Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Såå var man hemma lycklig fr Bm :)
    alla värden ser bra ut, järn,blodtryck mm.
    Sf måttet låg på 30-31 ca å enl kurvan :) lillemans hjärtljud låg idag på 154 , å han gillar INTE att man lyssnar på han i vanlig ordning, sparkar bort den så hon får börja om, hahaha

sen hade han vänt sig igen, ligger fortfarande med huvudet ner, men benen å händerna nu på höger sida å ryggrad längs vänster så ELINNN det stämmer bra att man känner barnets ryggrad när den hickar :)

Hade ingen Uvi, å min gbs låg på samma värden å skulle inte bahndlas då jag inte har besvär av det. utan ska ta det på BB.
    Frågade om detta med att föda för tidigt, eller gå över å sa det att jag tror att min lille kommer lite tidigare, hon frågade varför så sa jag det att lillan kom 8 dagar tidigt, å då sa hon det att man kan se ett mönster att dom som gått över 1 gng gör oftast det alla gng å tvärtom, vilket inte gör mig ngt bara det inte blir för tidigt.

men det fanns ju ingen ren fakta bakom detta utan ngt som hon lagt märke till i sitt jobb..
    lilleman blir mkt irriterad när hon känner efter hur han ligger, putter å sparkar tillbax, hahahaha guu som jag älskar han redan :)
    Så jag firade det hela genom att gå in i mattaffären å köpa en barnmatta i blått med lite mönster å så till ett FYND pris, 149 kr :)

• Bubbis10

hade hoppats på att jag skulle gått upp lite mer i vikt, 16.5 än sålänge ...

• Bubbis10

jag e sååååå lycklig, haha estrella har släppt på sina lökringar, mumsar för fullt

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-21 16:43:26 följande:
    Kollar bm alltid upp o m man har UVI?
    Hur märker man att man har det?

Fan asså jag har kännt av "nått" där nere i hålet så att säja. Det sticker och sen kliar/svider det runt om själva öppningen....

Några förslag på vad det kan tänkas vara?
    Nej dom kollar inte alltid upp om man har uvi, det e jag som ligger på dom om det av andra anl....å jag har inga direkta symtom för det, å det hade jag inte sist när jag hade uvi heller.....
    elinnnnn skrev 2010-06-21 18:54:38 följande:

Pregga: kul att det gick bra på BM besök :D jo det vart ju så jag läste ang hicka och ryggrad, fast då betyder det ju att min lilla ligger och snurrar rundor haha, idag kände jag hickan på höger sida (förra gången på vänster) eller så är det annat jag känner än hicka. kan bebisar hålla på att hicka i mer än en halvtimme?
    tack så mkt, känns ju som julafton varje gng, hahaha  vad det gäller hickan så e det säkert så att den vänder sig fortfarande , därför jag tog upp det idag för jag har kännt hickan på höger sida hela tiden fram tills häromdan då den plötsligt var på vänster :) jo det tror jag nog den lille kan göra, e la glupsk,hahaha

Grattis till ny vecka Elinnnn:)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-21 19:00:46 följande:
    tjejer, idag går jag in i v.34! det är inte klokt vad veckorna går :D

vi var och handlade mat förut på citygross och jag hittade jättebilliga bodysar. 15 kronor styck, ja jo jag köpte 12 stycken hahaha, man kan ju inte ha för mycket kläder, eller kan man det? ;P Billigt var det iallafall tror inte jag behöver köpa fler bodysar nu. hade ju några sen innan också.
    hahahaha galenopanna, men vet du-jag hade banne mig gjort likadant :)
    elinnnnn skrev 2010-06-21 19:02:38 följande:
    vägde mig imorse, som jag gör varje ny vecka och jag väger nu 77kg!!
    Jag har ju inte vägt mig på samma våg hela tiden så det kan ju kanske skilja sig ett kilo eller två men annars har jag gått upp 18kg!!!

Så idag inför jag fredag/lördags godis istället för "ät så mycket du orkar tills du storknar" varje dag.
    wow, 18 kg e ju jättebra :) jag ska börja kämpa på med att gå upp lite till jag med :)
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-06-21 19:43:19 följande:
    Vaknat upp till verkligheten nu!
    Min smärta har avtagit och enligt Förlossningen är det förvärkar =/
    Lite orolig blir man men inte riktigt för att sätta mig vid förlossningen haha!

Är detta inte borta över natten ja då får man åka in och se hur det blir ?
    va?? har du kraftiga värkar? nu måste jag missat ngt? jag har ju nästan inga sd alls....ska man oroa sig för det nu?, jisses...näe jag var hos bm ida å allt ser bra ut, hihi
    det positiva e ju att skulle ngt dra igång nu så klarar sig våra små iallafall, men dom får gärna vänta ett bra tag till :)

Kom i kontakt med en fitograf idag som fotar gravidmagar, haha får la se hur det ska sluta...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-21 20:45:39 följande:

ja jo, fast det var 14 bodysar faktiskt, skrev fel hehehe
    18kg, ja jo men jag hade inte önskat gå upp så mycket.. 1 kg/vecka nu i 6 veckor bara :S
    får hoppas på att jag bara går upp ett halvt kilo eller så i veckan from nu. vill INTE gå över 80strecket, det skulle betyda att jag gått upp mer än 20 kg. Jag har extremt svårt att gå ner i vikt, så därför jag inte vill gå upp så mycket. och det har inte funkat på mig att amma bort övervikt ;)

sofie och laura skrev 2010-06-21 19:43:19 följande:
    Vaknat upp till verkligheten nu!
    Min smärta har avtagit och enligt Förlossningen är det förvärkar =/
    Lite orolig blir man men inte riktigt för att sätta mig vid förlossningen haha!

Är detta inte borta över natten ja då får man åka in och se hur det blir ?

haha ok, ja det var ju en del asså, men det går ju som sagt åt, man sölar bröstmjölk mm. mkt bra inköp tycker jag :)  vad det gäller vikten så hoppas jag på att gå upp ganska så mkt mer då jag har en så sjukt snabb förbränning så jag lär ju säkert rasa ca 15 på en v, gjorde jag med lillan....så jag kämpar på med att gå upp mer här nu..
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-22 07:34:40 följande:
    PREGGA:

GRATTIS på födelsedagen idag gumman HjärtaSkålSolig
    Hoppas du får en underbar dag idag Ja dessa jäkl sd och förvärkarna kan ju göra vilken människa som helst vansinnig när dom känns i smärta och det "bara är sd/förvärkar en fl.
    Men du har inte så långt kvar nu gumman iaf
    Tack så mkt gumman, va gullig du e :) hihi lillsyrran ringde å vrålade ngt i luren halv 8 som jag tror var en sång, hahaha tack{#emotions_dlg.flower}
    carohl skrev 2010-06-22 07:45:38 följande:
    Jag ska iväg till jobbet nu och har egentligen inte tid att starta datorn, men vem bryr sig? Flört

Tänkte bara säga Grattis Pregga! {#emotions_dlg.flower} Min vän, jag hoppas att du får en jättefin dag och du får tålmodigt på posten idag för den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge.... Flört

Grattis grattis iaf!!

Massor med kramar
    ÅÅh tack så mkt gumman, hihi ok, då ska jag vänta tålmodigt, hahaha vilket inte e min starka sida som du vet ;)
    tackar så mkt, kramar om tillbaxHjärta
    Lysmasken skrev 2010-06-22 07:57:12 följande:
    Svamp kanske...

Grattis Pregga. Har inte varit inne på några dagar, då vi har varit på kolmården
    Tack så mkt tjejen :) va glad jag blir, ni e ju för söta här inne ju..hihi blir ju rörd :){#emotions_dlg.flower}
    Mandy86 skrev 2010-06-22 09:48:56 följande:
    Grattis Pregga - hoppas du får en fin solig dag idag!
    Tack så mkt Mandy,ja här skiner både solen å jag ikapp :) hihi
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-06-22 10:31:05 följande:
    Pregga!!

Vad är det jag ser??? Fyller du år!!!   Grattis från mig! Stora kramar! Solig

Sitter här och tar det lugnt. Fyller en pool så det tar ngra timmar kan jag tänka mig. Med min snigelfart. Fk ringde blev beviljad sjukskrivning tom 5/8...Skönt. Ett problem mindre.
    Imorgon ska jag hämta vagnen hemma hos min syster. Plus lite andra saker. Sen har jag nog allt. Ska köpa blöjor sen bara.

Kram på er!
    Hihi Tusen tack {#emotions_dlg.flower}  japps, nu e man ett år närmare graven, hahaha Bamsekram å tack :)
    ååh en pool, jag kommer..haha vilken tid? va skönt att du blivit beviljad...:)
    va skönt å ha så lite kvar, jag tarv allt som e kvar nu i juli, mitten..haha på en gng, blir en heldag av shopping :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-06-22 10:57:25 följande:
    Pregga grattis hoppas du får en fin och underbar dag i dag!
    Tack så mkt :)
  • Bubbis10

Det ringde på dörren nu..brevbäraren står där med ett paket till mig....

Tusen tack Carohl...hihi blir ju rörd till tårar här, du e så underbar...Hjärta
    Finner inte ord, mer än tusen tack...*snyft*

Ska såklart lägga in foto ikv på vad carohl har gett både mig å mina barn :)

Puss på dig carohl...{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10