Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-06-27 07:12:22 följande:
    Go`morron. Nä jag tror att d e ganska så lugnt.
    E upp tidig som du ser. Tänkte dra me hela familjen på lite ponnytävlingar i dag... mysigt.

Har tvättat allt utom dem nya kläderna till Prinsen.
    Vagnen e klar, sängen ska bäddas klart, men jag saknar madrass, skötbordet e klart, babyskyddet e tvättat ska bara sätta på klädselen igen.

Angående madrass; Ska ni ha både madrass å bäddmadrass till era små kottar? Ska in på Ikea å handla d sista tänkte jag.

Godmorgon :)

mjo jag skulle väl tro det iallafall, får la chansa på vissa..känns ju surt å tvätta 1 plagg år gången, då lär jag få att göra..hm...

va mysigt med ponnytävling, hihi kanske din underbart roliha dotter kan kläcka ur sig ngt nytt :)

nopp jag ska inte ha bäddmadrass till, utan bara madrass.
    ang vagn, så måste jag fixa till den lite då den stått länge nu å dammat lite...

Nallepuhmamma skrev 2010-06-27 09:26:09 följande:

Godmorgon tjejer!

Hur är det med er?

Igår var vi en svängom på djurparken med ungarna. Inget vi hade bestämt innan utan bara tog det som en impulsgrehj och trevligt var det men tungt att asa vagn och skrindor för branta uppförsbackar och med kulan på magen och dålig kondis så gick det nja si så där.
    Sen blev det lite goda våfflor på kvällen.

Idag blir det bara en svängom till Helsingborg och glo runder lite granna.
    Ikväll tänkte vi göra hemmagjord nyttigare pizza
    Är inte alls glad för vanliga pizzor på pizzerior där man riktigt ser hur fettet (Smöret) bara flyter på ytan Kräks

Jag tycker fasen att dagarna går så fruktansvärt sakta fram tills man får nosa bebis
    vad ska man glra för att dagarna skall gå snabbare frammåt?

Vet ni vad? har faktist redan packat bb-väskan..TOKIG??? Ja kanske det men vafasen då har jag det redan gjort och får göra något skoj iaf den stunden

Nu ska jag ta mig ann 2 buskorvar här. En gapig ettåring med paddlande/viftande armar hihi och en dam på snart 5 år som verkligen är allt annat än lydig och vägrar ha sina egna leksaker utan bara "snor" lillgrabbens saker hela tiden samt retar gallfebern på oss vuxna...

Vad får ungarna sin Energi/ork ifrån? jag hade blitt trött efter bara 1 minut om jag had hållt igång sådär...Man blir ju trött bara av att se dom

Godmorgon gumman,
    men varför drog du det tunga själv? var inte din man med dig? jag tvättade igår å när lillan ringer hem å hör det så blev hon galen på mig.-Mamma vänta tills jag kommer hem!!!
    hahaha jag har inte packat BB väskan å det får allt vänta lite till, men däremot spå ska jag börja tvätta upp allt jag köpt,bärsele,amningskudde,hans kläder mm.
    haha ja som min syster son, han suger musten ur vem som helst, umgås med han ett par timmar å du behöver ta in på vilohem sedan, hahahaha

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-27 10:18:36 följande:
    Pregga:

Jo vi hade ju 2 st vagnar blev det ju och då med filta samt matsäck med oss så bägfge fick dra det där tunga
    Men jag kände mig som en flåsande vaggande fet anka med astma.
    och satan vilka pinande sammandragningar man fick sen efteråt. Dom gjorde ont men försvann sen fort

Åhhh snart i v 31 Jippi men fortfarande låååååång resa till målet och säker 2 vecor extra bara för att tösen skall reta gallfebern på sin morsa
    Ok, då förstår jag..ja jag fick åxå Sd igår när jag tvättade..men dom släppte fort å gjorde inget ont..å man ska ju kunna leva normalt. haha men visst flåsar man, *asg*
    åh va kul med ny vecka, varje sådan känns som ett steg närmare målet å trygghet...haha jaså hon e busig lillan, haha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-27 21:41:12 följande:
    vi kommer också köpa madrass på ikea, det har jag haft till mina andra barn också och det har fungerat bra
    bäddmadrass ska vi inte ha, det har jag inte haft till dem andra heller och har inte saknat det heller.
    täcke kommer vi inte ha första tiden. kommer köpa sovpåse och använda barnfiltar.
    eventuellt köpa ett tunt täcke om bebben är frusen.
    men mina barn har alltid kunnat sparka av täcket så jag kör hellre på sånt som ligger kvar så att säga.
    sovpåse måste ju vara det bästa man kan ha ;)

imorgon ska vi kanske till IKEA och inhandla sovpåse, plastad frotte, tvättlappar och lite annat smått och gott, eller kanske bara gå runt där och titta (NJUTA) i bebis avdelningen hihihihi

HOPPAS NI ALLA HAFT EN LJUVLIG MIDSOMMAR!
    hihi jag har med köpt sovpåse på ikea den verkar ju himla käck asså :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-06-27 22:00:06 följande:
    hoppas bara våra bebisar gillar den :)
    haha ja det får vi hoppas ju :) har du haft en bra midsommar? hoppas jag iallafall...håller på å tvättar här igen, å blir klar samma tid som igår...kl 01.00
    håller på med lillemans kläder,täcket igen mm
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-28 00:05:50 följande:
    Nu e jag inne.... dottern sov middag sent så nattningen blev lllllllllåååååååååånnnnnnnngggggggg...
    ojoj, ja jag ska iväg till tvättstugan nu, e klar om ca 45 min, haha underbart ju..suck.....
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-28 00:15:28 följande:
    Men du kommer väl igen?!Gråter
    e strax här,....hihi ska bara fixa en sak snabbt
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-28 01:12:04 följande:
    Nä, du gumman vi får höras en annan dag. Börjar bli trött i ryggen nu. D blir i alla fall Ikea på Söndag med min bror , hans fru å så vi förstås. Kram på dej å sov så gott.
    ok, ska med i säng nu, hämtade just sista tvätten...natti natt, kram
  • Bubbis10

Godmorgon mina små vitsippor {#emotions_dlg.flower}
    Hoppas ni sovit gött, en annan har helt sjuka drömmar nu för tiden....
    men en skum sak asså, jag stod på en äng typ..å det var hästar där, men alla var bundna vid en stubbe, varsin....den ena tog sig loss å kom springandes emot mig å jag stod helt still....den stannade å jag bara tittade på den pricis intill mig, lutar mig fram å ger den en puss på mulen innan den vänder sig om igen å springer fritt.....

märkligt....tom jag undrar vad detta betyder, även om jag har mina aningar..

• Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-06-28 10:45:01 följande:
    Hej hej...  BARA 25 DAGAR KVAR NU!  Jag kan inte fatta d! Ska städa hela dagen sen ska jag jobba ikväll. Har sista passet i morronkväll.
    Har bestämt me min brödrar att vi ska till IKEA på Söndag å handla d sista. Min sambo å min brors fru ska oxå me förstås. Ska bli RRRRRRRROOOOOOOOLLLLLLLLLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIGGGG GGGGGGTTTTTTTTTSkrattande

Tänkte Storstäda den 21 så att här e RIKTIGT rent när jag å prinsen åker hem. Sen får man ju ta d lugnt några veckor, ingen damsugare, inga trappor eller tunga lyft.... suck....
    ååhhhhh va spännande, det e ju ingen tid kvar :) du blir nog först på denna tråden å då vill vi ha foton med :) haha jag har börjar tvätta upp allt till min son nu, ska fortsätta idag ..hihi nu e det inte lång tid kvar. Asså va lustigt, jag som vart så orolig för min lille prins å att han varit så lugn, nu när min dotter kom hem så e det fullt ös på han igen-HÄRLIGT!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10