• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-03-25 16:44:02 följande:
    Grattis pregga till lyckat rul och till prinsen. Underbart med en av varje :)Nallepuhmamma: grattis till flickan och hoppas ni får klarare och positivare besked vid nästa ul. kan ju bara vara fel BF eller att bebisen kanske är inne i en långsam period just nu, kramarSchnappi: Grattis till flickan, jag beklagar verkligen det svåra beskedet.... det måste vara tungt, jag har full förståelse för dina känslor. Hoppas du har någon nära som du kan prata med eller bara bli kramad utav... massa styrkekramar från mig
    Flickan?
    Hehe nej jag ska få veta den 8:e vad det är då det inte kunde se nu. Så jag får se fram emot det datumet nu istället.
  • Belly
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-25 13:16:21 följande:
    Heej då är jag hemma från RUL Gick la si så där faktis. Både bra och "dåligt".Det bra: Att den lillen mår toppen och allts såg jätte bra ut *Pustar ut.Det ej bra: Njae man kan ju ej säja ej bra men iaf så blev måtten på den lille lite för lite så jag ska tillbaka dit den 8:e för ett nytt ul så och då även få se könet på den lille vilket var svårt att se.Har antagligen inte gått så långt eller som hon sa så växer många barn olika fort/sakta.Moderkakan var/är även i framvägg vilket förklarar att jag knapt kännt den lille men den röde sig såå fint Nu längtar jag bara till den 8:e April då på det andra ultraljudet.
    Hur många dagar blev du tillbakaflyttad?
    BF: 2010-08-27
  • puchelina88
    060810 skrev 2010-03-25 14:48:57 följande:
    Jag befinner mig i stor chock! *det är inte tvillingar* Min älskade bebis har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. :(Just nu har bebis hjärtat på höger sida och levern där hjärtat ska sitta. :(Jag befinner mig i mer än chocktillstånd. Jag vet inte riktigt hur jag känner.Bara gråter så fort jag tänker på det och tårarna rinner på mig när jag skriver detta. Först såg allting hur normalt ut som helst, men helt plötsligt så hämtar hon som gör ul:et en läkare som kommer in och tittar. Hon sitter tyst i ca 2 min (kändes som en evighet) och tittar på skärmen och har sig. Sen säger hon:Jag är ledsen men ditt barn har en allvarlig missbildning som heter diafragmabråck. Hjärtat sitter på höger sida och levern sitter där hjärtat borde suttit.Då börjar jag stortjuta! För det var INTE så mitt ultraljud skulle gå till!! Jag skulle gå därifrån med ett friskt barn och få veta könet.Enda positiva är att jag fick veta könet och det är en liten flicka. Det har gjorts fostervattensprov och på måndag ska jag till Lund på extra kontroll och mätning av hur pass stor missbildningen är.Visar fostervattensprovet på en kromosomavvikelse så kommer de inte rädda mitt barn men visar det inte på något onormalt så kommer jag bli snittad i Lund och de ska försöka rädda min lilla flicka där. Nä nu gråter jag igen.Men nu vet ni.Det föds inte ens (statisktiskt sett) ett barn per år med det här på mitt sjukhus, ca 1 vartannat år. VARFÖR JUST MITT BARN???????Nallepuhmamma:Jag tänkte på dig för när du gjorde ditt ul så låg jag och gjorde mitt fostervattensprov i rummet mitt emot.Vem gjorde ditt ul? Victoria Grape? Det var hon som gjorde mitt.
    Tänker på dig!!
    vet inte va ja ska skriva;/
    men finns här om du vill prata!!!
    du får en stooooooooor kram av mig!!
  • puchelina88

Pregga-Grattis till killen;)
    Ååå ja vill oxå veta men hon sa ju inget i tisdags!
    men vi har ju filmen hemma men den sitter med benen i kors

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-25 18:19:19 följande:
    Flickan? Hehe nej jag ska få veta den 8:e vad det är då det inte kunde se nu. Så jag får se fram emot det datumet nu istället.
    meh jag läste det nånstans! väl? f'låt jag var helt säker på att jag läst att du väntar en flicka men nu när du säger det så minns jag ju att du skrev att dem inte kunde se ännu... {#lang_emotions_embarassed} ja men då är det bara till å räkna ner till den 8e :) kram
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • Nallepuhmamma
    Belly skrev 2010-03-25 18:27:57 följande:
    Hur många dagar blev du tillbakaflyttad?
    Ja det är ju det dumma i allt...Hon (hon som tog vårt ul) sa att jag skulle räkna +/- 2v men ville ej säja säkert än ang flyttning för då stämmer det inte som hon sa när jag plussade. för då skulle jag få äl då jag redan plussat och det går ej ihop.
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-03-25 18:44:10 följande:
    meh jag läste det nånstans! väl? f'låt jag var helt säker på att jag läst att du väntar en flicka men nu när du säger det så minns jag ju att du skrev att dem inte kunde se ännu...  ja men då är det bara till å räkna ner till den 8e :) kram
    Japp hoppas den lille vuxit till sig snabt då
    Och du ska tro det är en evighet till den 8:e nu :-S
  • SweetLilly

Nu har jag fått tid till spec.MVC där jag ska få prata om kejsarsnitt! Spännande och se vad de säger!! 21 april ska jag vara där..

Annars så har Pyret levt loppan idag i min mage! Började ju dagen med att baka och hacka nötter i beredaren och det lät ju som fasen, tro den lille vaknade då Sen drack jag en kopp kaffe som jag inte gör så ofta och sen vurpade jag i vanlig ordning och slog i höften.. sen dess har det varit fart, jösses.. Pyret är nog arg på mig som stör och bökar så hemskt

Lilla pyret väntas 100806
  • Familjen Mu
    schnappi i magen: Vet egentligen inte vad jag ska säga men hoppas allt går bra. Massor av styrkekramar till dig! {#lang_emotions_flower}

Pregga: Grattis till sonen, precis som oss då ju...en av var {#lang_emotions_laughing}

Själv
    har man gått in i vecka 20 och mår toppen, prinsen i magen är en riktig liten vilding precis som sin storasyster om inte snäppet värre {#lang_emotions_tongue_out}
    Mamma till en prinsessa född 0707 & en prins i magen med BF 100819
  • 060810

Tack än en gång för era kramar.
    Kommer nog skriva av mig massor här inne för nu har livets svåraste resa börjat.
    På måndag kl 14 ska jag vara i Lund. Jag tror att det var kl 14 i a f.. Har inte hunnit skriva in det i mobilen för kämpade med mina tårar när hon ringde.
    Då ska de göra ytterligare en undersökning på mig och kolla hur stort hålet är och så.
    Jag hoppas att jag kan vara lugn fram tills dess. Ska även tillbaka till sjukhuset jag var på idag på måndag, men då ska jag prata med lillemans sköterska så det är ju inte om bebis, men jag vill inte gå igenom de dörrarna igen....
    Sen kommer jag vara sjukt nervös på måndag med... Tårarna kommer nog rinna då.
    Sen ska jag orka fokusera på sonen med som fyller 2 år på söndag med kalas och allt vad det innebär. Kommer vara lagom social...
    Sen väntar ytterligare väntan på besked om fostervattensprovet.

Tankar tankar tankar... Men jag kom iväg i 1½ timme på min föräldrautb. ikväll och det var skönt. Tänkte inte lika mycket på bebis då i a f som jag gör hemma. Hemma är det värst.. Alla tankar bara far runder och jag får inget svar på några frågor... För vem kan svara på frågor som rör en missbildning som under 20 barn föds med per år i Sverige?!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10