• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Verkar som alla är på massa besök hos BM. Är det rutin hos er eller? Vi har bara varit på inskrivning och då vår ordinarie BM var sjuk då så har vi fått ett extra besök inbokat i vecka 20. Men inget innan dess. Gör ni extra besök?

BF 100817
  • augustibarn10
    den kära leken skrev 2010-02-22 12:29:09 följande:
    Verkar som alla är på massa besök hos BM. Är det rutin hos er eller? Vi har bara varit på inskrivning och då vår ordinarie BM var sjuk då så har vi fått ett extra besök inbokat i vecka 20. Men inget innan dess. Gör ni extra besök?
    Det här är vårt första besök sen inskrivningen så här är det inte så många besök. Vet inte alls hur många besök man brukar gå på.
  • t0va

Jag har varit på en gruppinfo då vi var flera förstagångsgravida som fick information om mat, vad som kommer hända osv. Sen inskrivning hos BM och ett läkarbesök eftersom jag tillhör en "riskgrupp", blir ännu ett läkarbesök runt v.32 och ett extra ultraljud då verkar det som. 

Annars har jag nästa tid i v. 20 hos bm, så nästa planerade grej för oss är RUL. Men efter det kommer man börja springa hos bm lite oftare. Sen kan det skilja sig om man är förstagångsgravid eller tillhör en riskgrupp. 
  • den kära leken

Antar att det kan skilja sig en del. Men jag blir lite misstänksam mot vårt mvc när vi får ett "extra" besök i vecka 20. Innan dess bara inskrivning. Jaja. Jag har ju er. Behöver ingen BM =)

augustibarn10 skrev 2010-02-22 12:32:44 följande:
    Det här är vårt första besök sen inskrivningen så här är det inte så många besök. Vet inte alls hur många besök man brukar gå på.
    BF 100817
  • den kära leken

Jag är ju förstföderska men ingen riskgrupp haha. Ähh jag är inte speciellt orolig heller och vet inte vad vi ska göra där i vecka 20 egentligen. En hel timme har de bokat in med. Vi får väl se.

t0va skrev 2010-02-22 12:39:22 följande:
    Jag har varit på en gruppinfo då vi var flera förstagångsgravida som fick information om mat, vad som kommer hända osv. Sen inskrivning hos BM och ett läkarbesök eftersom jag tillhör en "riskgrupp", blir ännu ett läkarbesök runt v.32 och ett extra ultraljud då verkar det som.  Annars har jag nästa tid i v. 20 hos bm, så nästa planerade grej för oss är RUL. Men efter det kommer man börja springa hos bm lite oftare. Sen kan det skilja sig om man är förstagångsgravid eller tillhör en riskgrupp. 
    BF 100817
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-02-22 12:29:09 följande:
    nja jag vet inte, min bm har bokat in mig lite här och var, tror det blir 4e gången jag träffar henne.
    Lilla pyret väntas 100804
  • t0va

oj en timme, tror vi bokade 30min, fast jag måste få tag på bm nu ändå för jag har nog foglossning, men att springa dit innan v. 20  om allt känns bra tycker jag inte heller käns nödvändigt. Är ju inte så mycket de kan göra. Fast är man orolig och har en massa frågor så kan det finnas mening att få komma dit mer och prata. 

• SweetLilly
    t0va skrev 2010-02-22 12:46:49 följande:
    oj en timme, tror vi bokade 30min, fast jag måste få tag på bm nu ändå för jag har nog foglossning, men att springa dit innan v. 20  om allt känns bra tycker jag inte heller käns nödvändigt. Är ju inte så mycket de kan göra. Fast är man orolig och har en massa frågor så kan det finnas mening att få komma dit mer och prata. 
    fast vi har ju lyssnat på hjärtat, det är ju trevligt
    Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

Ja jag hade gärna lyssnat på hjärtat med. Men det är ju RUL om 4 veckor så jag får väl vänta på det.

SweetLilly skrev 2010-02-22 12:49:23 följande:
    BF 100817
  • t0va
    SweetLilly skrev 2010-02-22 12:49:23 följande:
    nah så mysigt. Jag börjar längta efter nästa UL. 
    Har de pratat något med dig om att göra fler UL än Rul? Hon som gjorde nupp sa att det tydligen var vanligt att man gör ett tillväxt ul på kvinnor som har någon sjukdom eller funktionshinder. Fast det kanske man gör om man ska fundera på KS eller inte. 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10