Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Myran 08 skrev 2010-06-14 22:15:31 följande:
    Tusen tack. Ingen fara, tycker bara det är gulligt av dig att önska välkommen, så tack. Åh ska du på UL på måndag, jag ska iväg på tisdag. Hehe är du nyfiken? 
    Pregga skrev 2010-06-14 12:04:03 följande:
    För första gng inatt så drömde jag om förlossningen å att läkaren sa-nu e du öppen 2 cm...å jag tänkte-å det har inte gjort mer ont? haha jag älskar detta!! hahahaha

måste åter igen hylla det bästa köp jag gjort, Gravidkudden!!
    LÄNGE LEVE GRAVIDKUDDEN, jag ska alltid ha en till hands, haha
    Kan det vara mina två tjocka täcken tro som är gravidkudden? Köpt på babyproffsen? Jag har en del sammandragningar och har bricanyl för att undvika att bebisen ska komma tidigare, dock än så länge är inte livmodertappen påverkad ännu. Har du mycket sammandragningar. 
    Pregga skrev 2010-06-14 12:10:08 följande:
    Med risk för tönt varning, haha men guu va jag gillar cornelius wresvik,s musik :)
    Tummen upp för dig! 

Jag går sida för sida nu och läser igenom.  
    tjocka täcken??
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-06-15 07:23:20 följande:
    Grattis  Pregga och ni andra som byter vecka idag :) {#emotions_dlg.flower}
    *skratt* tack hjärtat men som den kära leken säjer så e det först på tors söt nöt {#emotions_dlg.flower}
    Rottis77 skrev 2010-06-15 08:07:21 följande:
    Hej. Här vill jag hoppa in, har BF den 14 aug med vårt andra barn, började min havandeskapsledighet idag, sååååå skönt. 
    Hej å välkommen till vår tråd :) hoppas du ska trivas med oss här inne :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 08:04:12 följande:
    Morn alla snyggingar.

Själv sover jag taskigt hela förbaskade tiden.
    Köpte igår sånna där urusla j*vla snarkplåster till min man men tror ni dom hjälpte???
    Pyttsan heller.
    Vafasen är det där?
    Ett billigt skit som dom försöker lura folk att köpa bara för att tjäna pengar på?
    Undrar omd et verkligen finns något seriöst mot snarkningar?
    Jag hatar ju att sova ensam i sängen men har ju inget val att "sparka ut" min man i vardagsrummet när han snarkar men då kan man inte sova iaf för man är ensam
    du har inget annat val stumpan, FOTA ut han ur sängen! hahahaa
  • Bubbis10
    Rottis77 skrev 2010-06-15 08:15:11 följande:
    Tack. Får väl säga att jag mår hyffsat bra jämfört med hur jag har mått, slutade kräka för ca 3 veckor sedan, illamåendet kommer och går lite, men man kan stå ut med den nu. Har mkt foglossningar och problem med ischiasnerven, men sånt kan man stå ut med oxå, man ska ju snart få en lite knodd, och det är värt det mesta.

Har ni andra fler barn? 
    japps, har en dotter på 11 år så den som kommer nu blir en riktig sladdis :)
  • Bubbis10
    Myran 08 skrev 2010-06-15 08:36:39 följande:
    Mm jag tar två duntäcken och drar på ett påslakan och använder som gravidkudde som man kan köpa på babyproffsen. blir som denna bild dock med täcken. www.babyproffsen.se/produkt/visa/18 1
    Rottis77 skrev 2010-06-15 08:07:21 följande:
    Hej. Här vill jag hoppa in, har BF den 14 aug med vårt andra barn, började min havandeskapsledighet idag, sååååå skönt. 
    Välkommen! Härligt att din ledighet börjar idag. Njut nu och försök vila upp digHärligt att du har sovit. Då håller jag tummarna att du får en toppen dag. 
    lillabambi skrev 2010-06-15 07:44:39 följande:
    Hej hej :)
    här är de bara fint. Börjar få ont i ryggen som fasen nu bara, en del flytt nu innan helgens riktiga flytt! Hoppas du snart blir piggare :)
    Ajdå, du måste vara rädd om din rygg. Du ska inte bära något va? Åh vad avis på dig som ska flytta till helgen, jag vill också dock är det 46 dagar kvar innan vi rör på oss. Ajdå, det låter inte trevligt att inte få sova något. Förstår vad du menar att det inte är roligt att sparka ut mannen din, men för sömn kanske det kan vara värt det? Hoppas ni hittar något som löser problemet så ni båda får sova gott. 
    Pregga skrev 2010-06-15 08:09:03 följande:
    Godmorrn!

Åh va härligt att du slipper göra den där hemskingen till undersökning :) blir glad för din skull :) ser att du fått länken till vår Bf lista :)

Vaknade idag å hade ont i mellangärdet, funderar på om det e lilleman som sparkat på ett å samma ställe, eller om det bara e gaser....hm...
    Ja jag är överlycklig, så jag bara njuter av att slippa. Så fredagen blir det glass med sonen oavsett väder. Mm ja la till mig i den också. 

Oj oj, vilken buse du verkar ha i magen. Hehe ja lr så är det gaser, du märker nog snart.  
    ok, då e jag med..:) ja allt som funkar :) förstår att du e lycklig över att slippa, dom e inte roliga dom där asså....jo han e helt sjövild emellanåt, men nu e jag liiite orolig....har ont i mellangärdet som sagt, å mår liiite illa...OM man har magkatarr skulle det då påverka bebis?
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 08:42:58 följande:
    haha men den kan ju inte vara sann. Säkert någon som fyller år elelr så och vännerna jävlas lite
    kan ju vara så...:)
    asså kan det jag känner vara att livmodern pressas upp emot mellangärdet? för det känns just nu i denna stund som lite svårt att andas med?

Tycker banne mig min mage ser lite skev ut, mer utfylld nertill på ena sidan, men hon sa ju det sist Bm att det var där huvudet var...hm
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-15 08:57:14 följande:
    nej... alltså magmunnen b lir slappare när  manär gravid och man blir mer påverkad av magsyrorna. Jag fick höra nu att t.o.m min yrsel kan vara pga det!
    jaha, haha ok...asså jag har svårt å andas emellanåt,påminner om ångest fast jag inte har det...som ett tryck över bröstet å det blir TUNGT å andas...
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-15 08:58:29 följande:
    haha ja men klart magen kan bli sned ibland, beror ju helt på hur bebisen ligger!
    hehe jo såklart...haha
    Mandy86 skrev 2010-06-15 09:49:11 följande:
    Tvärtom här. Min mage har hela tiden legat långt ned och den är fortfarande på samma plats. Alltså inga sparkar mot revbenen etc. Skönt!

V.33..tiden går fort nu!!
    Min ligger åxå lågt, men andningen känns ändå tung emellanåt.....
    Grattis till V 33 :)
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-06-15 10:08:05 följande:
    Jag får samma ibland. Åsså hjärtklappning. Det är väl barnet som trycker på. Kan va att den trycker på kroppspulsådern och att hjärtat då får jobba hårdare.
    ok, mja hjärtklappning kan jag åxå få ibland..men som nu så e det ett tryck över bröstet å det känns lite som att andas genom ett sugrör...ändå ligger min bebbe lågt....smärtan i mellangärdet har dock släppt, hade det när jag vaknade å var super kissenödig...efter toa besöket å tömt blåsan så kom ett hungersug å sen gav det med sig....hm, märkligt ..ska ringa min Bm å fråga...nu..
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-15 10:30:25 följande:
    har man mycket magsyra så blir man öm i magen och klart det släpper om man äter eller dricker något. Att man har ont när man kliver upp är ju inget konstigt heller, bebisen kan ju ha legat halva natten i samma position och tryckt på det ena eller nadra..
    men vad det gäller magsyra..kan man ha det utan att känna av halsbränna? för det har jag ingen...? du e en klok dam du liljan :)
    Lysmasken skrev 2010-06-15 10:32:01 följande:
    Japp då gick man in i v 33 =)
    Gu va kul, Grattis till ny vecka :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10