• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • ssssssss8
    puchelina88 skrev 2010-03-24 09:33:12 följande:
    någon mera som ska på barnmoske beskök i april?
    Varje månad har jag besök hos bm
  • puchelina88
    elinnnnn skrev 2010-03-24 09:37:39 följande:
    haha naw, tack. såg din present nyss :) Tack detsamma!!!! <3 jag har också besök en gång i månaden... har inte du det????
    jo de tror ja att ja ska ha sen har bara vart på inskrivning hos barnmorskan sen har ja vart på 4 ultraljud,men i går va de sista UL tror ja,så sen blir de bara BM besök
  • SweetLilly
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:38:57 följande:
    Hur länge ligger ni på bb i sverige? Läste i en tråd nyss och hon var bara 1 dygn på bb.Här har jag varit med båda barnen 7 dagar och man ska vara minst 3 dygn.
    tror det är olika, men nu har de satt lite krav så på vissa ställen manar de mammor som haft en bra förlossning utan komplikationer att åka hem efter 6 timmar, men de kan inte tvinga en tror jag. Skulle tippa på medel är 2 dagar.
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:36:57 följande:
      Det är ett talesätt här varje gång man nått någonting halvvägs så vänder tåget hemåt igen för nu har det brusat på i 20 veckor och det är  bara 20 veckor kvar
    jag och några andra är redan på det tåget, men vi kommer hämta upp er alla på vägen "hem" :) Värsta tjejligan hahaha
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-24 09:36:19 följande:
    pregga: jo men det är nog första gången som jag varit så vrålhungrig på natten, kan ju bero på att jag minskat på kvällsmålet, men man behöver ju bara 300 extra kalorier än normalt och jag äter ju redan ett extra mål under dagen....mina toalettbesök har minskat till ett eller två om natten. skönt, förut var det 4-5 gånger *suck* ang tåget vänder hem menar hon nog att hon gått halva tiden :)
    ok, haha då e jag med, tänkte att va sjutton e det fler som bor i utlandet...hahaha
    jo asså jag äter ju åxå mkt mat nu, men drack en jäkla massa igår, därav att jag vaknade av kissandet med tror jag....
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:36:57 följande:
      Det är ett talesätt här varje gång man nått någonting halvvägs så vänder tåget hemåt igen för nu har det brusat på i 20 veckor och det är  bara 20 veckor kvar
    hihihi ok....{#lang_emotions_embarassed}
    elinnnnn skrev 2010-03-24 09:37:39 följande:
    haha naw, tack. såg din present nyss :) Tack detsamma!!!! <3 jag har också besök en gång i månaden... har inte du det????
    Så lite gumman...du e ju bara för go asså :)
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:38:57 följande:
    Hur länge ligger ni på bb i sverige? Läste i en tråd nyss och hon var bara 1 dygn på bb.Här har jag varit med båda barnen 7 dagar och man ska vara minst 3 dygn.
    För 11 å sen så låg jag kvar med dottern i 3 dygn tills jag kände mig säker nog på att kunna åka hem med fungerande amning. Idag tror jag att man får åka hem efter ca 6 tim om allt fungerar som det ska. Men då får man ju komma tillbax för det där sticket under foten...stackars liten...dom gjorde det på dottern å spolade den lille foten i ljummet vatten först så hon inte skulle få ont av sticket....så sa hon-din bebis tycker om vatten, hehe jaa som hon spretade med tårna under kranen....känns ju som igår nu..
  • ssssssss8
    elinnnnn skrev 2010-03-24 09:42:24 följande:
    jag och några andra är redan på det tåget, men vi kommer hämta upp er alla på vägen "hem" :) Värsta tjejligan hahaha
    Nu kör vi hårt så det går fort till augusti
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-03-24 09:30:35 följande:
    nallepuhmamma:  ska du ta reda på kön? ja just det, OM dem säger så vill du veta men du tror inte dem gör det eller?pregga: *fniss* sockerduva ahahha ja det verkar inte bättre ;) men det är välvärt det :D
    Ja alla andra som gått i krisitanstad dit ag ska har fått veta om dom velat så jag hoppas jag med får veta
    Men dom kanske är vänliga och berättar men lillen kanske är lite småbuig och knipr ihop hårt med benen så man inte kan se haha

Får jag veta imorgon så ska jag åka till ullared igen mittren av April inna alla andra får löning och handla loss till pyret men då får min man hålla sig borta för han vill inte veta könet på plutten
    Han får ju itne äns vara med imorgon och se lillen på rul vilket han är ledsen över pga mn får inte ha med banr in där och stora tösen går ju på förskolan men sonen på 9 månader kan ju inte lämnas ensam och har ingen barnvakt.
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-03-24 09:48:05 följande:
    Nu kör vi hårt så det går fort till augusti
    jag hoppar på...hahahhahaa vill med att tiden ska rulla på ju :)

Å nu blir det glass i stora lass ...wiiii
  • ssssssss8

Hualigen 6timmar känns kort tid nej det får nog minst bli 3 dygn mina förlossningar är såna som tar nära på 20 timmar och jag är så trött efteråt så det går helt enkelt inte o väcka mig de första timmarna efter förlossningen.
    yr så fort man stiger upp ur sängen och jag härliga tiden framför oss

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-03-24 09:14:17 följande:
    haha det kallar jag positivt tänkande =) ja visst e hon för go elinnnn, hihi en riktig sockerduva =)jag tror att jag får samma datum som e sagt, kanske flyttat med max en dag eller 2, då jag vart på 5 st vul/ul å alla stämt med den tiden...men man vet ju aldrig....hoppas ju inte jag blir framåtflyttad..men det tror jag inte...vilken tid har du? åå jag känner mig orolig med...hemska minnen kommer upp till ytan, i å med att x.et säkert kommer dyka upp....
    Har tid imorgon kl 11 så vi kör kl 10 och lämnar tösen på förskolan och sen kör direkt dit

Ja hon e en klippa
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10