• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-28 12:08:59 följande:
    morrn morrn, eller god förmiddag kanske Har inte kännt av Pyret så mycket på det sista, men jag ser hur magen ändrar form ibland, för ibland är dte hög på vänster och ibland höger o.s.v, så nog flyttar skrutten runt iaf Hoppas alla ställt om klockan nu då
    God middag :) nä här är ställs inte klockan om ;) Men skönt nu när ni i sverige ställt om för nu skiljer det bara 1 timme istället för 2 vilket betyder att jag slipper vänta så länge på att ni ska logga in :P:PP:
    ang magformen, ja så är min också. det är ett bra bevis på att det rörs på sig därinne, för det är inte alltid man tänker på det eller känner av bebisen då kan man kolla på magformen iallafall nu när magen blivit lite större :)
    Ns mamma skrev 2010-03-28 12:09:46 följande:
    Hehe, ja visst kliar det i fingrarna :)Jag har ju dock redan allt i princip sedan sonen och nu när vi vet att lillen i magen också är en liten prins så får jag försöka hålla mig från att shoppa mer kläder (hade i överflöd till sonen, vissa saker är inte ens använda) men det är ju såå kul!
    ja det är ju lite onödigt kanske att shoppa mer då om det tom finns saker som inte ens är använda ;);)  men roligt är det!
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn
    Ns mamma skrev 2010-03-28 12:17:33 följande:
    Nä nu ska jag ge lilleman lite lunch och sedan ska vi åka och shoppa plus storhandla..Har varit duktig och skrivit matsedel för 2 veckor framöver :)
    matsedel för 2 veckor, det var inte illa ;);) va duktigt.
    glöm nu inte att undvika shoppa till bebisen!!! hehe
    ha en fin dag! kram
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-03-28 12:18:41 följande:
    God middag :) nä här är ställs inte klockan om ;)
    Heheh nej inte för dig då

Är det nån mer än jag som har problem med blåsan? alltså när jag står och går så blir jag kissnödig! Jag känner verkligen att det är pga av Pyret, att det trycker på blåsan, och det är så drygt. När jag sitter så blir jag inte dte, men så fort jag ställer mig upp och börjar gå, då får jag besöka toa
    Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-28 12:24:06 följande:
    Heheh nej inte för dig då Är det nån mer än jag som har problem med blåsan? alltså när jag står och går så blir jag kissnödig! Jag känner verkligen att det är pga av Pyret, att det trycker på blåsan, och det är så drygt. När jag sitter så blir jag inte dte, men så fort jag ställer mig upp och börjar gå, då får jag besöka toa
    haha kanske får du itne tömt blåsan riktigt. luta dig lite framåt när du kissar, det brukar hjälpa iaf mig. jag gör alltid så nu förtiden annars får jag gå och kissa en gång till innan jag ens hunnit tvätta händerna efter första gången hahaha
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-03-28 12:31:19 följande:
    haha kanske får du itne tömt blåsan riktigt. luta dig lite framåt när du kissar, det brukar hjälpa iaf mig. jag gör alltid så nu förtiden annars får jag gå och kissa en gång till innan jag ens hunnit tvätta händerna efter första gången hahaha
    Jo jag har det problemet sen innan, har svårt att tömma, ibland får jag gå 2-3 ggr innan man ska åka nånstans, och sen får jag kissa igen när vi kommer fram, så jäkla drygt.
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-28 12:33:57 följande:
    Jo jag har det problemet sen innan, har svårt att tömma, ibland får jag gå 2-3 ggr innan man ska åka nånstans, och sen får jag kissa igen när vi kommer fram, så jäkla drygt.
    mmm jobbigt finns nog tyvärr inget att göra än att stå ut? jag vet inte, det kan ju vara rättså farligt att inte få tömt blåsan ordentligt, tänker särskilt på UVI.

glöm inte knipövningarna! och komma ihåg att knipa när du nyser, skrattar osv. för mig måste jag knipa särskilt när jag nyser, annars så blir det blött hahaha :S
  • t0va
    SweetLilly skrev 2010-03-28 12:24:06 följande:
    Heheh nej inte för dig då Är det nån mer än jag som har problem med blåsan? alltså när jag står och går så blir jag kissnödig! Jag känner verkligen att det är pga av Pyret, att det trycker på blåsan, och det är så drygt. När jag sitter så blir jag inte dte, men så fort jag ställer mig upp och börjar gå, då får jag besöka toa
    jo, fast jag tycker inte det spelar någon roll om jag står, sitter eller ligger. Har fått springa massor nu, men det kan ju vara att jag har uvi också, men det känns som om blåsan är pytteliten nu. Tror att bebis ligger och kramar den ;)

Vi fick ta bort lite prylar som vi hade inne på gästtoan så jag kunde använda den när sambon duschade, blev så akut så jag trodde jag skulle spricka. Jag fick ett tips om att sitta åt fel håll på toaletten då kan man tydligen tömma blåsan bättre. Själv fixar jag inte att sitta så men det kanske funkar för er.
  • t0va
    Malten skrev 2010-03-28 11:43:12 följande:
    Hej tjejer! jag har inte varit inne sedan fredags fm, är hos föräldrarna och har haft fullt upp. Har iaf läst igenom allt ni skrivit nu. Jag har ju som tOva och nån mer haft rätt mycket sd och lämnade urinprov i fredags. de sa att det skulle dröja några dagar innan jag fick svaret. Har också haft lite svagt aprikosa flytningar. Nåt jag borde oroa mig för? (hade inte sett det om jag inte haft vita trosor). har ju känt av den lille mycket sista dagarna.  Vad skönt Knyzzel att allt såg fint ut med din lille! mitt RUL gick fint, inga konstigheter alls.    Nu ska jag snart träffa mormor och berätta att hon ska bli mormorsmor :)
    Du fick inte penicilin nu?
    Mitt första prov såg ok ut men de skrev ut penicillin ändå eftersom jag hade sd och var öm över urinblåsan. Ska kolla om de fått svaret imorgon när vi ändå ska till mvc på ul, men man kan ha uvi även om det inte syns i odlingarna så jag tror de inte ville chansa och avvakta i mitt fall.

Var inte lika öm inatt så jag slapp ta en alvedon, men det gjorde ont efter att jag tömt blåsan. Fattar inte riktigt varför för tidigare så har det svidigt när jag kissat inte gjort ont efteråt. Men om bebis mår bra imorgon så känns det nog lite bättre ändå. Tror jag har känt den sparkat några gånger de senste dagarna.
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-03-28 12:36:09 följande:
    mmm jobbigt finns nog tyvärr inget att göra än att stå ut? jag vet inte, det kan ju vara rättså farligt att inte få tömt blåsan ordentligt, tänker särskilt på UVI.glöm inte knipövningarna! och komma ihåg att knipa när du nyser, skrattar osv. för mig måste jag knipa särskilt när jag nyser, annars så blir det blött hahaha :S
    Haha nej då jag kniper lite då och då, än så länge läcker det inget men jag har väldigt kraftig blåstömning när jag väl ska kissa, hinner aldrig känna att jag börjar bli kissnödig, utan det hänger på håret på 2 röda, det är lite drygt..
  • puchelina88
    elinnnnn skrev 2010-03-28 11:07:31 följande:
    Godmorgon tjejen! Det är första rörelserna va? Det var väl du som tyckte det dröjde så länge? Isåfall JÄTTESTORT GRATTIS TILL DIG! Och ja det är så härligt att känna dem :) Ha en fin dag du också! Kram
    jo de är dom första rörelsena;)
    Kram;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10