• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Snart ska jag på APT och tänkte då berätta för mina arbetskompisar. Spännande och se hur de reagerar.

BF 100817
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-02-22 12:50:52 följande:
    Ja jag hade gärna lyssnat på hjärtat med. Men det är ju RUL om 4 veckor så jag får väl vänta på det.
    ja vi har vårat om 2! Pirrigt!
    Lilla pyret väntas 100804
  • t0va
    den kära leken skrev 2010-02-22 12:51:38 följande:
    Snart ska jag på APT och tänkte då berätta för mina arbetskompisar. Spännande och se hur de reagerar.
    åh, så spännande, hoppas du får många bra reaktioner :D
  • den kära leken

Ja du ligger ju ganska exakt 2 veckor före mig. Visst är det pirrigt. Hoppas tiden går fort fram tills dess iaf. Åhh denna eviga väntan. Försöker koncentrera mig på att jobba ihop massa timmar på flexen så jag har sen när det börjar hända grejer och jag hellre vill va hemma.

SweetLilly skrev 2010-02-22 12:52:12 följande:
    ja vi har vårat om 2! Pirrigt!
    BF 100817
  • den kära leken

Det hoppas jag med och jag har egentligen ingen anledning att tro nåt annat men jag har en liten aning om vissa, de som kommer få utföra vissa av mina arbtesuppgifter. Så har jag ju bara varit anställd här sen i maj så det kan komma komentarer om det med. Men jag hoppas de blir mest positivt =)

t0va skrev 2010-02-22 12:52:16 följande:
    åh, så spännande, hoppas du får många bra reaktioner :D
    BF 100817
  • t0va
    den kära leken skrev 2010-02-22 12:56:07 följande:
    Det hoppas jag med och jag har egentligen ingen anledning att tro nåt annat men jag har en liten aning om vissa, de som kommer få utföra vissa av mina arbtesuppgifter. Så har jag ju bara varit anställd här sen i maj så det kan komma komentarer om det med. Men jag hoppas de blir mest positivt =)
    Tror du det är någon som misstänker något? 
    Jag blev så paff över att ingen vän eller släkting misstänkt något alls. Utan tvärt om de trodde jag lurades. När kusinen fick veta att det skulle bli en släkting till i sommar, så gissade han på mina syskon först och hade inte en tanke på att det var jag som ska ha. 
  • SweetLilly
    t0va skrev 2010-02-22 12:51:28 följande:
    nah så mysigt. Jag börjar längta efter nästa UL.  Har de pratat något med dig om att göra fler UL än Rul? Hon som gjorde nupp sa att det tydligen var vanligt att man gör ett tillväxt ul på kvinnor som har någon sjukdom eller funktionshinder. Fast det kanske man gör om man ska fundera på KS eller inte. 
    nej jag har faktiskt inte hört nåt om det. Får fråga bm imorgon om det!
    Ja det är nog noga att beräkna datum med KS, så man inte tar det fölr tidigt elelr hinner komm aigång själv innan!
    Lilla pyret väntas 100804
  • den kära leken

Jag tror absolut att de misstänker något. Kan tom va så att de slagit vad om när det ska ske. Haha. Ibland är de roliga men just nu, med min korta stubin, kan de vara riktigt jäkla irriternade.

Men det är ju lite roligt att chocka! Skulle jag tycka. Själv är jag ju snart 30, gifte mig för 2 år sen och köpte hus för ett och ett halv år sen. Och så kombi nu. Så det är absolut ingen överraskning för nån haha

t0va skrev 2010-02-22 13:02:19 följande:
    BF 100817
  • elinnnnn
    sofie och laura skrev 2010-02-22 11:26:04 följande:
    Ja !!!16+3 kommer jag att vara på mitt rul?Kanske tidigt men men !!E så nyfiken på vad det kan vara men jag tror att det e en till liten tjejja!För flickor har jag kommit på ett par namn : Nicole, Denise, Julina, en så länge!Har du inte fått tid för rul än gumman? puss
    ah okej =) Är det för tidigt så får du väl göra ett till :P Åh jag är också nyfiken, jag tror dock det gömmer sig en pojke i min mage. Förut trodde jag det var en flicka, var helt säker på det i vaket tillstånd iallafall men sen hade jag en dröm att jag födde en liten pojke, sen dess inga fler drömmar om bebisens kön så nu tror/känner jag att det är en pojke i min mage. Vi får se hihi. Nä, jag har inte fått något UL inbokat, man behöver inte boka tid till det här(vi bor i saudiarabien) men man måste dock ha en remiss från BM. Imorgon ska vi till BM och kommer nog då att fråga om remissen och göra UL under veckan. Jag är ju i vecka 17 nu =) Fina flicknamn. Julina var annorlunda =) Kram
    BF: 100808 enligt SM
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-02-22 11:46:39 följande:
    Wiiiihoooo jag har fått en återbesökstid imorgon bitti! Nu mår jag bra med tanken i bakhuvudet och jag tror inne i mitt hjärta att det ska gå bra för att jag har kännt: knackknack knackknac, haha det var precis som att bebisen sa till mig hallå jag är här inne! Underbart!Hur som helst jag vill bara få det bekräftat. Jag fixade med jobbet så att en tjej jobbar längre åt mig så gör jag det för henne en annan dag.Nu ska jag sminka mig för att jag ska på möte strax.Kram
    Åh vad spännande! Hoppas att allt går finfint. Kram
    augustibarn10 skrev 2010-02-22 12:23:37 följande:
    Hej hej!Hoppas att alla har haft en bra helg!Idag ska vi få lyssna på hjärtat :) Första tecknet från bebisen förutom lite fladder. Kan inte riktigt koncentrera mig på något annat utan vill att klockan ska bli tre nu! ;) Men medan jag väntar får jag äta lite av mammas smörgåstårta som jag snodde med mig hem igår ;)
    helgen har varit bra tack, själv då? Åh härligt att få lyssna på hjärtat, supermysigt =) Förstår att du har svårt att koncentrera dig hihi. Åh smörgåstårta vad gott!
    BF: 100808 enligt SM
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10