Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

morrn morrn!

Ingen bra morogn detta, trodde det skulle va det då jag sovit kanon, men vaknade av att mannen släppte in katten som vart ute hela natten, och han (katten) börjar harkla och ha sig. Sen kunde han inte äta och nu har han kräkits blod.. så han har stopp i halsen stackars fisen.. så nu får jag gott vänta tills veterinären öppnar kl08 så jag kan ringa! Jag hatar att vänta på sånt här..varje gång han harklar så får jag ont i kroppen..

Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-08 06:43:16 följande:
    låter som ena våra katt som oftast håller på så och kräks lite blod då han varigt på mus/sork jakt
    Jo fast han kan inte äta, bara ligger.. nu när han försöker så kräks han på en gång..så det är stopp helt klart..
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-08 07:00:21 följande:
    Det låter inte bra. Hoppas vet. kan lugna dig och att det inte är så farligt.Pratade jsut med mannen och vår misa hade käkat 2 möss nu på 10 min. Hon kommer med dom till trappen utanför köksfönstret och käkar upp dem. Sen kom hon in och tog lite kattfoder på det.
    Haha ja de är duktiga på att ta små aptitretare först
  • SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-04-08 07:10:13 följande:
    Godmorgon tjejer!nu har krampen i vaden släppt skönt;)sitter och äter frukost nu hmm leverpastej kan man väl äta lr??
    jadå det går bra, inte så mycket lever i den
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-08 07:16:49 följande:
    Fattar inte hur de orkar, missan är ju så liten och jag maskar av regelbundet. Men det går väl åt en del energi att ligga och sova hela dagen ;)
    ja det måste göra det Jag har tyvärr bara stora missar Min ena katt väger 8kg, en riktig brottare är det!
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-08 07:21:48 följande:
    Ni med katt brukar era katter också komma in och se kitnöjda ut med en levande äcklig mus i "munnen" och sedan släppa den äckliga saken hos er för att typ visa er vad duktiga dom är?Detta har skett flera ggr och jag som är rädd för möss får ju sånt där panikskrattanfall av rädsla haha. Flyger iväg som en skollad råtta själv haha. Tackar!
    Nja oftast är de döa, men det är ganska vanligt beteende att de gör så! De vill ta hem bytet till familjen bara Lite som present sådär gulligt jag brukar säga tack och slänga bort det utom synhåll, haha
  • SweetLilly
    SweetLilly skrev 2010-04-08 07:33:51 följande:
    Nja oftast är de döa, men det är ganska vanligt beteende att de gör så! De vill ta hem bytet till familjen bara Lite som present sådär gulligt jag brukar säga tack och slänga bort det utom synhåll, haha
    Måste bara berätta om den ena kattens fina jakinstinkter då, det finaste han kommit hem med, var grannens svålbit han hängt ut till fåglarna. Han kom släpandes på den och lade den på verandan utan för dörren och var SÅ nöjd! Jag höll på att skratta ihjäl mig!!
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-08 07:39:42 följande:
    Hahaha vilken klok katt du har
    ja..hur han fått ner den och lyckats släpa hem den, ja det är ett mysterium, kul var det iaf, haha
  • SweetLilly
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-08 07:44:50 följande:
    Haha ja men katter är ju lokare än dom ser ut han pallade kanske inte vara på jakt efter "levande" föda så han spåg det som kanon hihi
    haha ja såg den ultimata "färdigrätten". haha!

nej usch, den stackaren är det ju som ligger på hallmattan nu och mår dåligt Hoppas det inte är nån fara med skrutten...bara en kvart kvar nu tills jag kan ringa..
  • SweetLilly

sådär, jag fick komma in på en gång, så nu har jag lämnat in missen så skulle de söva ner honom och kolla i halsen..

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10