• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-27 17:37:08 följande:
    nej det hann jag tyvärr inte! Den hade vart god!! Ja romerska bågar ja! GÖÖÖTT!
    ååå fyyyyyyy, BIG NO NO....tror jag känner lilleman nu =)
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-03-27 17:45:31 följande:
    haha jo jag har köpt lite å har en del redan, men det e ju mkt för att jag vet att jag kommer stå själv med allt...å det kostar att börja om fr början....ska köpa lite varje månad..å sen har jag sökt ett bidrag då jag blir ensamstående som jag ska få på ca 4200 kr när det närmar sig =) å då blir det ju blöjor, tvättlappar, nappflaskor, minifom, ad droppar mm.Förstår att du kämpar på å klart det kommer bli underbart å bi mamma....man tror man vet gumman...tills den dagen då dom lägger upp din bebis på din bröstkorg å säjer grattis.....då kommer en känsla du inte ens i din fantasi kan föreställa dig, du blir heeeelt överväldigad. jag försökte ju gråta under min dotters förlossning då det gjorde vansinnigt ont...men inte en tår kom....förens jag fick upp henne på bröstet...tårarna sprutade å man har gett liv till det vackraste skapelsen, en gudagåva....
    Ja allt kostar nåt hemskt, men vilken tur att du får lite ekonomiskt stöd!!

Jag kan inte tänka mig känslan, men väl förstå den! Längtar tills jag får träffa lilla Pyret!
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-03-27 17:47:59 följande:
    ååå fyyyyyyy, BIG NO NO....tror jag känner lilleman nu =)
    hetsar du upp dig så hemskt för choklad så du väcker lillen? haha
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-27 17:48:13 följande:
    Ja allt kostar nåt hemskt, men vilken tur att du får lite ekonomiskt stöd!!Jag kan inte tänka mig känslan, men väl förstå den! Längtar tills jag får träffa lilla Pyret!
    jo man kan ju söka fond å så, å jag har sökt på ett annat ställe å förklarat min situation å ska få lite hjälp där då. meningen e ju att man ska vara 2 egenteligen å det var ju min tanke fr början med...hehe aa jag längtar med tills min lille grabb ligger på bröstet...å man kan luta huvudet ner å pussa han på hjässan...hihihi
    SweetLilly skrev 2010-03-27 17:49:02 följande:
    hetsar du upp dig så hemskt för choklad så du väcker lillen? haha
    hahahaha aa eller hur =) *asg*
  • Bubbis10

ååå nu hittade jag min dotters baby täcke, jättefint å som nytt =)

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-03-27 18:01:16 följande:
    ååå nu hittade jag min dotters baby täcke, jättefint å som nytt =)
    Hej hej å tack ännu en gång för pressenten. Super sött av dej. Tack.

Ska ner å hämta upp vagnstäckena å lite annat, typ babyskyddet. Vill ju ha d tvättat å klart. Min lilla mamma har redan tagit semester till bebisens ankomst, så här får vi inte gå över tiden{#lang_emotions_wink}
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-03-27 17:45:31 följande:
    haha jo jag har köpt lite å har en del redan, men det e ju mkt för att jag vet att jag kommer stå själv med allt...å det kostar att börja om fr början....ska köpa lite varje månad..å sen har jag sökt ett bidrag då jag blir ensamstående som jag ska få på ca 4200 kr när det närmar sig =) å då blir det ju blöjor, tvättlappar, nappflaskor, minifom, ad droppar mm. Förstår att du kämpar på å klart det kommer bli underbart å bi mamma....man tror man vet gumman...tills den dagen då dom lägger upp din bebis på din bröstkorg å säjer grattis.....då kommer en känsla du inte ens i din fantasi kan föreställa dig, du blir heeeelt överväldigad. jag försökte ju gråta under min dotters förlossning då det gjorde vansinnigt ont...men inte en tår kom....förens jag fick upp henne på bröstet... tårarna sprutade å man har gett liv till det vackraste skapelsen, en gudagåva....
    Får inte du ad-droppar gratis?! Får vi. Har du kollat med din BVC?
  • SweetLilly

Om en timme blir det att släcka ner, äta lite fruktsallad och spela lite spel Ska ni delta i earth hour?

HAr lite ont i nedre delen av magen just nu, inte skönt, undra om det är sammandragningar? Hur ska de kännas..?

• carohl

Hej! Åh herregud vad jag har gjort bort mig! Jag jobbar just som ni vet och vid förflyttningar kommer det nån och hjälper mig. Kvinnan som kom hade VERKLIGEN en rund putmage. Kvinnan som för övrigt är smal. Hon är i 40-årsålder. Jag tittade på hennes mage med ett leende och sa: är du också gravid? Hon sa: va?! Jag fick panik då hon blev så stött jag väntade mig ett glatt ja! Haha! Jag svarade med va? Hon frågade vad sa du? Och jag fortfarande paff då jag aldrig gjort bort mig såhär. Jag sa: förlåt eller nä det var inget, jag sa inget. Haha jag brukar aldrig bli mållös jag brukar alltid kunna finna mig i situationen men inte denna gång. Jag dööör... Hahahaha!

~*~Våran lilla skatt väntas 100825~*~
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-03-27 18:55:36 följande:
    Hej hej å tack ännu en gång för pressenten. Super sött av dej. Tack. Ska ner å hämta upp vagnstäckena å lite annat, typ babyskyddet. Vill ju ha d tvättat å klart. Min lilla mamma har redan tagit semester till bebisens ankomst, så här får vi inte gå över tiden
    hehe så lite, haha va charmigt av din mamma ju...hihihi
    ska med tvätta upp allt innan lilleman kommer...även det som e nytt.
    knyzzel skrev 2010-03-27 19:04:37 följande:
    Får inte du ad-droppar gratis?! Får vi. Har du kollat med din BVC?
    öh, när jag fick dottern så fick jag köpa själv....
    SweetLilly skrev 2010-03-27 19:31:48 följande:
    Om en timme blir det att släcka ner, äta lite fruktsallad och spela lite spel Ska ni delta i earth hour?HAr lite ont i nedre delen av magen just nu, inte skönt, undra om det är sammandragningar? Hur ska de kännas..?
    det e nog molvärk du känner, hade jag häromdan....sammandragning vet du när du får..hela magen blir hårt å typ reser på sig...för att sen släppa igen...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10