Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-07-14 01:09:30 följande:
    Jaha, jag palla de inte läsa hela tråden... För lång lixom.

Ja, d e dem ju inte nu hahahaha
    näe det förstår jag, haha min son e sjövild ida asså....skulle just kissa å gjorde så.torkar mig å reser mig upp å så rann det till rejält utan att jag kände det, trodde for 17 att det var vattnet som gick...shit va rädd jag blev...
    måste vart den sista skvätten som trycktes till....
    knyzzel skrev 2010-07-14 01:13:47 följande:
    Ska bar packa ner napparna i väskan kommer strax.
    ska lägga mig gumman å försöka få lite sömn iallafall...blir nog inte det lättaste i denna värmen dock...kram kram
  • Bubbis10

Godmorrn flickor!
    Här vaknade man till det ljuvligaste, min lille puttade helt i protset å hickade ordentligt, haha

Kollar mob å har 5 st sms fr sofie&laura

henne lille bebis fick det jobbigt inatt med andningen å den hemska Bm sänf fr helvetet vägrade lyssna på sofie när hon sa att han kippade efter andan, sen hade hon fällt ngn rasistisk kommentar till sin kollega i stil med att-ja men du vet sådana där...
    say what? jäkla apa asså...men sofie försökte febrilt få dom att fatta att pojken inte mådde bra, men det var först när dom bytte pass å en ny bm å läkare kom som han flyttades till neo direkt.

hon skickade mig även en bild på mob på henne själv å den lille, hihi åh så lik han var henne, så liten å nätt-tvärsöt!
    men nu mår dom nog bättre, fast hon har ont såklart...

en liten uppdatering å hon hälsar alla å tackar för gratulationer.

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-14 10:16:06 följande:
    åh men pregga då, vilket härligt sätt att starta dagen på. kollar familjeliv och så har du skrivit så fint =)
    tack och kram tillbaks
    hihi men du e en kanon go tjej elinnn å jag har allt fäst mig vid dig {#emotions_dlg.flower}
    skulle du inte vara med så skulle det bli ett tom rum vettu, hihi kram
  • Bubbis10

Elinnnn
    man va?? ja det säjer jag, yppa ett ord om min son så ska dom få höra!!! våga sig, haha DÅ har dom gett sig på fel mamma...grrr

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-14 12:10:49 följande:
    jo, men oftast känns det mer som kommentarer riktat till föräldrarna att "dem är såna där" inte till barnen egentligen.
    vad nu "dem såna där" betyder vet jag ju inte :P Men om dem säger sån kommentar om mig och min make så måste det ju vara 1. antingen för att han är utlänning (arab ooooh scary :P) och/eller 2. för att han är muslim

jag har länge försökt ändra folks åsikter men har insett att vissa har redan bestämt sig vad dem tycker och det finns ingen chans för lilla mig för att få dem att förstå så dem struntar jag i att ens försöka prata med. sen finns det ju andra som är genuint intresserade av att förstå och dem lägger jag mycket hellre energi på=)
    Jo men då får dom rikta en sån kommentar till mig då så får dom ta svaret som kommer! mitt x som är cuban, ser ut som en tvätt äkta arab, många tror att han är fr egypten eller marocko. så vår son lär bli mörk.som du säjer, det finns ju skit överallt å folk har sina bestämda åsikter å visst ha det då, sålänge jag slipper höra skiten om det...
    grrrr
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-14 12:18:30 följande:
    på mitt förra BM-besök så berättade jag om mina förvärkar och sammandragningar och BM kollade då om jag hade havandeskapsförgiftning(också för att jag tycker jag går upp himlans mycket i vikt och alldeles för snabbt och för att blodtrycket var högre än vad det brukar vara) men allt var okej, ingen förgiftning här inte.

i och med mycket sammandragningar lämnade jag urinprov också för odling och hon berättade idag att det inte visade något, alltså INGEN UVI, vilket jag typ redan visste :P och min fråga ang GBS eller vad det nu heter så svarade hon att man testade alla som har upprepade UVI. men eftersom jag inte hade UVI så fanns det ingen anledning att misstänka gbs. Så det känns skönt och lugnande :D

nästa vecka är det dags för nästa bm besök. sen efter det är det bara 1 till inbokat, sen har jag BF 5 dagar efter! herregud vad tiden går, ja jag fattar fortfarande inte att vi är så långt gångna!
    Åh va skönt gumman att du inte hade ngt av det, blir så glad för din skull....men återkommande uvi? jag har bara haft 1 ju..
    men bra att dina prover inte visade ngt :) jipiiiii
    haha ska strax in i duchen här, har ju tid för Tul ida kl 15.30 :)
  • Bubbis10

Knyzzel, jag gillar ert namn till bebis :) låter modernt å coolt, haha

• Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-14 12:41:39 följande:
    Bra att du sätter ner foten! Aldrig, aldrig ska man tolerera sånt..:S Och självklart ska hon inte göra nån skillnad på barnen..
    nej men exakt, hon har ju aldrig någonsin betett sig som en mamma å än mindre mormor, så vem e hon å tro att hon ska komma med en massa krav? skrattretande, haha
    Belly skrev 2010-07-14 12:53:53 följande:
    Pregga: Haha... "gående hormon"... Det var helt rätt ord för det hela..:D
    hahaha mja det kan nog stämma, haha har ett hett temprament å full med hormoner på det, hahaha
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-14 13:05:06 följande:
    Man blir helt förskräckt när man hör hur man blir behandlad av personalen på BB osv.. Sånt måste dom ju ta på allvar!!! Tur att det inte hann hända nåt allvarligt innan nån fattade där!

Kan tänka mig att han är supersöt..Hjärta Som man längtar nu... det känns i hela kroppen..
    jo men eller hur?! det e ju fruktansvärt, asså där e jag glad över mitt humör asså, ingen som ska hönsa med mig på BB, haha dom kan ju försöka. Skillnad var när jag var ung å fick lillan...då var man ju lite mer menlös å fick en hagga på bb, men idag e man både äldre å kan säja ifrån på ett annat sätt, jag gapar inte-men jag hm..får ett visst tonläga kan man säja, å mina ord ur en lugn mun tar hårdare.

ja det var verkeligen tur att det inte hände hennes lille ngt, helt inkompetenta ju!!
    Jo han e såå söt å jättelik sin mamma Hjärta
    jovisst längtar man så sjukt nu men samtidigt så vill jag att han håller sig kvar lite till, gärna 2-3 veckor, min lille prins :)
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-07-14 13:11:33 följande:
    Haha... Jag menade inte att DU var en sådan... Jag menade att jag kände mig sån.. o du satt helt rätt ord på det! Svettig o tung... ja, som en gående hormon helt enkelt..:)
    hahaha ok, då e jag med...för just det du skrev har jag fått höra här inne innan, hahahahahaah
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10