Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej igen på er!!

Gud vad mycket sötsaker det blir när barnen har sommar lov!

Ser att ingen bebis kommit än men ack jag hoppas ..
    tittar in i tråden dagligen endast för att kolla om det kommit någon bebis!

Knyzzel: Hoppas verkligen allt är väl med er Jag hoppas det verkligen!!!!!

Pregga: Rakningen går bra och jag hoppas att det är en 11 års övergångsfas till tykenhet hhahhahaha
    Min 4 åring  kan få mig att göra en brittan ibland hahaha

Insåg att jag är en 3 barns mamma på 26 år det är rätt maffigt

Rekomenderar er weleda krämen till era nyfödda som lotion efter ett par veckor =)
    Initoyol salvan e bäst mot röda rumpor haft den till alla 3 ...
    Inga våtservetter körs inte här bara vid akuta fall annars e det bara kranvatten och mjuk handduk =)

• sofie och laura
    puchelina88 skrev 2010-08-02 19:44:56 följande:
    hmm ja har ont i magen lr de värker men de ska väl vara så
    Kanske ngt som sätts igång nu hoppas jag

själv är man dålig i magen tarmar som sätts igång ordentligt efter snittet
    Och jag har dock redan fött barn=)
  • sofie och laura
    puchelina88 skrev 2010-08-02 19:49:27 följande:
    hihi mm hoppas de har haft ont i dag plus mensvärk typ!
    Hoppas för din skull med en söt bebis snart=)
    tetta skrev 2010-08-02 19:50:25 följande:
    Var kan man köpa weledan?
    Weledan köps på babyland för hundralappen.
    Jag hade ju libero babyolja på Min prins och han tappade hud, sjuksköterskan på neonatalmottagningen rekomenderade Wileda vilket som jag själv använt till de andra 2... och den hjälpte min lilla prins för det..
    Han e fortfarande torr på händerna så den används dagligen =)
    Pregga skrev 2010-08-02 19:51:28 följande:
    hahaha jaa :)
    sofie och laura skrev 2010-08-02 19:46:10 följande:
    Hej igen på er!!

Gud vad mycket sötsaker det blir när barnen har sommar lov!

Ser att ingen bebis kommit än men ack jag hoppas ..
    tittar in i tråden dagligen endast för att kolla om det kommit någon bebis!

Knyzzel: Hoppas verkligen allt är väl med er Jag hoppas det verkligen!!!!!

Pregga: Rakningen går bra och jag hoppas att det är en 11 års övergångsfas till tykenhet hhahhahaha
    Min 4 åring  kan få mig att göra en brittan ibland hahaha

Insåg att jag är en 3 barns mamma på 26 år det är rätt maffigt

Rekomenderar er weleda krämen till era nyfödda som lotion efter ett par veckor =)
    Initoyol salvan e bäst mot röda rumpor haft den till alla 3 ...
    Inga våtservetter körs inte här bara vid akuta fall annars e det bara kranvatten och mjuk handduk =)
    Hej älskade vän :)

ingen bebis än, men det kommer snart..hihi jag börjar dock inse att min lille prins tycker det e jättekul å lura mig så nu går jag inte på det ngt mer, haha  jag var ju aså tvungen å raka mig men jag har kännt han efteråt så det gick nog bra, han protesterade dock under tiden, blev väl trångt, haha
    jaa min dotter kan driva mig till vanvett ibland asså...grrrr
    3 barns mamma, coolt ju, hihi å han e såå bedårande din lille..ja alla dina barn e vackra som sin mamma Hjärta
    va kul att du kikar in emellanåt :)
    puss
    Jo jag försöker emellan åt titta in så nyfiken trots allt!
    Denna tråd e ju för fasen bäst här stöttar vi och tröstar vi så det skriker!!!!
    Nä nu får han sluta lura oss speciellt mig hahhahha skojjar bara LÄÄÄNGTAR så för din skull med
    E så nyfiken så det skriker ju lille älskade vän koooooom nu!!!

Alvin e fortfarande lugn knorrar på för fulla muggar men e världens gosigaste... luuuktar så gott
  • sofie och laura
    Catsa skrev 2010-08-02 23:48:53 följande:
    Hej på er tjejor :)

Nu har våran prinsessa kommit till världen. :) Åkte in för en kontroll igår eftermiddag, och fick åka hem med bebis idag :) 

Började få lindrigt ont vid 10-10.30, men avaktade och ringde senare.Hade ondare vid 12-13, det var då dom tyckte jag skulle komma in och kolla upp det iaf. 15.30 var vi på förlossningen och då var jag öppen 5 cm redan. Vid 19.00 körde krystvärkarna igång och 20.11 var hon ute :) Allt gick väldigt bra och hon mår bara bra. 3325g och 50 cm lång. :)

Jag hade inte väntat mig att hon skulle ha så bråttom, utan trodde att dom skulle kolla mig för vattenavgång, eftersom jag trodde jag läckte vatten, eller om det var slemproppen som höll på och gå, men det var prinsessan som hade bråttom ut :) Fattade inte riktigt att det verkligen var på G :) Men nu är hon här. <3

Hoppas att ni andra får era små prinsar och prinsessor snart!

Stooor kram till er från oss. <3

Kikar nog in imorgon igen. :)
    Men gud CATSA!!!!!
    Gratulerar så oerhört till en underbar prinsessa!!

Nu får du och jag invänta de andra... Så nu kan vi babbla bebis prat ett tag ihop hihihihi!!
    Puss och kram
  • sofie och laura

PREGGA:
    Vart i helskotta hade du tänkt att gå!!
    EVER NEVER ATT du lämmnar denna tråd för om du gör det släpar jag dig tillbaka hahahahahah tänkte säga ngt snuskigt till detta men avstår Tacka gud att du känne mig hahahahaha

• sofie och laura

Men pregga Gud vilket vackert inlägg fick lite knip i magen av att någon visar så
    otroligt fina känslor till någon som man inte träffat!

EELIN, KNYZZEL, CAROHL, MALTEN, NALLEPHUMAMMA, LILLABAMBI, MALINSKI
    Tänk er från första + ET OROLIGHET och snart sitt underbara knyte i famnen !

Den kärleken som jag känner för mina barn vill jag att ni ska få känna på så fort som möjligt

så ni bebisar kom ut så skall ni bli mätta på moderskärlek..

Tårar i ögonen har jag nu så vete faaan vad som skrivs hahahaha

• sofie och laura
    knyzzel skrev 2010-08-04 22:05:04 följande:
    Hej alla godingar. Nu e jag hemma igen MED Devin. Han föddes som planerat med kejsarsnitt den 22 Juli 9:20, men han fick jätte problem med andningen så han fick ligga med slangar å sond mm. Jag hade ju planerat att åka hem den 24, men d blev att vi kom hem i lördags i stället, så vi låg på Neonatalen i 10 dagar. Jätte jobbigt. han vägde 3328 g å var 51 cm lång.

Fy vad kast jag mådde där inne. Så fort dem kunde ta bort en slang så fick dem sätta dit en annan. Jag bröt i hoppa ett X antal gånger på kvällarna. Jätte jobbigt att vara själv på ett sådant ställe i en sådan situation. maken fick ju vara hemma med Thyra. Dem va ju å hälsade på oss var dag, men på kvällarna kom ju alla tankar.

Men nu e vi hemma å allt e bara bra med oss i alla fall.

Jag har ju missat 14 dagar här inne så jag pallar inte läsa ifatt lixom. Nått viktigt som hänt? Fler bebbar?
    HEEEEJ KNYZZEL!!

Jag hade er i tankarna och det poppade upp att det kunde bli en del komplikationer med ks!
    När inte vattnet pressas ut så sätts ju vattnet i lungorna och det påverkar ju andningen så störs ju allt annat.

Alvin fick ju med ha Cpap grimma matsond, satraktions mätare, han försvann dippade ja allt och då kom ju alla minnen tillbaka med Leo hur jävligt det var,

Men nu mår ni ju bra och herre jisses vad man vart orolig.. 10 dagar är ju endå rätt länge vid fullgången tid sen så känns det ännu hemskare och vara där!

Gratulerar till underbara Devin och önskar ju er all lycka!!!!

Alvin
    Devin
    Catsa
  • sofie och laura

Gratulerar mycket till er knyzzel!!

Nä nu tar jag sängen iallafall har bvc i morgon och skall dit tidigt på morgonen med alla 3 =)
    Jag har ju faktiskt sovmorgon tillsammans med alla 3 till 10.30 så klockan står på alarm

Godnatt

• sofie och laura

Hi girls!

Nu lossar slemmisen för många av er så nu bör ju bebisar ploppa ut=)

Carohl...gud vad duktig du e som orkar cyckla du e grym duktig .

Ja ni min dotter har hamnat i värsta trots åldern 4 1/2 år och styr och ställer kaosar totalt.
    det e ingen svartsjuka för hon e urgullig mot bebisen båda 2 e det..
    Men mot varandra kaosar dom så det ekar i betong väggarna suckar riktig trist dag ju idag suckarrrrrrr

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10