Nallepuhmamma skrev 2010-06-07 18:30:10 följande:
Jag kan svara här fast jag ine är hon.
du behöver nog absolut inte vara rädd för det där då jag alltid fått stå ut med folk som både vanliga äckliga cigg och vattenpipa osv...
Ungarna har då inte tagit någon skada men äckligt är det och det stinker.
Ok, tack så mkt för svaret :) det var exakt det jag ville veta :)
elinnnnn skrev 2010-06-07 18:31:03 följande:
hahahaha ställer du den frågan till mig som HATAR rök och min man är likadan som mig, tack och lov!
jag hade ursäktat mig och gått därifrån. även om det är deras hem så kan dem inte tvinga dig att sitta kvar om det gör att du mår dåligt.
en annan sak hade ju varit om du sagt åt henne att sluta bolma ;) deras hem, deras regler typ.
men som sagt, jag hade gjort som jag skrev ovan. eller så hade du kunnat börja hosta och sagt att du är allergisk ;)
vet inte riktigt vad du vill veta, antagligen om det är skadligt för din bebis? fast varför skulle jag kunna veta det pga att jag bott utomlands och har en utländsk man? antar att det har mer med vad jag hade rådit dig till att göra? isåfall som ovan.
acceptera aldrig att befinna dig i ett läge som gör att du mår dåligt endast för "respekt" för dem andra. genom att hon rökte bredvid dig anser jag att hon inte har någon respekt för dig......
mjo jag frågade dig pga det e en kulturell sak oftast ju, å hade jag å mitt x kunnat prata så hade jag frågat han då han umgås mkt med just turkar å har lite koll på läget, tänkte att det kanske var vanligt i saudiarabien att röka vatten pipa...men kanske jag hade fel då...det jag mest undrade över det var om det var skadligt? men jag stannade ju inte så länge men hon bolmade på vilket jag åxå anser mkt respektlöst. jag mådde inte dåligt av det mer än att jag blev orolig. är jag hos min mamma så väntar hon med att röka tills jag gått eller så röker hon i fönstret i sitt sovrum eller under fläkten i köket å då e jag i vardags rummet, men hon vet ju att annars så kommer jag inte .