briogirl skrev 2010-02-25 19:05:11 följande:
ja, fy och det gör ju så ont med tänderna också! har opererat ut åtskilliga visdomständer. fick 40 graders feber på grund av infektion i en av dem. rensa tandsten tycker jag är lite obehagligt, även om det inte gör ont. du är inte tandläkarrädd?
nej jag är tvärt om, jag kan somna hos tandläkaren :D Fast jag har haft bra upplevelser som liten, min fasters vän var min tandläkare och jag klippte mig hos henne också. Så det var en person jag kunde lita på.
Jo mina visdomständer har bråkat också, över en natt så sa det pang med massa feber och fruktansvärd smärta. Vi var hos mina föräldrar också och skulle åka hem dagen efter. Så den gången fick jag ett sovapiller av min far, han tyckte så synd om mig som inte kunde sova. "ta 2 de är så milda" sa han... så desperat som jag var så tog jag 2. Satte mig vid datorn och pratade med mina vänner för att vänta på att skiten skulle kicka in, hanen var hos en vän den natten så jag var själv.
I efterhand så när jag läst vad jag har skrivit så förstår jag att mina vänner blev oroliga. I en timme hade jag hållt på att skriva en massa konstiga bokstäver och "nu ser jag rosa elefanter flyga runt i rummet" och "det är apelsiner på tangenterna" Jag blev stenhög...
Fast sen sov jag skönt och mådde ok dagen efter så vi kunde åka hem och träffa tandläkaren hemma.
Så vi brukar skämta här hemma om att maninte ska ta emot piller från "gubbar" ;)