• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-28 16:21:05 följande:
    jag ska nog också försöka "lura" maken till IKEA... kanske redan ikväll? Hm får se om jag orkar =) Jag vill med shoppa!!!!!!!!! hahaha vad köpte du för nåt? För inte kom du väl hem tomhänt`? Nä det kan jag inte tro ;)
    haha heeelt rätt! jag köpte spjälskydd samt en sovpåse, du kan kika på den på barnslig sovpåse sen köpte jag en liten snutte, mkt söt..sen nu kom jag hem å har köpt ett bellino babygym.....sååå sött! Nu får det räcka för denna månaden =)
    har vagn,säng,babysitter,skötbord,matstol,spälskydd,kläder,babygym...hihi
    å lite smått. Börjar likna ngt ju =) wii så kul...börjar änteligen tro på att det ska gå vägen. Karin å sven mina underbara vänner var med å köpte baby gymet, å sen när jag kom hem..dom körde mig så gav dom mig pengarna för det å sa att det va en present till bebisen =) såå goa dom e asså...

Tjejer ni har skrivit mkt å det blir svårt å hinna svara eller kommentera ngt nu, då jag haft fullt upp idag. Jag tar sj inga tillskott av järn osv....inte heller folsyra..utan försöker då äta mer som innehåller just detta i maten...å nu kurrar magen...hua...
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-28 18:06:40 följande:
    Tack pregga för den söta kaninen förresten :)
    hihi så lite gumman :)
  • Bubbis10

jisses, satt just å la in en beställning på en baby björn bärsele...haha kah blev så exalterad så lilleman lickade loss ordentligt i magen =) hahahaha
    han gillar nog när mamma shoppar loss....ekonomin dock gillar det INTE! haha
    näe nu får det räcka....för denna månaden.

• t0va
    Malten skrev 2010-03-28 18:05:42 följande:
    nä jag fick inget penicilin. hon sa bara att de skulle höra av sig om de hittar nåt i testet. har inte känt nåt utöver sd och de har inte gjort ont och inatt kände jag inget. Gör dina ont?
    sammandragningarna har inte gjort ont, däremot så är jag öm över urinblåsan, när de klämde på andra delar av magen så gjorde det inte ont men i mitten så kändes det ordentligt så det kanske var därför man satte in penicillin.

Vet inte om min journal kanske gjorde att man tog det lite försiktigare också, har ju ändå någon sjukdom som kanske kan påverka graviditeten, det vet ingen just nu.

Skönt att du inte känt något inatt, bm jag pratade med sa att man först gärna testar att avvakta för det brukar vara lungt.
  • Bubbis10

Satt me Carohl i tel för en liten stund sen....skulle dricka lite mellan orden...det skulle jag inte ha gjort, svalde i fel strupe..å trodde jag skulle kvävas, som hag hostade å harklade mig asså...tog i så det kom en fontän av flytningar....EUW!

• knyzzel
    elinnnnn skrev 2010-03-28 10:27:56 följande:
    okej :) Förresten för nån dag sen skrev du att du hade bloggat hela kvällen. menar du härinne på familjeliv eller? jag var inne på din sida men jag hittade bara dina gamla bloggar :S
    Japp. jag bloggar lite här på familjeliv. Ganska skönt att skriva av sig, men jag tror att jag låst den bloggen. kan se om jag kan låsa upp den till dej.
  • knyzzel
    Malten skrev 2010-03-28 11:43:12 följande:
    Hej tjejer! jag har inte varit inne sedan fredags fm, är hos föräldrarna och har haft fullt upp. Har iaf läst igenom allt ni skrivit nu. Jag har ju som tOva och nån mer haft rätt mycket sd och lämnade urinprov i fredags. de sa att det skulle dröja några dagar innan jag fick svaret. Har också haft lite svagt aprikosa flytningar. Nåt jag borde oroa mig för? (hade inte sett det om jag inte haft vita trosor). har ju känt av den lille mycket sista dagarna.  Vad skönt Knyzzel att allt såg fint ut med din lille! mitt RUL gick fint, inga konstigheter alls.    Nu ska jag snart träffa mormor och berätta att hon ska bli mormorsmor :)
    Grattis till ett lyckat UL. Tor inte att d e någon fara, men jag e ingen läkare/BM så om du e orolig så ring å kolla.

Jag plusade dagen efter att min mormor gått bort i njurcanser, så jag fick berätta d upp till sjärnarna istället. Inte lika kul, men vad hade jag för val.

men nog om d. Kul för din mormor att få vara med om barnbarns barn{#lang_emotions_sunny}
  • knyzzel
    {#lang_emotions_nalle}ALLA HÄR INNE: HÅLL TUMMARNA FÖR SCHNAPPI I MAGEN & HENNES FAMILJ. HON SKULLE JU PÅ ÅTERBESÖK EFTER DET TRAGISKA BESKEDET SIST.{#lang_emotions_cry}
  • den kära leken

Jag ska hålla tummarna för henne idag!

knyzzel skrev 2010-03-29 00:08:02 följande:
    ALLA HÄR INNE: HÅLL TUMMARNA FÖR SCHNAPPI I MAGEN & HENNES FAMILJ. HON SKULLE JU PÅ ÅTERBESÖK EFTER DET TRAGISKA BESKEDET SIST.
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-29 06:54:06 följande:
    Jag ska hålla tummarna för henne idag!
    knyzzel skrev 2010-03-29 00:08:02 följande:
    ALLA HÄR INNE: HÅLL TUMMARNA FÖR SCHNAPPI I MAGEN & HENNES FAMILJ. HON SKULLE JU PÅ ÅTERBESÖK EFTER DET TRAGISKA BESKEDET SIST.
    JAG MED!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pregga skrev 2010-03-28 18:10:05 följande:
    haha heeelt rätt! jag köpte spjälskydd samt en sovpåse, du kan kika på den på barnslig sovpåse sen köpte jag en liten snutte, mkt söt..sen nu kom jag hem å har köpt ett bellino babygym.....sååå sött! Nu får det räcka för denna månaden =)har vagn,säng,babysitter,skötbord,matstol,spälskydd,kl äder,babygym...hihiå lite smått. Börjar likna ngt ju =) wii så kul...börjar änteligen tro på att det ska gå vägen. Karin å sven mina underbara vänner var med å köpte baby gymet, å sen när jag kom hem..dom körde mig så gav dom mig pengarna för det å sa att det va en present till bebisen =) såå goa dom e asså...Tjejer ni har skrivit mkt å det blir svårt å hinna svara eller kommentera ngt nu, då jag haft fullt upp idag. Jag tar sj inga tillskott av järn osv....inte heller folsyra..utan försöker då äta mer som innehåller just detta i maten...å nu kurrar magen...hua...
    Hehe jo jag vet mer än väl vilken sovpåse du menar för jag ska köpa en jag med hehe. Vi var och kollade på dem igen igår men upptäckte att dem är billigare i sverige. Så det blev inget annat shoppat igår heller :( Fast desto mer för mig att göra väl tillbaks i Sverige inte mig emot, synd om maken bara som måste bära ;)
    knyzzel skrev 2010-03-28 23:55:34 följande:
    Japp. jag bloggar lite här på familjeliv. Ganska skönt att skriva av sig, men jag tror att jag låst den bloggen. kan se om jag kan låsa upp den till dej.
    åh du får göra som du vill såklart men det skulle vara intressant att få läsa. =)
    Vår lill* plutt väntas 100810
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10