• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl

Vet ni???
    Vi var till Ikea idag och köpte en hensvik spjällsäng och ett skötbord också hensvik, åh vad jag är glad!! Imorse så byggde jag ihop en fischer price gunga/babysitter som spelar musik samtidigt som den vaggar barnet. Bebisens rum har börjat fått lite pensonlighet nu {#lang_emotions_laughing} Jag är så glad!
    På måndag ska vi på rul och om de kan se så får vi nog veta kön och kommer att därefter att köpa gardiner och spjällskydd... Jag är en sån glad tjej! Vad jag längtar efter våran fina bebis {#lang_emotions_heart}

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100824~☆*★~
  • knyzzel

Hej hej på er alla här inne. Har varit lite från varande pga prov å dyligt, men nu e jag tillbaka för att stanna{#lang_emotions_sunny} Hoppas att jag inte har missatallt för mycket.

carohl skrev 2010-03-20 19:40:19 följande:
    Vet ni??? Vi var till Ikea idag och köpte en hensvik spjällsäng och ett skötbord också hensvik, åh vad jag är glad!! Imorse så byggde jag ihop en fischer price gunga/babysitter som spelar musik samtidigt som den vaggar barnet. Bebisens rum har börjat fått lite pensonlighet nu  Jag är så glad! På måndag ska vi på rul och om de kan se så får vi nog veta kön och kommer att därefter att köpa gardiner och spjällskydd... Jag är en sån glad tjej! Vad jag längtar efter våran fina bebis
    Jasså handlandet har börjat på riktigt nu{#lang_emotions_laughing} Va mysigt å super kul. Själv tänkte jag tvinga med sambon till ullared i juni. Ska bli faster för första gången i oktober oxå så jag tänkte att min bror & hans fru kunde följa med oxå. Sparar nu förfullt så att vi kan stor handla.
  • carohl
    knyzzel skrev 2010-03-20 20:18:04 följande:
    Hej hej på er alla här inne. Har varit lite från varande pga prov å dyligt, men nu e jag tillbaka för att stanna Hoppas att jag inte har missatallt för mycket. Jasså handlandet har börjat på riktigt nu Va mysigt å super kul. Själv tänkte jag tvinga med sambon till ullared i juni. Ska bli faster för första gången i oktober oxå så jag tänkte att min bror & hans fru kunde följa med oxå. Sparar nu förfullt så att vi kan stor handla.
    Heeeej gumman!

Jag frågade Pregga häromdan vart du hade tagit vägen men nu är du tillbaka {#lang_emotions_laughing}
    Hoppas ditt prov gick bra.

Jo efter rul:et ska våran vagnjakt börja på riktigt! SOM jag längtar! {#lang_emotions_wink} Men det är som sagt superroligt att ha köpt de här grejerna...

Ullared? Skoj! Dit skulle jag också vilja åka men det känns inte värt då det är så långt för oss att åka (vi bor ju i gävle)....
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-20 19:36:27 följande:
    Hej gumman!Jag tycker inte heller att du behöver förklara varför du inte vill gå upp mycket under graviditeten. Alla har sina orsaker/tankar osv. Jag har alltid varit smal och bryr mig därför inte om jag går upp för att jag går säkert ner de sen. Som sagt alla är olika och jag hoppas att du inte har tagit det som kritik att vi pratat vikt det var inte vår mening isåf. Kul att kolla med alla andra vad som händer på vågen... Kram på dig
    nä men det är lugnt, jag ville mest påpeka att tänka på vikten faktiskt är ganska sunt ändå. det kommer ju inte rinna av en precis vid förlossningen, en del försvinner ju naturligtvis men sen är det ju lite mer personligt hur lätt det är för en att bli av med resten. Jag är inte jättesmal och har inte det som ideal men en vikt med rimligt BMI är bara nyttigt.

Skönt för er som har det lätt för att hålla er smala, fastän jag förstår att det är ett helvete för er att gå upp i vikt. Min syster har samma problem, hon är smal men äter som en häst men hon går ändå aldrig upp i vikt. Hon får ofta frågan om hon har bulimi, eftersom dem ser henne äta men hon blir liksom inte tjockare. det måste vara jobbigt, men dock har oftast smala ett bra BMI och så länge dem får i sig det som dem behöver när det kommer till näring, fett osv så är det ju bara bra.
    Kram tillbaks :)
    BF: 100810 enligt RUL
  • carohl

Jag ska få massage av killen då det gör så in i bomben ont i höjd med bh-bandet på mig... Bara jag får lite massage så kanske det underlättar lite... kanske... hoppas jag...

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-20 19:40:19 följande:
    Vet ni???Vi var till Ikea idag och köpte en hensvik spjällsäng och ett skötbord också hensvik, åh vad jag är glad!! Imorse så byggde jag ihop en fischer price gunga/babysitter som spelar musik samtidigt som den vaggar barnet. Bebisens rum har börjat fått lite pensonlighet nu  Jag är så glad!På måndag ska vi på rul och om de kan se så får vi nog veta kön och kommer att därefter att köpa gardiner och spjällskydd... Jag är en sån glad tjej! Vad jag längtar efter våran fina bebis
    Åh vad mysigt!!! Vi ska nog sätta igång och handla hem grejer från IKEA om ett par veckor. Vi planerar ett Ultraljud till, men efter det så är det fram med plånboken :) Vi kommer handla säng, madrass, täcke, sängkläder, tvättlappar i frotte och allt sånt från IKEA. Skönt att hitta allt på samma ställe liksom :)
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-03-20 20:18:04 följande:
    Hej hej på er alla här inne. Har varit lite från varande pga prov å dyligt, men nu e jag tillbaka för att stanna Hoppas att jag inte har missatallt för mycket. Jasså handlandet har börjat på riktigt nu Va mysigt å super kul. Själv tänkte jag tvinga med sambon till ullared i juni. Ska bli faster för första gången i oktober oxå så jag tänkte att min bror & hans fru kunde följa med oxå. Sparar nu förfullt så att vi kan stor handla.
    hej gumman! Hoppas som carohl att det gått bra med prov osv. Nä jag tror inte du har missat alltför mycket, bara snack om vikt, hår , hårinpackning, hårfärgning och lite annat hehe.
    Vad roligt att åka till Ullared, tror jag iallafall, jag har aldrig varit där men känner många som åker dit och handlar/fyndar massa med grejer.
  • carohl
    elinnnnn skrev 2010-03-20 20:39:32 följande:
    Åh vad mysigt!!! Vi ska nog sätta igång och handla hem grejer från IKEA om ett par veckor. Vi planerar ett Ultraljud till, men efter det så är det fram med plånboken :) Vi kommer handla säng, madrass, täcke, sängkläder, tvättlappar i frotte och allt sånt från IKEA. Skönt att hitta allt på samma ställe liksom :)
    Jo vi ska börja bunkra upp med annat sen om ett tag men inte så länge men kanske om två månader ska vi börja bunkra upp med allt som ska användas som blöjor, tvåttlappas, badoljor osv osv...
    Visst ja! Badbalja ska man också ha... haha.. man kommer på nya grejer då och då....
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-20 20:37:31 följande:
    Jag ska få massage av killen då det gör så in i bomben ont i höjd med bh-bandet på mig... Bara jag får lite massage så kanske det underlättar lite... kanske... hoppas jag...
    gud vad skönt med massage, jag hade somnat på direkten hahaha. jag har ont i huvet och har haft det hela kvällen(klockan är snart 23 här) så jag ska faktiskt gå och lägga mig nu.

Ha en underbar kväll/natt tjejer! Sov gott =)
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-20 20:43:09 följande:
    Jo vi ska börja bunkra upp med annat sen om ett tag men inte så länge men kanske om två månader ska vi börja bunkra upp med allt som ska användas som blöjor, tvåttlappas, badoljor osv osv...Visst ja! Badbalja ska man också ha... haha.. man kommer på nya grejer då och då....
    ja det är bäst att skriva lista innan man ger sig ut ;););)

nä, sova var det ja hihi, nattinatti
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10