Mandy86 skrev 2010-06-18 12:24:52 följande:
ja det är möjligt :)
trodde dock inte bebisen lagt sig med huvudet nedåt eftersom jag hela tiden känner rörelser på båda sidor om magen men klart hon leker runt lite med armar och ben.
skönt att veta dock att hon ligger rätt just nu
Hihi jag känner min åxå både här å där..haha får lite känslan av en bläckfisk :)
carohl skrev 2010-06-18 13:49:41 följande:
Nallepuhmamma: ingen fara, jag hade också velat ventilera med någon om jag varit orolig. Som tur är så gör jag det 5 ggr/dag i telefon med pregga :). Hoppas allt har gått bra för dig iaf! Mandy: vad skönt att få bekräftat att hon ligger rätt. Jag kommer att få höra om min ligger rätt den 26:e juli, det är ju hur lång tid som helst dit! De vill inte känna före på mig :(
Men stumpan, så många gng du tröstat mig när jag gråtit i tel....tack för att jag har dig..

elinnnnn skrev 2010-06-18 14:48:40 följande:
hej tjejer!
jag har inte läst igenom tråden (ännu ;)) så jag vill bara ställa en fråga till PREGGA och till er som kanske också har foglossningsbälte.
Hur fick ni det? Vart vände ni er? Berätta allt :D
Jag fick rådet av min barnmorska att ringa till en sjukgymnast och där få lite tips/träning om vad jag kan göra för att förmildra foglossningen och även få ett bälte utprovat. SÅ ringde jag idag till sjukgymnasten och hon sa att dem inte alls hade den tjänsten längre men hänvisade mig till en hälsokosts affär , och på nätet där jag kan beställa/köpa ett själv :S
Ingår inte detta i sjukvården?? Man kunde iallafall fått hjälp med att få ett utprovat och kanske iallafall fått hyra ett......Eller är det jag som är knäpp som tänker så????
Hellu:)
ja asså jag fick en lapp om tider å plats för gravida mammor hos en sjukgymnast, tror vi var totalt 8 st som kom. Vi fick lyssna på vad hon berättade, tala om vilka besvär vi har osv..sen var det lite övningar,tips å råd..efteråt kunde man prata med henne å fråga om bälte, hon bad mig lägga mig på rygg på britsen å dra upp knät, så tryckte hon lite ner över benet å det strålade till på andra sidan baktill vid skinkan å hon sa då, men det e klart du ska få ha ett bälte. vi var 3 st som fick det, å dom nekar inte om du säjer att du behöver det.
jag har på mig mitt när jag går ute å handlar, för det stabiliserar upp skönt. sen e det lika gött å få av sig det.
Självklart så ska du få hjälp å få ett utprovat!! hon kan ju inte veta vad hon pratar om, vänd dig till en annan sjukgymanst. dom ska hjälpa dig å prova ut osv, å du kan hyra det för 50 kr med kurs inräknat. du ska absolut inte behöva köpa ett å dom e svindyra!