Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Ang att ha kudde till barnet så hade jag INTE det till min dotter å hon e inte platt om huvudet, haha däremot så sa man förr att nacken inte e redo för kudde när man e så liten.

carohl skrev 2010-06-18 20:13:30 följande:
    Ang vad som ska införskaffas så har vi endast täcke och madrass kvar att handla. Allt annat är fixat tom blöjor och alla hygien produkterna. Jätteskönt. Jag ska bara brodera klart mitt egna babytäcke till våran underbara lilla tös... Hjärta
    hihi naaw, åååå du glöm inte broderiet till min lille son, hahaaha pusss
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-18 20:21:38 följande:
    bm och bvc-sköterska sa så idag och man ska bara ha en tunn kudde och den ska placeras från ca skuldran och upp absolut inte från nacken. Detta är alltså bara ren fakta och inget eget påhitt.
    fakta som ändras hela tiden å fakta kvarstår-min dotter e INTE platt om huvudet å inte heller hennes kusiner, inte mina vänners barn ect, så jag ser det som resultat av fakta med :)

jag har barn sen innan, å visst har jag glömt nästan allt fr graviditeten men inte ngt fr det att hon var född, det sitter allt i än.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-06-18 20:31:46 följande:
    ja så sa man att barn skulle sova på mage förr med, jag menar man får göra sina egna val utefter vad man får sagt till en.

När man menar platt skalle så menar man ju bara att bakhuvudet blir mer sluttande och de måste ju ha sett nån skillnad på barns huvud om de rekomenderar detta.

Det enda jag kan svara på detta är egenteligen det här-alla individer stora som små är så olika å har olika behov av saker,närhet uppfostran mm. Ingen är skapad efter en mall. Tänk förr i tiden innan samhället blev så moderniserat, folk levde på gårdar å hade inte alls det moderna vi har i våra hem idag, å deras barn såg varken platta eller skadade ut på ngt vis.

jag tror helt enkelt på mamman för varje barn å inte att alla ska stöpas i samma form. det som passar din bebis bäst vet bara du, ingen forskare,läkare osv-du å bara du!

• Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-18 21:13:09 följande:
    ??
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-18 21:22:55 följande:
    Det beror på hur dom sover, sover man på en sida hela tiden så blir barnet platthuvad!
    Det har ingenting med en kudde att göra.
    Ett barn kan få favorit sidor i.
    Leo som var van på att sova på höger sida drog alltid sitt lilla huvud mot höger och hur jag en flyttade det bullade upp med lite filtar mot vänster så drogs det till höger iaf.
    och jag hade kudde till Leo och han är platt på höger sida en aning!
    Min dotter är inte platthuvad, hon sov med mig och vi böt olika amnings ställningar i gemensam säng och hon sov med en tjockare kudde.
    Beror på hur de ligger

Min systers dotter sov konstant med kudde och helt platt i huvudet hon rörde inte sig en fena =)

Man får anordna olika sov positioner på bebisen för att undvika det
    carohl skrev 2010-06-18 20:11:41 följande:
    Jag tycker inte att det är att vara snål, hittar man något som är fint och fräscht så kan man väl fynda Skrattande
    Det är så mycket annat man köper nytt. Vi köpte våran säng ny men det var för att vi bestämde oss för en och samma serie och åkte då och köpte grejerna Glad
    =) nä men jag kände precis varför inte. Allt annat kommer i stort sett vara nytt ska torka av sängen. fick ett par extra vussan lull fötter med hihi
    Jag har ju ett par så om någon här inne får en unge med lite mag kramper hojta till så skickar jag dem GRATIS =)
    Är det du eelin pregga nalephu knyzzel sweet ja någon så skickar jag dem

Pöss
    Stämmer här med det du nyss beskrev, min dotter hade åxå en favvosida å ligga på med huvudet..jag tog upp detta med min bm samt bvc som sa-rulla en snuttefilt bakom hennes rugg å lägg henne på andra sidan så hon inte kan lägga sig på samma hela tiden :)

som jag skrev med, att köpa en fin begagnad säng ser jag inget fel i, gjorde jag med ...man får ju vara lite smart med, hihi å som du säjer, man köper så sjukt mkt nytt ändå ju :)
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-18 22:21:39 följande:
    Nu sover sessan entligen, så nu har jag tid för er en stund innan hundarna ska ut sista rundan.

Jo, här e d mesta oxå in köpt, bara blöjor, första-nallen å babygymet kvar. Jätte skönt!

Vi hade en platt kudde till dottern, men hon hade en favvo sida å fick hon inte ligga så så sov hon inte. Hennes högra sida blev lite plattare, men d rättade till sig när hon kunde vända sig själv.
    Åh men gumman jag skulle just logga ut ju, e skittrött....men hoppas vi hörs imon?
    Puss
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-06-19 08:09:06 följande:
    God morgon på er! Nu är jag på väg till jobbet, ska jobba ända tills imorgon... Suck... Nu börjar det bli jobbigt att jobba. Tur att jag inte alls har många pass kvar. Herregud vad dåligt jag har sovit inatt, jag har vaknat flera ggr och trott att jag försovit mig. Hur som helst så ha en fin dag! Kram
    Gumman så, jag messar dig nu...
    å du som åxå har barn sen tidigare jag skapade en tråd om de små liven å responsen e jättekul, jag skrattade som attan när jag vaknade nu å läste-
    www.familjeliv.se/Forum-3-28/m53108505.html
  • Bubbis10

ngn annan som reagerat över brösten? att dom inte e lika hårda?
    Tycker mina har mjuknat så mkt...?

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-19 13:19:28 följande:
    mina känns fylligare och fylligare, men inte hårda.
    ok, mja mina har ju blivit tunga..så dom hänger typ å e mjuka..men jag känner ju lilleman..
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-19 13:41:22 följande:
    ja de blir nog tillräckligt hårda sen ett par dagar efter förlossningen ;) ;)
    japp, har kollat mig för lite nu å det e visst fullt normalt att dokm mjuknar för att sedannhårdna när mjölken rinner till....:)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10