elinnnnn skrev 2010-07-25 18:14:04 följande:
jo det kändes ju men det hjälpte med 2 panodil (jag tar annars aldrig värktabletter så jag är väldigt känslig) och satte mig i duschen med varm duschstråle över magen vid varje värk... men det kändes helt klart värre med barn nummer 1. då hade jag haft ont i flera timmar och trodde typ jag skulle dö, jag kommer in till FL och var öppen 2 cm! jag trodde jag skulle dö, hahahaha. men det gick rättså bra ändå till slut, ut kom han ju ;;)
det var likadant med barn nummer 3.... kom in till förlossningen, haft värkar ett par timmar därhemma, öppen 9 cm... det tas hål på hinnorna och vattnet rinner ut, krystvärkarna börjar och sen är bebisen ute.
30 minuter har jag hunnit vara på förlossnignen innan barnen varit födda :D
jag har fortfarande molvärk och tror faktiskt jag fick en förvärk för ca 5 minuter sen,
skulle ju vara typiskt om jag behöver åka in inatt eller imorrn när min älskling kommer imorrn kväll hahaha
fast å andra sidan kan det ju bara vara mycket aktivitet(molvärk och SD och några förvärkar osv) idag för att sen vara lugnt i några dagar. det vet man ju aldrig :)
lycka till hos din väninna som sagt. "ses" sen.
kram
ok, jisses asså...2 panodil, haha du kanske e skapt att föda barn ;) ja jag skrek ju ett tag, jag dööööör, haha ja inte hysteriskt men ändå..jag badade åxå å tog slangen på magen men det var på BB, skönt asså..tills det kom blod i badkaret, ang det så inget blod idag :)
samma sak här, har åxå molvärk...men det betyder ju inte så mkt ändå visst...haha fast man ville tro det, eller ja vi vet ju inte...
Tack så mkt för ditt lycka till, jag e nu 110% säker på att hon ALDRIG skulle ha ngn som helst kontakt med honom. jag frågade henne rakt ut å hon svarade på ett sätt som jag vet att hon är ärlig. Hon tycker dessutom att han är en stor skit som inte tar sitt ansvar osv. å så sa hon-gumman, även om han skulle träffa ngn annan så kom ihåg-han kommer behandla henne likadant, så du har inte förlorat ngt. men allt bara rann av mig å jag känner lugn å harmoni, för hon är inte ngn jag vill mista...kram