Inlägg från: Lysmasken |Visa alla inlägg
  • Lysmasken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nyfödd  50 - 56  2 - 4 mån  62  4 - 6 mån  68  6 - 9 mån  74  9 - 12 mån  80  1 - 1½ år  86  1½ - 2 år  92  2 - 3 år  98  3 - 4 år  104  4 - 5 år  110  5 - 6 år  116

Här är lite storlekar för olika månader & ålder. Mina töser hade 74/80 runt när dom var 10-12 mån

Men det är olika från barn till barn

• Lysmasken

Pregga:

Ja det ska bli en räksmörgås tårta & en kyckling. Mums längtar redan =)
    Här är knappt någon snö men det ligger lite här å där små högar.

Tänkte förodla tomaterna inne så man kan sätta ut dom när det är varmare el så hamnar dom i växthuset där vi har vindruvsrankor. Måste bara fixa lite nya fönster på vissa ställen då ungdomar har varit i farten å förstört {#lang_emotions_yell}

• Lysmasken
    Oväntad skrev 2010-03-29 18:50:06 följande:
    Japp trött har jag kännt mig ett tag.. Dålig ork/motor.. Men jag har ju ätit apotekets kvinna sen i höstas (dvs för jag blev gravid) och i den tabletten finns ju järn..
    finns niferix som järntablett, brukar min bm säga att jag ska köpa när jag är gravid
  • Lysmasken

Blev en snabb tripp till ge-kås igår. Har 14 ToR. Hann spendera 2265:- men åkte mest dit för att köpa gardiner.

Känner min bebis lite då å då men inte mkt. Antagligen pga av min övervikt. Men det brukar kännas mer när jag kommer i v30

Men just nu längtar jag till bm besöket den 15:e

• Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:33:28 följande:
    haha 2265:- var väl inte sååå mycket? fast kanske kostade gardinerna bara ett par hundra hahaha vad köpte du då, mycket till bebisen? var det mycket folk?
    Nä det var inte mkt. Gardinerna gick på runt 600-800:- nä inget till bebisen då jag redan har så mkt kläder sen tidigare. Rätt så lugnt med folk, var där från 13-14,15 för jag skulle hämta mina barn kl 15 på dagis. Så det vara bara en snabbis där.
  • Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:56:24 följande:
    ah men skönt att ha mycket kläder sen innan så behöver man inte lägga ut lika mycket pengar på det.va roligt att åka iväg sådär bara på en snabbis . jag ska dit för första gången om en, två månader. det ska bli spännande :) ja det skiljer ju iofs inte så mycket mellan dem olika BFn men ändå. faktiskt bara en dag mellan bf räknat efter v.16+6 och v.21+1. det känns ju som om det ska vara mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man räknar men egentligen spelar det ju ingen roll eftersom bebis kommer när den kommer. men man räknar ju ändå ner till BF fastän man vet att man inte ska hänga upp sig så mycket på just det datumet. eller iallafall så gör jag det :)
    Jo, men denna gång har jag ingen aning om det är en tös el pojke då maken sa till dom att vi inte ska veta könet =(
    Har ju vetat om det dom andra 2 gångerna.

Får åka lite senare igen men då vara där lite längre
  • Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-03-31 12:02:23 följande:
    aha, vad har ni sen innan? hur kom det sig att han inte ville kolla denna gången? :)
    Vi har 2 töser. Anledningen till han inte ville ta reda på denna gång är att han vill bli överraskad denna gång. Medans jag vill veta. Sen tycker övriga släktingar att någon gång måste vi kunna hålla oss med att inte ta reda på det
    Fattar inte varför texten blev grå...
  • Lysmasken

Morrn.

Igår gick jag upp kl 6 för att ha 1 hel timme själv medans dom andra sov. Då drack jag kaffe å strök gardiner för fullt inför kalaset vid hade igår. Sen ställde jag mig å dekorerade tårtan å sen tog jag toan å städade. Maken vaknade kl 9 fuskit ;) men han fick ta dammsuga & torka golv.

Så nu till morgonen ska jag äta smörgås tårta {#lang_emotions_tongue_out}

Ska även få lite gäster vid 2-tiden så man får väl röja lite efter ungarna hade lekt igår. Sen är vi bortbjuda på 3-rätters ikväll. Om det inte är så att hon får värkar å ska in till bb. Det är svägerskan som ska ha bebis nu den 9:e.

• Lysmasken

Pregga: Jo vi hade trevligt igår, idag blir det sådär. Mina föräldrar kommer & jag är väl inte riktigt på god fot med min ena syster å mamma.

Malten: Jag har haft njurbäckeninflammation för några år sen. Det hela började tydligen med uvi som jag inte märkte av. Gick några dagar så slutade med att jag svimmade när jag skulle på toa å mamma ringde sos. Blev inlagd på infektion några dagar. Hade väldigt ont i ena sidan.

• Lysmasken

Ska baka kärleksmums & rabarberpaj idag innan mina föräldrar kommer.
    Satte igång en maskin tvätt innan & borde väl gå ner i källaren å slänga in det i torktumlaren å i med en ny maskin.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10