tjingade någon var snabbare =) Hoppas du hittar för de e super
  • sofie och laura
    carohl skrev 2010-06-19 08:09:06 följande:
    God morgon på er! Nu är jag på väg till jobbet, ska jobba ända tills imorgon... Suck... Nu börjar det bli jobbigt att jobba. Tur att jag inte alls har många pass kvar. Herregud vad dåligt jag har sovit inatt, jag har vaknat flera ggr och trott att jag försovit mig. Hur som helst så ha en fin dag! Kram
    dukti du e carohl... snart får du njuta innan sessan kommer!
  • sofie och laura
    Pregga skrev 2010-06-19 20:40:02 följande:
    japp, har kollat mig för lite nu å det e visst fullt normalt att dokm mjuknar för att sedannhårdna när mjölken rinner till....:)
    Pregga skrev 2010-06-19 23:19:36 följande:
    Nu har jag kollat lite över vad jag har handlar å vad jag har kvar :)

1,säng-klart (fattas bara ngt bäddset till)
    2,vagn-klart
    3.matstol-klart
    4.skötbord-klart
    5.baby björn bärsele-klart
    6,babysitter-klart
    7.bellino baby gym-klart
    8.kläder-snart klart
    9.badkar-klart
    10.första nallen-klart (fick i födelsedagspresent i förskott igår av min dotter, den bästa)
    11.babybox-klart
    11.amningskudde klart
    12, barnböcker nya-klart, haha
    13.frotte tvättlappar

att köpa, kan ha missat ngt ovan som jag redan köpt.

1.åkpåse (ev)
    2.nappflaska
    3.tvättlappar
    4.blöjor
    5.Ad,droppar
    6.minifom
    7,bilstol-babyskydd
    8.stolsdyna
    9.babycape
    10.regnskydd
    11.amningsinlägg
    12.baby borste
    13.plats/frotte skydd
    14.alvedon flytande
    15.puder
    16.näsdroppar
    17.rump temp
    18.barnolja
    19.idominsalva
    20.puder.

Har jag missat ngt?
    Glöm för guds skull inte tofflor BAD TOFFLOR till duschen på bb=)

Lånar din lista och skall checka
  • sofie och laura

Saker som är klara

1,säng-klart (Kommer inhandlas idag) Bild kommer
    2,vagn-klart
    3.matstol-klart
    4.skötbord-
    5.baby björn bärsele-klart
    6,babysitter-
    7.baby gym
    8.kläder-snart klart
    9.badkar-klart
    10.första nallen-
    11.babybox-
    11.amningskudde klart

• sofie och laura

Hej!

Vi får ad droppar från bvc gratis fram tills de är 2 år iaf i sthlm!
    Men nu kanske de ändrat????

Jag gillar iden att när vi kommer upp till 10.0000 så får den en present det var ju så sött hihihi
    Och carohl vilken underbar present från pregga den var jätte fin ju=)

Jag har iaf räddat mitt bellino babygym samt bärselet från att inte bli snott från källaren vi vart ju av med alla saker ink bebiskläder från dottern och sonen dt var inte kul allt vart stulet GRRRR

Idag blir det ikea så nu skall jag duscha fixa mig och ro iväg med mina barn.

Pregga jag ringer dig ikväll när mina små lagt sig så vi kan prata om allt som rör sig hihi

• sofie och laura

Jag börjar med att säga godmorgon samt GRATTIS till lilla fästmön i tråden. Då har vi brölopp inom ett år =)

Sen så ska jag tala om att jag haft såna otroliga kramper värkar dels ont heela natten, jag stånkade och stöna i sängen så ingen sömn för min del.
    Vet nog vad det beror på hmmm
    Igår så fick jag min svägerska spjälsäng som jag monterade själv, drog ut en byrå från rummet intill dotterns rum flera tunga lyft av att dra rätt en matta under en malm säng med madarsser i ... suck envis och dum är jag!

Lämnade mina ägodelar på dagis och plockade undan hemmet, jimmy får komma och dammsuga idag =) för jag kan inte böjja mig ned=( detta gör ont!

Ska sova en stund innan barnen kommer hem !

• sofie och laura

Vaknat upp till verkligheten nu!
    Min smärta har avtagit och enligt Förlossningen är det förvärkar =/
    Lite orolig blir man men inte riktigt för att sätta mig vid förlossningen haha!

Är detta inte borta över natten ja då får man åka in och se hur det blir ?

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10