Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-06-07 14:39:36 följande:
    grattis till v.31 :D
    jag känner likadant ang vikten, fast jag har gått upp 17....
    tack för ditt svar om hur många ultraljud ni gjort..
    Pregga skrev 2010-06-07 14:34:06 följande:
    jag har gjort 8 st, haha men det har ju haft sina skäl, å jag tror inte dom gör det om det skulle skada, tror mer det handlar om en kostnadsfråga än ngt annat. ultraljud e ju bara ljudvågor så jag tror inte det skadar alls,...min prins mår ju bra efter 8 st :)
    ja vi får hoppas på att det är så, ang ultraljuden alltså. när jag var hos BM för 2 veckor sen så frågade jag henne om jag kommer få göra ett ultraljud här, ¨då sa hon blankt nej. hon var förövrigt inte vidare trevlig men hon har slutat nu så jag slipper träfaf henne ígen hahah.
    men ja idag var jag i kontakt med mvc för att be om moderskapsintyget. Min nya BM sa då att hon bokat in UL till mig eftersom moderskapsintyget baseras på ultraljudet. så nu blir det ett ultraljud till! det blir mitt 6e ultraljud....och sista
    mjo men hon kanske bara va en bitterfitt* då, haha för jag kan aldrig tänka mig att dom gör ul om det skulle vara skadligt på ngt vis, det 6te å sista..hihi vi får la se om det blir sista då ;)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-07 14:45:08 följande:
    halloj tjejer... bm besök idag
    Idag vecka 29 och har sf mått 25 cm...
    2 cm på tre veckor är de inte lite lite?
    jag e i V 30 å hade 27 tror jag det va, men som sagt din bebis kanske e lite mindre bara, å vem vill föda fram en koloss på 5 kg, haha det e nog ingen fara utan får instäamma med Carohl att din Bm hade sagt ngt isåfall....
  • Bubbis10

Såå idag har man fortsatt med städet, tar lite i taget, idag har det vart dammtorkning å fortsatt inreda för lilleman :) å det e såå kul asså...min dotter hämtade ner tavlan fr vinden som e riktigt jättefin, ska ha den vid hans säng :) tror jag...den hade passat där, får bara se om jag får upp ordentligt med fäste, annars så får det bli ngn annan stans tills ngn kan hjälpa mig med det. för upp ska den :)
    Nu tycker jag att jag gjort mitt idag, haha trots att jag strosar runt i morrnrock än....blir en duch nu strax....

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-07 15:02:28 följande:
    tur jag har er... är ett nervvrak... suttit o jkikat på kurvan o jag ligger exakt på linjen på nedersta kurvan¨
    jotack gumman, jag har skattat mig lycklig över att ha haft er många gng :)
    tetta skrev 2010-06-07 15:04:40 följande:
    Våran kanin heter Stampe! ;)
    hahaha jaså? ja som du förstår så gör lillans det med :) känns ju lite orginellt typ..hahahaha
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-07 15:15:34 följande:
    Nu ska jag sätta fart igen... fasiken jag tycker inte att jag får sitta nå idag... Rynkar på näsan
    Får se om jag hinner/har ork att logga in ikväll.. annars ses vi imorgon em.

Kram
    hihi om inte annat så hörs vi i vanlig ordning i tel, haha kram
  • Bubbis10

såå nu blev man bortbjuden på midda med, så trevligt :9 see you all later....

• Bubbis10

Elinnnn
    då du nu bott utomlands så länge å har en man av utlänskt påbrå så hoppas jag på svar ang en sak, det e lite panik här.

jag var ju bortbjuden nu till min dotters bästa väninnas mamma på käk osv, å jag gör exakt allt för att undvika rök i alla dess former, då jag själv aldrig rökat. men iallafall..där sitter dottern på 24 år å röker vatten pipa som en tok, det bara bolmade...jag flyttade ju lite på mig, men att undvika det helt gick ju inte...

nu e jag orolig för att min lille tog skada, skyndade därifrån sen..men jag satt ju en stund så man inte e oförskämmd å kan ju inte säja att dom inte får röka i sitt hem....suck

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:30:10 följande:
    Jag kan svara här fast jag ine är hon.

du behöver nog absolut inte vara rädd för det där då jag alltid fått stå ut med folk som både vanliga äckliga cigg och vattenpipa osv...
    Ungarna har då inte tagit någon skada men äckligt är det och det stinker.
    Ok, tack så mkt för svaret :) det var exakt det jag ville veta :)
    elinnnnn skrev 2010-06-07 18:31:03 följande:
    hahahaha ställer du den frågan till mig som HATAR rök och min man är likadan som mig, tack och lov!
    jag hade ursäktat mig och gått därifrån. även om det är deras hem så kan dem inte tvinga dig att sitta kvar om det gör att du mår dåligt.
    en annan sak hade ju varit om du sagt åt henne att sluta bolma ;) deras hem, deras regler typ.
    men som sagt, jag hade gjort som jag skrev ovan. eller så hade du kunnat börja hosta och sagt att du är allergisk ;)
    vet inte riktigt vad du vill veta, antagligen om det är skadligt för din bebis? fast varför skulle jag kunna veta det pga att jag bott utomlands och har en utländsk man? antar att det har mer med vad jag hade rådit dig till att göra? isåfall som ovan.
    acceptera aldrig att befinna dig i ett läge som gör att du mår dåligt endast för "respekt" för dem andra. genom att hon rökte bredvid dig anser jag att hon inte har någon respekt för dig......
    mjo jag frågade dig pga det e en kulturell sak oftast ju, å hade jag å mitt x kunnat prata så hade jag frågat han då han umgås mkt med just turkar å har lite koll på läget, tänkte att det kanske var vanligt i saudiarabien att röka vatten pipa...men kanske jag hade fel då...det jag mest undrade över det var om det var skadligt? men jag stannade ju inte så länge men hon bolmade på vilket jag åxå anser mkt respektlöst. jag mådde inte dåligt av det mer än att jag blev orolig. är jag hos min mamma så väntar hon med att röka tills jag gått eller så röker hon i fönstret i sitt sovrum eller under fläkten i köket å då e jag i vardags rummet, men hon vet ju att annars så kommer jag inte .
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:30:10 följande:
    Jag kan svara här fast jag ine är hon.

du behöver nog absolut inte vara rädd för det där då jag alltid fått stå ut med folk som både vanliga äckliga cigg och vattenpipa osv...
    Ungarna har då inte tagit någon skada men äckligt är det och det stinker.
    Ok, så du tror inte den lilla stunden av passiv rökning har skadat min prins? hon bolmade ju på rejält, å jag kommer INTE gå dit igen kan jag ju säja....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-07 18:42:19 följande:
    det är inte tillåtet att röka vattenpipa eller annan tobak i den del av saudiarabien där jag var.

det är inte så mycket kultur faktiskt, eller jo mer familje kultur än landskultur då jag träffat på libaneser som röker o utsätter andra för passiv rökning, sen träffat på libaneser som anser att det är fel att andra ska skadas bara för att man själv har rökning som ovana, likadant med irakier, palestinier osv.
    I min familj röker både pappa och min storebror men INGEN röker inomhus, så är det i vår familj. men i andra svenska familjer röks det inomhus. så det är ju väldigt olika och har inte så mycket med landskultur att göra
    ok, jo men vanlig rökning vet jag ju mer om, men vatten pipa,noll koll om det e samma sak typ....
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10