carohl skrev 2010-08-16 19:50:46 följande:
Hej tjejer!
Jag är här inne som snabbast då jag har fullt upp här med att gosas och amma och vi byter blöjor, det är UNDERBART!!
Tack allihopa för alla grattis, ni är ju för goa!
Jag har gråtit floder av lycka, min sambo med. Hon är så fin vår flicka, vi blev blixtförälskade!
Förlossningen drog ut på tiden men det gick bra. När jag hade fått min EDA var förlossningen en dröm

Lillan krystade jag ut på två ggr så det gick ju bra! Och jag sprack ingenting... otroligt skönt! Jag blöder ganska mycket nu tycker jag men det tyckte inte det på FL. Lillan började att amma så fort de la upp henne.
Hennes vikt var 2944 gr så det var en liten rackare så det där med sf-mått behöver inte stämma då jag legat över medelkurvan nästan hela tiden. Hon var 49 cm lång och kom 6.48 imorse.
Jag skriver in mig imorgon i den harföttbebis-listan och jag ska visa er bild på henne imorgon med!
Om nån håller på och föder eller har fött så grattis!

Grattis carohl i massvis nu kommer det bli mer baby snack i denna tråd!!!!
Blir ju nästan trött på ert GRAV snack ;) SKÄMT
Alvin väger just nu 3495gram
Men kommer att byta bvc sköterska då jag inte gillar hennes arroganta sätt speciellt idag FYYY FAAAN!
Skulle bett henne dra åt helvete men tyvärr så höll jag masken!
Som sagt är Alvin små förkyld och har lite infektion i ögat så jag kom in och avbröt henne mitt i ett samtal med henne då jag tänkte på andra små bebisar att kanske kan de smittas om jag fick sitta i ett amningsrum?
Hon svarade mig att jag skulle amma klart och sen komma in till henne.
Alvin släppte tutten direkt och jag gick tillbaka in i rummet igen och råkade störa dem (min bvc och en annan mara)
Då suckar Maran och vrider om hela sitt ansikte vrin sur och knäpper till- HAR du bokat tid?
Bvc sköterskan säger att snart e det din tur?
och det var min tur inom tio minuter då?
Skit otrevliga sen hade hon mage att röka ihjäl sig innan hon skulle ta in oss så faaan vad hon lukta sur ciggarett rök om sig nästan så jag vill spy.
Sen kommenterade hon Alvins hårda mage och började oroa mig så jag sprang in till vår privata läkare efter hennes kommentarer och barn med hårda magar har oftast gaser ngt vilket Alvin har han skiter kissar och tuttar på!
Byte på bvc sköterska!