Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-06-06 17:31:41 följande:
    Hej hej tjejer!!!
    Här har det oxå varit kanonväder hela helgen, helt underbart...Idag har jag sutit ute i bikini å solat lite medan Ella sprang runt å vattnade mina händer å fötter Vi har grillat å pysslat lite i trädgården,men jag har faktiskt hunnit med att tvätta 3 maskiner tvätt,dammsugit å torkat golv oxå idag..

Imorrn ska jag till MVC igen, har fått ett extra besök p.g.a. att ny blodgruppering ska tas på mig, jag har antikroppar i mitt blod som de vill ha lite koll på de värdena..Hoppas på att få lyssna å mäta oxå
    jisses, en annan har vikt in tvätt å diskat å plockat lite å jag känner mig redan trött å undrar om jag överansträngt mig, haha nu hjälper lillan mig med dammsugningen med en mkt sur min, men det klarar jag inte nu pga ryggen...
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-06-06 18:09:00 följande:
    Fick svar att detta var fogarna som rörde sig lite xtra. Jag har detta jämt.
    ok, ja men då vet man ju vad det beror på :)
  • Bubbis10

Nu e jag nojjan i dojjan i vannlig ordning, har städat idag, inte överdrivet med en del...börjar smått förbereda inför min son,s nedkomst,,hihi men nu e jag helt slut.

Nu till min undran-har jag överansträngt mig? har burit ren tvätt å vikt in i gaderoben,diskat,städat iordning. inte överdrivet, men jag e trött...
    har lite ont i ryggen men inte så farligt....

man ska väl kunna städa å hålla iordning utan att det e farligt?

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-06 22:19:00 följande:
    pregga , ja såklart! men vila nu annars brukar det bli värre med fogarna...

jag och min lilla tränar inför förlossningen. sammandragningar både idag och igår. det känns ju bra, dock lite obehagligt. men det är bara bra att träna lite ;)
    fast idag fick jag två sammandragningar på 10 mint som gjorde ont.. men sen inget mer. undrans vad det berodde på. kanske, förhoppningsvis var det lillan som vände sig rätt ;)
    ok, tack så mkt...blev lite orlig nu ju att jag tagit i för mkt...men det såg ju ut som en rövarkula...haha men det e la ingen fara då?, tvätten var ju inte tung direkt, fick 1 Sd men den gjorde inte ont å släppte med en gng. dina sd som gjorde ont kan mkt väl vart att lillan vände sig neråt :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-06 22:44:20 följande:
    nä tror inte det är någon fara för din prins alltså. men med tanke på fogar och annat hade jag nog försökt tagit det försiktigare, särskilt med lyft osv.

ja jag hoppas att det var det hon gjorde hahaha. 2 veckor kvar tills nästa BM besök. hoppas hon vänt sig tills dess och ligger kvar på rätt håll :D
    ok, men asså jag har inte lyft ngt tungt, hahah hörru, det e mig du pratar med, hahaha jag lyfte lite ren tvätt men det var mer rörselerna med att vika in å diska å plocka samtidigt.....har inte ont i fogarna mer än att det hugger till ibland.  men känner mig trött i ryggen dock....å blev orolig att jag överansträngt mig, har lite kvar att göra men ska ta det lite varje dag nu...inreder för lilleman :)
    hon har säkert vänt sig om ska du se,min lille prins satt ju åxå upp hela tiden fram tills nyligen :)
  • Bubbis10

Nu e det fullt ös på lilleman, haha det känns såå skönt då vet jag att han e pigg å mår bra :) ska fortsätta inreda imon för honom, har tom köpt barnböcker å satt upp på hans hylla i rummet idag, men som sagt har lite kvar som jag får ta lite av varje dag :)

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-06 23:42:01 följande:
    vad roligt att inreda för din lille :) ha det så roligt ;)
    Pregga skrev 2010-06-06 23:30:14 följande:
    Nu e det fullt ös på lilleman, haha det känns såå skönt då vet jag att han e pigg å mår bra :) ska fortsätta inreda imon för honom, har tom köpt barnböcker å satt upp på hans hylla i rummet idag, men som sagt har lite kvar som jag får ta lite av varje dag :)
    haha, min också. håller på en massa. känns mest nertill just nu. kan ju vara att hon sparkar in i moderkakan, det känne rju inte jag så mkt av, och att hon då skumpar upp och ner och att det är rumpan jag känner hahaha. ja om hon nu inte vänt sig förstås ;)

nu ska jag gå och sova :)
    godnatt sovgott!
    hihi jo det e så kul nu när man sätter igång å inreda, blir så verkligt...nu ska jag göra fint för min kommande son typ.hihi
    min lille e åxå långt nere med handen ibland typ vid blygbenet, haha
    hoppas du sovit gott å du , försök å inte oroa dig för om hon vänt sig eller inte, det e mkt ovanligt att dom vänder sig tidigt när man e omföderska, det kan lika gärna bli att hon gör det i sista stund om hon inte redan gjort det :)
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-06-06 23:59:40 följande:
    Knepig "läcka".. 2 gånger den senaste månaden har jag läckt något genomskingligt lättrinnande i samband med sex.. Ena gången var det efter och nu under tiden... Eftersom det inte finns övrig tid så får det mig att undra om det är så att jag inte kan hålla tätt typ, eller en vattnig flytning.. Skumt känns det ändå..

Ska dock ringa förlossningen för att fråga, men jag är inte så orolig..
    Det var därför jag åkte in sist bla,å kollade om jag läckte fostervatten men dom sa att ju längre man går i graviditeten så kan det komma mer vattniga flytningar. å man kan läcka lite...
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-07 07:29:48 följande:
    Vad gäller plastikkirugi så tycker jag det är en svår fråga. Jag tycker alltid det är sorgligt när man tvingas behandla en psykisk åkomma med antingen piller eller i detta fallet kirugi. Lycklig och tillfreds med sig själv blir man ändå inte om man inte tar itu med det bakomliggande problemet. Men orkar man inte kämpa själv är det svårt. Vården har en tendens att ta till piller och operationer istället för rätt mat, motion och terapi.
    sorgligt att folk behandlas när dom mår dåligt??? hm, av ngn anl så var det nog inte att förvänta sig ngt annat svar från dig. När jag förlorade vår lille förra året så fick jag lugnande för nerverna å sömntabletter för att kunna sova, men det e helt klart fel att hjälpa ngn som behöver det...skulle vilja se att du e lycklig med dina bröst när du ammat 2 barn å det enda som finns kvar e 2 skinnpåsar, men det e klart du kanske e nöjd med det. men jag ex skulle må dåligt över det å inte för ngn annan skull utan för min egen, jag vill kunna ha på mig en söt bikini på sommaren, å har ingen lust att ha bröst som en 80 åring när jag e 32.
    du pratar om motion? du får gärna komma med tips om hur man får tillbax sina bröst efter amning, jag e idel öra. jag skulle bli jättelycklig om jag fick operera mina tuttar, å då hade det problemet vart ur världen :) tur att alla inte e lika inskränkta!
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-07 08:01:34 följande:
    Haha, Pregga :) Så klart har vi olika uppfattning i denna fråga. Inget annat var att vänta ;)

Jag måste bara bemöta några av dina mest uppenbara feltolkningar av mitt inlägg. Jag tycker inte att det är sorgligt att behandla människor som mår dåligt jag tycker bara att det är sorgligt att vården har en tendens att behandla människor med piller och kirugi istället för terapi. I akuta fall eller annat kan det så klart vara bra att dessa piller finns men de används för lättvindligt enligt mig.
    Så klart kroppen förändras när man föder/ammar barn frågan är bara hur man ser på sig själv och den kropp man har och det den har varit med om. Motion gör underverk för välbefinnande och självkänslan :)
    Jag undrar just vem som är inskränkt? Haha, vågar du se på sker ur en ny synvinkel? Eller är du rädd för vad du kan hitta?
    Kan inte låta bli att undra om du söker konflikter ibland...å det e sorgligt.Visst kan jag hålla med om att vården delar ut piller åt höger å vänster, kan tillägga att jag gick i terapi åxå.Du får fortfarande ge mig tips på motion som lyfter brösten efter amning, du kan ju bli förmögen om du sitter på kunskap som gör att man slipper kirurgi.
    jag kan inte känna rädsla för ngt nytt, men jag har inte sett ngn sådan fr dig än så..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10