• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • carohl

Jag beklagar över ditt besked Schnappi {#lang_emotions_frown}
    Kram på dig

~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • 060810

Tack för era kramar.
    Jag har brutit ihop totalt här hemma nu. Bara gråter och gråter och gråter.
    Livet känns jävligt orättvist och jag kan liksom inte glädjas åt de som får friska barn (sorry men så är det just idag och just nu).
    Varför ska allt drabba oss för?? Känns som vi får all skit man bara kan få.
    Tur jag har mina 2 underbara ungar här hemma att gosa med när tårarna rinner.
    Men hur förklarar man för en 3 åring och en 2 åring att deras lillasyster inte mår så bra? Eller mår bra gör hon väl just nu i min mage, men inte när hon kommer ut.
    Eller varför jag gråter hela tiden?
    Tårarna bara rinner och jag kan inte stoppa dem heller...

• Nallepuhmamma
    060810 skrev 2010-03-25 15:30:36 följande:
    Tack för era kramar.Jag har brutit ihop totalt här hemma nu. Bara gråter och gråter och gråter.Livet känns jävligt orättvist och jag kan liksom inte glädjas åt de som får friska barn (sorry men så är det just idag och just nu).Varför ska allt drabba oss för?? Känns som vi får all skit man bara kan få.Tur jag har mina 2 underbara ungar här hemma att gosa med när tårarna rinner.Men hur förklarar man för en 3 åring och en 2 åring att deras lillasyster inte mår så bra? Eller mår bra gör hon väl just nu i min mage, men inte när hon kommer ut.Eller varför jag gråter hela tiden?Tårarna bara rinner och jag kan inte stoppa dem heller...
    Ta det med dina barn när du känner dig någorlunda bättre och stark nog att säja det.
    Sa dom hennes chanser att överleva sen?
    Kan inget ting om just det din lilla flicka har.

Och du låt allt ta sin tid, du har full rätt att vara ledsen länge, gråta ut osv.
    Hoppas verkligen du har någon mer vid din sida som stöd nu?
  • 060810

De sa att har hon bara diafragmabråck så var chansen 50-90% att hon överlever. Men det blir en operation, respirator och massa tid på sjukhus långt hemifrån... Problem med lungorna när hon blir lite större mm..
    Har googlat lite men då kommer tårarna och jag orkar inte läsa..

• sofie och laura

Men gud schnappi jag beklagar verkligen detta av hela mitt hjärta!
    JAG finns för dig om du vill prata??

Ta den tid och förstår din oro känsla just nu!

• sofie och laura

=) Pregga Herrarna ihagen hihihihihii GRATTTTTTIS SÅ DET SKRIKER TILL EN POJKE till en prins !

=)
    Puss på dig i massor!

• elinnnnn

Grattis pregga till lyckat rul och till prinsen. Underbart med en av varje :)

Nallepuhmamma: grattis till flickan och hoppas ni får klarare och positivare besked vid nästa ul. kan ju bara vara fel BF eller att bebisen kanske är inne i en långsam period just nu, kramar

Schnappi: Grattis till flickan, jag beklagar verkligen det svåra beskedet.... det måste vara tungt, jag har full förståelse för dina känslor. Hoppas du har någon nära som du kan prata med eller bara bli kramad utav... massa styrkekramar från mig

Vår lill* plutt väntas 100810
  • Bubbis10
    060810 skrev 2010-03-25 14:48:57 följande:
    Jag befinner mig i stor chock! *det är inte tvillingar* Min älskade bebis har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. :(Just nu har bebis hjärtat på höger sida och levern där hjärtat ska sitta. :(Jag befinner mig i mer än chocktillstånd. Jag vet inte riktigt hur jag känner.Bara gråter så fort jag tänker på det och tårarna rinner på mig när jag skriver detta. Först såg allting hur normalt ut som helst, men helt plötsligt så hämtar hon som gör ul:et en läkare som kommer in och tittar. Hon sitter tyst i ca 2 min (kändes som en evighet) och tittar på skärmen och har sig. Sen säger hon:Jag är ledsen men ditt barn har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. Hjärtat sitter på höger sida och levern sitter där hjärtat borde suttit.Då börjar jag stortjuta! För det var INTE så mitt ultraljud skulle gå till!! Jag skulle gå därifrån med ett friskt barn och få veta könet.Enda positiva är att jag fick veta könet och det är en liten flicka. Det har gjorts fostervattensprov och på måndag ska jag till Lund på extra kontroll och mätning av hur pass stor missbildningen är.Visar fostervattensprovet på en kromosomavvikelse så kommer de inte rädda mitt barn men visar det inte på något onormalt så kommer jag bli snittad i Lund och de ska försöka rädda min lilla flicka där. Nä nu gråter jag igen.Men nu vet ni.Det föds inte ens (statisktiskt sett) ett barn per år med det här på mitt sjukhus, ca 1 vartannat år. VARFÖR JUST MITT BARN???????Nallepuhmamma:Jag tänkte på dig för när du gjorde ditt ul så låg jag och gjorde mitt fostervattensprov i rummet mitt emot.Vem gjorde ditt ul? Victoria Grape? Det var hon som gjorde mitt.
    Oj gummman..vet inte vad jag ska säja mer än att jag skickar en kram med värme å styrka till dig......{#lang_emotions_heart}
    Malten skrev 2010-03-25 14:52:32 följande:
    Grattis Pregga till en liten prins :) Häftigt att man kan se så mycket drag och sånt! Kul att du fick ta med dottern också.  Imorn kl 08.50 är det dags för mig! Håll gärna en tumme eller två. Hjälp vad jag är nervös...Nu ska jag iväg till en kompis och äta våfflor, ni har väl inte glömt att det är våffeldan idag? :)
    Tack så jättemkt =) japp, håller tummarna för dig imon så tårna krullar sig {#lang_emotions_wink}
    Jo min dotter satt med stora ögon å va helt facinerad, hihihi
    sofie och laura skrev 2010-03-25 15:55:00 följande:
    =) Pregga Herrarna ihagen hihihihihii GRATTTTTTIS SÅ DET SKRIKER TILL EN POJKE till en prins !=)Puss på dig i massor!
    hihi tack så jättemkt, jag e stormförtjust å lycklig =)
    Puss på daj....:)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-25 16:44:02 följande:
    Grattis pregga till lyckat rul och till prinsen. Underbart med en av varje :)Nallepuhmamma: grattis till flickan och hoppas ni får klarare och positivare besked vid nästa ul. kan ju bara vara fel BF eller att bebisen kanske är inne i en långsam period just nu, kramarSchnappi: Grattis till flickan, jag beklagar verkligen det svåra beskedet.... det måste vara tungt, jag har full förståelse för dina känslor. Hoppas du har någon nära som du kan prata med eller bara bli kramad utav... massa styrkekramar från mig
    Heeej gumman :) tack så mkt...jag e så lycklig..en liten prins, guu va lycklig jag e {#lang_emotions_smile}
  • elinnnnn

kan inte alla som gjort sina RUL skriva in datum i  BF listan vilken "sort" som gömmer sig i magen, så får vi se sen efter förlossningen om det stämde? =)

Vår lill* plutt väntas 100810
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10