Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-07-24 07:29:33 följande:
    Vet inte om jag kan säja "God" morgon idag

Har hemsk värk (Foglossning/Ischias) och kan inte röra mig knapt.
    Har skrikit av smärta inatt då jag råkat vända mig och idiotfan till karl ryter att jag ska hålla flabben.
    Inte fan hjälpte han mig nu på orgonen heller då jag skulle på toa utan jag fick gråtandes kräla/åla till toan och dra mig uppåt med en dotter efter mig som frågar mig varför jag ålar på golvet
    Till råga på detta hann jag knapt upp till toan utan råkade hinna kissa på mgi lite
    Känner mig äcklig och motbjudande.

Jag pallar inte med detta,Jag är som en handikappad och ska stå ut med detta många veckor till plus högst sannolikt på övertid också.

Känns bara som jag vill gå under jorden nu totalt.

Ingen fattar hur jobbigt ont jag har för enligt andra kan man itne ha så ont om man kan gå vissa dagar och jag blir bara ombedd att gå på kryckor vilket jag ej kan eller sitta i rullstol vilket ej går i vårt hus då gångarna e smala osv.

Just nu känns allt som ett helvette.

Aså gumman, mitt x är "speciell" min din karl e ju ta mig tusan en idiot asså. Hur kan han inte hjälpa dig när han ser att du har så ont? Förbannade karl.GRR förstår att du har ont asså,fogarna kan ju göra sjukt ont emellanåt eller i värsta fall hela tiden. Har du ett gravbälte? Dom hjälper faktiskt..

Tror du får ryta till rejält så han fattar att han får hjälpa dig (lätt för mig att säja jag vet) men jag tror det behövs för att han ska inse att du behöver han nu. Du är varken äcklig eller motbjudande, men han är som inte hjälper dig när du har så ont. Blir förbannad asså.

varför du känner dig avdomnad i 1,2 har jag inte en aning om men det låter ju som om en nerv kommit i kläm.

ring till din vc eller sjukgymnast, du behöver få hjälp med detta, så kan du inte gå resten av tiden...

bamse kram Hjärta

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-24 11:03:34 följande:
    God morgon alla godingar!!!

Pregga: Ja gravidhormoner ska man absolut inte skämta om Jag förstår mycket väl om det är så att du vill ha honom nära om nåt händer..Men jag bara menade att om han gör så du får fler sd så tycker jag inte att det är värt det!! Är ju bara rädd om dig!!!! {#emotions_dlg.flower} 

Jag själv har lite "samma" oro som dig..Tänk om vattnet går och jag får värkar då MÅSTE jag åka direkt å sambon som jobbar i uppsala (35 min hemifrån) eller i västerås (30 min hemifrån) + sen att man ska ta sig till sjukhuset 30 min hemifrån....Då kan jag säga att jag kommer troligtvis få åka sjuktaxi som man har rätt till..'

Det är min oro, att jag ska va sååå jävla envis att jag "nonchalerar" värkarna, men har nog insett att det bara är att ringa hem sambon så fort det börjar!!!
    Hey gumman!
    jo jag vet att du bryr dig å jag blir alldeles varm i hjärtat av det, å jag vet ju att det inte är värt det, så nu ida var det hela nog. Jag ska ha med min väninns som tänkt fr början, har fixat med dottern å allt så händer det ngt så blir det taxi in eller i värsta fall ambulans. Vi rök ihop här nu på Fm, ang dopet, jag är troende å jag sa fr början att vårt barn ska döpas i kyrkan, å det sa han inget om alls. Tills idag när jag sa att hans syster inte är välkommen, å detta var ingen nyhet för honom. Hon har behandlat mig så oerhört illa, å jag tål inte människan. Å saken e den åxå att alla i min fam å mina vänner har sagt-jag kommer inte hälsa på henne eller prata med henne, så då fattar du ju vilken stämning som väntar. ÅÅÅ NEJ TACK! då sa han-kommer inte min syster så kommer inte jag. jag svarade bara helt lungt, ok ditt val å missa din son,s dop!
    Då svarade han-det blir inget dop för jag bestämmer lika mkt som du. DÄR va det lite svårt å hålla sig för skratt, efter allt som han gjort så skulle jag inte tro det. han har ju en kommande rättegång för smuggling
    sen har han ju annat omkring sig som inte är bra,hans syskon har...hm diverse "vanor" som e mindre lämpliga.

jag har försökt hela graviditeten att få honom delaktig, men han har inget intresse alls å det e ju inget som jag kan tvinga på honom. Å nu har ni mitt ord på att han kommer inte få vara med på förlossningen, då jag vill ha folk där som bryr sig om mig å barnet. jag skulle storhandla idag, å han skulle hjälpa mig då jag lätt får sd nu å kan inte lyfta tungt....
    han tog sina kläder å skulle gå så frågade jag-ska du inte hjälpa mig å handla nu?
    han svarade-du får ta taxi!
    jag-ja det kan jag göra men jag vågar ju inte lyfta
    han-åk 2 gng då!

Sååå han bryr sig inte ens om att jag inte kan lyfta, men jag har andra vänner å be om hjälp å DETTA kommer jag såklart ta upp med familjerätten.
    jag har så sjukt mkt saker på honom redan som visar att han är totalt olämplig å ALLA i min omgivning har sagt samma sak- jag vet att du vill att dominic ska ha sin pappa men du kan inte utsätta dig själv för honom hur mkt som helst, du kan ju inte vända in å ut på dig för att få han intresserad.
    å det e ju sant.....

han är en stor egocentrerad skit. Å jag ska berätta ALLT för familjerätten å såklart så har jag ju flera vittnen på samtalen mellan oss 2 :)
    Min mamma som ändå in i det sista har tyckt bra om honom å försökt å se hans bra sidor har den senaste månaden sagt-gumman, du måste sluta försöka nu-han är inte intresserad.
    å det ska till mkt för att hon ska säja ngt om han! Hon sa det med-han e totalt oansvarig, du måste inse det nu...

å Nu har jag inget annat val.
    kraam

ps, nallepuhmamma-din man e ett svin han med!
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-24 11:53:26 följande:
    Men Pregga är du säker på att inte ditt ex och min "man" inte är besläktade???

Dom verkar ju vara helt bakom flötet bägge två.
    Man undrar vilken planet dom kommer ifrån. Sicka jävla rickspuckon!!!
    asså helt seriöst, så förbannat egotrippade. Men asså alla i min omgivning reagerar ju på att han väljer bort sin egen son,s dop mm pga sin syster för hon är inte å kommer aldrig att vara välkommen. Å då mina känslor e så förändrade inför honom så har jag inte svårt å stå på mig för den biten, jag har kämpat som ett as för att dominic ska ha sin pappa. Mer kan jag inte göra nu å det e bara att inse, han tillför inte mig personligen ngt ändå.

så nu e det nog, ni kommer inte se mig skriva en enda gng till att-nu e han här, å vill vara med!
    NEJ å åter nej.
    ja riktiga extrem egoister e det ju. jag kan ju alltid säja det till min son å det kan mina vänner samt fam intyga att jag försökte få hans pappa att engagera sig, men han ville inte. som sagt, jag har ju inte vart dum utan haft vittnen till allt med.:)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-24 12:04:05 följande:
    Ja JÖSSES Pregga vad säger man?!?!?! Han är verkligen SPECIELL!!!!!!!!! Nu ska jag kopiera det du skrev om att vi har "ditt ord på" att han inte kommer va med Men jag tror verkligen att du skulle må bättre av att inte ha honom med, han verkar ju kunna kläcka ur sig vad som helst och det är ju kanske inte vad man önskar när man ligger där å kämpar

det månste ju ändå va "skönt" för dig att veta att han inte har såååå mycket tills svars när det gäller vårdnaden!!!!
    Kram på dig gumman!!!!

Själv är jag såååå glad!!! Jag har hela tiden velat köpa ny vagn denna graviditeten för den vi köpte sist va ingen toppen kvalité..Men sambon har sagt TVÄR NEJ till det..Men jag har inte givit upp hoppet Utan har kollat lite på Blocket, å igår hittade jag en superfin emmaljunga för 2000kr!!!!!! Men då hade det redan varit en som ringt på den

Men jag tänkte att jag ska fortsätta kika, å idag har jag haft blocket uppe hela morgonen å uppdaterat sidan kontinuerligt för att va snabb om det dyker upp något...Och VIPS så kom där upp en SUPER FIN emmaljunga igen dock för 3200kr så snabb som man är ringde jag,å nu ska vi åka och titta på den ikväll..Är såååååå glad!!!! {#emotions_dlg.flower} Tänk att man kan bli så glad för en vagn!!!!
    haha han e ett stooort ego, å att det inte ligger i hans intresse att hjälpa mig å handla ens när jag inte vågar bära själv för att jag e rädd om lilleman..ja det säjer väl allt. ja han kan nog kläcka ur sig vad som helst, å me tanke på att han beter sig som han gör å har gjort hela tiden så ser jag inte han som en förust.
    En dag gumman...kanske dröjer lääänge, men en dag så kommer jag träffa ngn som älskar mig å barnen å tar vara på oss. Ngt han inte e förmögen till.
    ja asså han åkte ju dit förra året för doping, å detta året för smuggling å sen har han inte vart delaktig i graviditeten alls. har inte ens kommit med en snuttefilt till vår son medans jag fixat exakt allt själv.

jag har pratat med Fr å jag har ju vittnen ,papper å lite annat som e klara bevis på det jag säjer e sant.
    Guu va kul,å köpa vagn..hihihi man blir sååå glad :)
    du får lägga in bild på den så vi får se, jippiieeeeee
  • Bubbis10

Nu har jag suttit i samtal med min advokat, haha har hennes privat nr då jag kännt henne sen jag var 17 år, å jag e inte det minsta orolig :)
    nu ska jag kolla länken:)

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-24 12:14:50 följande:
    www.blocket.se/uppsala/Bra_kop_Emmaljunga_285...
    Den var ju skitsnygg!!!!!!!!!!!! Bra gumman, va glad jag blir för din skull :)
    Det e ju så roligt att köpa till de små, hihi man blir ju alldeles varm, haha mitt x blev sur å undrade varför jag köpt bilstol, jag har ju ingen bil! haha ist för att vara glad att jag tar mitt ansvar å e rädd om barnen, till skillnad fr en viss annan som åkt bil med sin son fr födseln utan ngt sånt.
    tetta skrev 2010-07-24 12:23:02 följande:
    Hej på er!!

Idag ska man på kalas jippie!! Rynkar på näsan
    Har banne mig ingen lust med det. Kommer man inte så är man ett stort svin som skiter i folk.
    Ska sätta en stor jäkla skylt på mig. NEJ, JAG HAR INTE FÅTT ÄN!! RÖR EJ MAGEN!
    Märks det att man vaknat på en underbar sida idag?? Oskyldig

Nallepuhmamma: Har åxo en sån karl....
    I måndags när man trodde att vattnet hade gått så sa han. Är du säker på detta? Man vet ju aldrig med dig.
    Måste jag gå ifrån jobbet. Åka i onödan är såååå jobbigt.
    Svarade då att. OK, då åker jag själv!
    Jag kommer väl då surade han till.
    När vi åkteifrån sjukhuset så sa han: Se det var ju inget!

Igår sa jag att det är nog bäst att ta med väskan när man ska på kalas för man vet ju aldrig.
    Du ska ju inte ha än sa han och det är ju 4-5 veckor kvar så det är väl onödigt att ta med en väska!
    GRRRRR
    Gumman, vi var åxå bjudna på kalas idag, men jag orkar inte å det får dom respektera. men lillan blev ju hämtad,jag e me innerligt less på detta tjatet-har du inte fått än, e det inte dags snart osv....tänker bara , men håll käft!!
    vad det gäller dessa män asså, va I HELSIKE e det för fel på dom?????
    0 förståelse ju, vadå se det var inget! Öh, ok å OM det hade vart det då? å sen ska ju din oro tas på allvar.
    vad e det för fel?? gu va sne jag blir.
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-24 12:22:19 följande:
    Hörrni...Idag skulle väl knyzzel få komma hem med sin prins?? Hoppas sååå att allt gått bra så att de får komma hem...Vi får invänta bild sen
    jo jag tror det var idag, ååhh så spännande, hoppas att vi får se bild snart :)
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-24 12:49:13 följande:
    De sa på förlossningen att det var bra man kom in för att kolla. Kollar man inte så vet man ju inte. Men härdan efter åker jag själv.
    Så nu lägger jag väskan i bilen! Barnen har sin redo med.

Det är ju 25 dagar kvar och allt kan ju hända. Har varit lite knas i magen och igår så högg det i bäckenet så man vek sig och sa fina ord. Ellinor kom och titta på mig. Mamma man får faktiskt svära när man har ont så ut med orden! hahaha

Så nu ska man hoppa in i sin andra dusch för dagen. jag svettas hela tiden fast det är inte varmt...

Kram
    jo såklart så ska man åka in om man e orolig,därför dom finns :)
    bra att du gör dig redo, man vet ju aldrig när den lille får för sig att komma.
    hahaha vilken rolig kommentar, lägg in den på barn tråden...? har du den?
    jag e med varm så in i norden, såå en duch vankas här med....kram
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-07-24 13:29:57 följande:

Hejhopp :)

Studsar in och sänder er styrkekramar. Till er alla oavsett om det är värk eller knäppa karlar.
    Tack gode gud så har jag sluppit både och. Men värken kommer väl ikväll när jag härjat färdigt, och sambon kommer väl hem om en stund. Får hoppas han sköter sig, för sitt eget bästa. Flört

Stooora kramar till er allihop!! :)

haha jaa vi får hoppas att han sköter sig då ;) nu har jag fixat hjälp på annat håll som ska hjälpa mig å handla, va skönt...ska storhandla så jag har hemma ifall lilleman kommer så finns det redan allt.

har bestämt mig för att bädda hans säng nu den siste denna månaden :)

har haft lite sd, men inget som jag direkt reagerat på, MEN lite molvärk...kan lika gärna vara efter nr 2, hahahaha

har pratat med min mamma å det känns skönt att ha hennes fulla stöd, hon kommer även vittna för mig om det skulle bli ev tingsrätt, eller Fr. han kom ju upp till BB när jag åkte in med ambulans å hade värkar å började bråka där inne. å detta kommer min mamma vittna om. bla.

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-07-24 15:27:57 följande:
    Skönt att du och din mamma "rett ut allt" och att hon finns där med sitt stöd, det är viktigt tror jag!!! Skönt oxå att det finns vittnen till fler situationer...

Nu ska jag bara göra mig iordning här å sen ska vi åka och titta/köpa vagnen och sen ska vi vidare till kompisar och äta thaimat...Mys en lördagkväll som denna
    tack gumman, mja vi har inte "rett" ut allt riktigt än....men e en god bit på väg, hon ska prata med min dotter med först. Sen efter det så blir allt bra! :)
    Men hon skulle ju finnas där om han börjar bråka å det roliga är att han tror att han ska kunbna använda sig av att min mamma å jag har gräl emellanåt, att han ska kunna dra nytta av det-MEN där går han på en nit, så skulle hon aldrig göra.
    jo det finns flera  vittnen , bla där han säjer-Men du fattar inte, samantha är som en vild hund man måste trycka ner henne i marken å vis avem som bestämmer. detta säjer han till MINA vänner å fam. öh...hm...ja behöver jag säja mer?
    gu va gött me thaimat :) mums, jag älskar ju det, haha
    va roligt åxå att köpa vagn, låter som en fulländad lörd .Glad

ngn mer som tycker det ser ut som lite blåmärken på ngt ställe på magen?
    jag har inte slagit i ngn stans men det ser ut så på varje sida, men jag tror det e mkt ytliga blodådror nu, lyser ju blått över magen nu....
    Catsa skrev 2010-07-24 15:32:40 följande:
    Ja det får vi hoppas ;P

Kan vara skönt att ha handlingen klar, så man slipper den sen. :)
    Jag håller på för fullt och tvättar och viker in barnkläder och grejer. :) Vill få hem vaggan nu också, så jag också får göra iordningen den :)

Härligt att du har någon som ställer upp i vått och torrt. Det finns få människor som är såna, och dom som finns är sällsynta.
    Hoppas verkligen att han ger sig, för och komma och bråka på BB är ingenting en vettig människa gör.
    Usch! Hoppas också att det inte går så långt att du behöver till Fr eller tingsrätten. Du har nog och tänka på ändå. :(
    jo det e gött å bunkra upp så det finns nu å jag e ju ganska så säker på att han kommer inom 2 veckor, haha
    jag e klar med allt tvättande till lilleman men ska boka tid för mig å lillan dock, såå jag bäddar hans säng om ca 1 vecka :) så lägger jag in foto sen, hihi
    jo jag har helt underbara vänner asså, de bästa! Å jag e såå tacksam för dom å medveten om vilken tur jag har.Glad
    ja men fattar du, jag åker in med ambulans å han kommer dit å börjar tjaffsa?! det säjer ju allt...
    vad det gäller Fr å tingsrätt så e jag fullt medveten om att vi kommer hamna där. men det är inget som oroar mig, jag hm....känner mig trygg med det om man säjer så.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10