Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-07-25 17:11:24 följande:
    jo men jag tror det är så som jag skrev igår att din tapp håller på att mogna och förkortas och kanske tom öppnas.
    som omföderska kan man ju "gå runt" och vara öppen 1-2-3 cms utan att förlossningen sätts igång...
    lycka till med din väninna :D
    jo kanske e då....hm, den var inte mer påverkad sist iallafall...bara som dom sa när jag låg inne att jag var öppen för en fingerblomma, haha ja det hade ju såklart vart skönt om man hade öppnat sig lite mer å det inte kändes mer än såhär, haha
    tack, hon e på väg hem fr jobbet, å ville ta det på tel då jag sa att jag ville ta upp ngt med henne, men jag propsade på att ses i 10 min...jag vill se henne i ögonen när jag tar upp det...men hon har en bit hem så jag får tåligt vänta lite...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 17:20:42 följande:
    jo men det var väl ett tag sen du kollade sist? hehe
    ja men som omföderska så kan faktiskt 4-5 cm öppnas utan att man känner det nåt märkvärt...
    det kan tom hända medans man sover ;);)

sant det var ju 1 vecka sen jag kollade nu ju, å klart det kan ju ha hänt njt, haha men då var min tapp omogen..så vette tusan...nu e man ju lite ivrig med :)

pratade med min mamma nu å igårkväll å hon är berusad...suck, jag blir så trött å besviken. jag frågade henne-har du börjar dricka igen, å hon ljög å sa-nej, det har jag inte jkag e bara trött...

hon kommer aldrig att sluta med sitt supande, bara att inse...fast det gjorde jag ju för längesen. trist iallafall..hon kommer inte komma i närheten av varken mig på BB eller barnen onykter.

längtar så efter min prins nu, hihi som jag ska pussa på honom..

knyzzel-BUMS in med dig en snabbis ås vi får se den lille prinsen :) vi Fl mostrar väntar ivrigt!!

• Bubbis10

D dagar då lilleman e så lugn som ida...så buffar jag lite på honom..stackarn, han sover nog så får jag hemskt dåligt samvete...

• Bubbis10

känner mig usel som puttar på honom när han sover....Rynkar på näsan

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 17:39:16 följande:
    jag sitter här och jämför 2 av mina förlossningsjournaler. jag har bara från barn nummer 1 och 2. rättså intressant att se när värkarna började, när dem var etablerade, när hinnorna togs hål på och när krystvärkarna kommit och när bebisen fötts... med barn nummer 2 föddes togs det hål på hinnorna kl.5.00, jag krystade aktivt 5.05 och 5.11 är han född. hahaha 6 minuter med krystningar för att få ut honom, det var inte illa :D

tråkigt det med din mamma, förstår hur du känner fastän hoppet kanske går upp och ner hela tiden, vilket måste vara väldigt påfrestande....

hoppas du får din prins snart. 1 vecka kvar eller hur var det nu du hade "bestämt"? hihihih

jaaaaaaaaaaaaaaaaaa KNYZZEL: kom in nu :D
    wow, 6 min var inte illa alls...shit asså...haha med lillan gick vattnet ca halv 6 på morrn...hade hemska värkar till kl 12.00 på dan men inget hände....öppnade mig inte ens trots ihärdiga värkar. sen kl 12-15.00 så var jag öppen 5 cm, å 15.57 så var hon ute, haha såå när det väl tog fart så gick det fort.
    ska bli intressant å se nu :)
    asså jag vet att min mamma aldrig kommer sluta å dricka, men just nu när det e så nära att jag ska ha å hon vill ju vara med.
    haha jaa en vecka till hade jag tänkt mig, haha
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 17:45:37 följande:
    putta inte på honom när han sover då :P
    han sover väl inte heeeeeeeeeeeela dagen? nångång känner du väl honom utan att behöva putta?
    han tycker säkert det är skönt och avslappnade när du har dina sammandragningar, baby massage redan i magen ;)
    mjo jag vert...man ska ju inte, men ibland så e han sååå lugn att jag blir orolig..å då puttar jag lite på han...lilla gubben å nu sitter jag med dåligt samvete för det med...uch..
    jo jag har ju kännt honom, bara lite mindre än vanligt..han e väl trött den lille busen.
    på morrn kan jag ligga på en sida, men om jag vänder mig om så går fötterna som 2 trummpinnar på han, hahaha vet redan vad han vill. hm...

känner mig usel nu ju som puttade lite på han, mitt Hjärta sov nog bara ju...å hans oroliga mamma ville känna honom...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 17:51:55 följande:
    jo jag var ju öppen 9 cm när jag kom in. och vattnet gick inte spontant(har aldrig gjort det) därför är det nog annorlunda att det gick fortare kanske.

men gud vad snabbt det gick från 5 cm till helt öppen och bebis född på mindre än en timme!!!

jag är också jätte nyfiken på hur det ska gå denna gången :D

jag har fortfarande molvärk, har haft det hela dagen, känns i ljumskarna på båda sidorna.. hmmmm :D

jo det är klart, vill du ha henne med dig så är det ju viktigt att hon inte är påverkad.....

min mamma ska också vara med :D

ja en vecka till, det låter lagom för mig också ;) nästa söndag trycker vi ut dem, eller vad säger du? hahaha
    tänk om man hade fått bestämma det helt själv =)
    oj, du milde..men hade du inte haft jätteont då? när du var så öppen?
    japp, så fort gick det men jag hann ju inte med själv, haha tuppade ju av 3 gng typ ja som snabbast å sen kräktes jag som en tok med.
    så jag tänker positivt, det kan inte bli så som med natta.
    jag har åxå lite molvärk idag, men inte som igår...
    Hon FÅR INTE vara med om hon e påverkad!!

nu gumman ska jag till väninnan, skriver så fort jag klommert illbax. hon bor runt knuten så....
    kraaam
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-07-25 18:14:04 följande:
    jo det kändes ju men det hjälpte med 2 panodil (jag tar annars aldrig värktabletter så jag är väldigt känslig) och satte mig i duschen med varm duschstråle över magen vid varje värk... men det kändes helt klart värre med barn nummer 1. då hade jag haft ont i flera timmar och trodde typ jag skulle dö, jag kommer in till FL och var öppen 2 cm! jag trodde jag skulle dö, hahahaha. men det gick rättså bra ändå till slut, ut kom han ju ;;)

det var likadant med barn nummer 3.... kom in till förlossningen, haft värkar ett par timmar därhemma, öppen 9 cm... det tas hål på hinnorna och vattnet rinner ut, krystvärkarna börjar och sen är bebisen ute.
    30 minuter har jag hunnit vara på förlossnignen innan barnen varit födda :D

jag har fortfarande molvärk och tror faktiskt jag fick en förvärk för ca 5 minuter sen,
    skulle ju vara typiskt om jag behöver åka in inatt eller imorrn när min älskling kommer imorrn kväll hahaha
    fast å andra sidan kan det ju bara vara mycket aktivitet(molvärk och SD och några förvärkar osv) idag för att sen vara lugnt i några dagar. det vet man ju aldrig :)

lycka till hos din väninna som sagt. "ses" sen.
    kram
    ok, jisses asså...2 panodil, haha du kanske e skapt att föda barn ;) ja jag skrek ju ett tag, jag dööööör, haha ja inte hysteriskt men ändå..jag badade åxå å tog slangen på magen men det var på BB, skönt asså..tills det kom blod i badkaret, ang det så inget blod idag :)
    samma sak här, har åxå molvärk...men det betyder ju inte så mkt ändå visst...haha fast man ville tro det, eller ja vi vet ju inte...

Tack så mkt för ditt lycka till, jag e nu 110% säker på att hon ALDRIG skulle ha ngn som helst kontakt med honom. jag frågade henne rakt ut å hon svarade på ett sätt som jag vet att hon är ärlig. Hon tycker dessutom att han är en stor skit som inte tar sitt ansvar osv. å så sa hon-gumman, även om han skulle träffa ngn annan så kom ihåg-han kommer behandla henne likadant, så du har inte förlorat ngt. men allt bara rann av mig å jag känner lugn å harmoni, för hon är inte ngn jag vill mista...kram
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-07-25 19:06:16 följande:
    Halooooo på er !
    Gud vad lite man hänger  men så är det lite för mycket engagemang i barnen!

Har ni hört något från knyzzel?

pregga vad e det du skriver har ditt ex kokats ihop med din vänninna?????
    hey gumman, nej nej det var INTE så, haha kraam
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 19:52:53 följande:
    PREGGA:

Berätta nu gumman hur det gått!!!!
    Allt har gått så bra, hihi hon visade mig verkeligen att det inte var som jag va rädd för :)
    har lite molvärk men men det e ju som det ska...

Tjejer, ang MAT

innan jag drog till väninnan så hade jag kyckling i ugnen som inte var helt klar å jag fick ju ta ut den sålänge å slängde in den nu igen, det e la ingen fara? för man kan ju värma upp rester osv?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10