Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

sofie och laura skrev 2010-04-11 20:29:12 följande:
    Det e sant men denna foglossning håller på att ta kååålen på mig!Kommer inte upp om jag sitter ligger ner helt sjukt det låser sig liksom
    jupp samma här, kan inte ligga på rygg då låser sig hela skiten och det hugger i som fan om jag ska upp och då får jag kramp i benen.
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-11 21:19:57 följande:
    men fy va jobbigt...hm, jag hade ju ett rent helsike när jag väntade lillan...jag SKREK rakt ut, å det spelade inte ngn roll vart jag var någonstans, för rätt va det var så högg det till i underlivet så sjukt, asså smärtan var olidlig. å man kunde aldrig känna när det va på väg-det bara högg till å rent instinktivt så skrek man till, folk trodde ju jag skulle föda varje gng...jag grät asså...å jag har sjukt hög smärtgräns.Det högg till som en kniv i underlivet å strålade rakt upp....hua
    ja det hugger ju som en kniv som du säger, sen strålar det ner i hela benet, sen får ju jag kramp/nervryck av smärta pga av sjukdomen då då kan man ju rycka till en extra gång, och då är det inte skönt. .
  • SweetLilly

pregga; nej jag ska till BM imorgon, så jag ska be om det då! Då ska jag få mäta SF.måttat första gången!! Spännande! Men jag är så orolig, jag känner ju inte mitt Pyre alls ofta eller mycket, det blir nån lite liten buff bara nån gång.. alla ni pratar om massa bufflande och sparkande..

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-12 10:03:23 följande:
    Jag kan nästan lova dig att det inte e ngn fara, jag hade ju jättesvårt å känna min prins ett tag, MEN han ligger ju i säte å sparkar typ uppåt. Å ngt som va jätteskönt det va när jag va på ett Ul å såg han sparka men kände det inte, jag har ju även moderkakan i framvägg å den fungerar som en stötdämpare.jag var åxåx riktigt orolig...tyckte alla kände så tydligt utan jag....nu har jag kännt han mkt, mkt tydligt de senaste 4-5 dagarna, hela magen skakar till å han tom väcker mig. Å det kommer bli så för dig med snart, du vet...nu växer bebisen på rejält å det kommer bli mer trångt för den att röra sig....ge det en v eller nåt så ska du se..
    Jo men tycker endå jag är så pass långt gången att jag borde känna mer, och min moderkaka ligger bra till sa de på UL, långt upp.
    Jaja det kommer väl, jag har kanske en mycket snäll, lung bebis som kommer sova hela nätter när den kommer ut
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-12 10:13:10 följande:
    Haha, ja du kan ju alltid hoppas ;)
    Jo det gör jag jag var sån när jag var liten. Mamma behövde aldrig gå upp på nätterna för att amma mig, och det fick hon banner av BM för.. BM tyckte att mamma skulla väcka mig för att mata, men dte tyckte inte hon, det var ju bara skönt, och jag åt bra på dan..
  • SweetLilly
    Ns mamma skrev 2010-04-12 10:39:57 följande:
    Ja, förr SKULLE man väl amma/mata var 4:e timme, varken mer eller mindre.. Men när jag fick sonen för 3½ år sedan sa dom att man skulle följa bebisens behov :)
    Pregga skrev 2010-04-12 10:36:46 följande:
    Sweetlilykolla denna, jag har sj skrivit där.www.familjeliv.se/Forum-2-114/m51787148.html japp, kan man köpa på baby affärer eller via nätet. kostar fr ca 300 å uppåt. Den jag har ligger runt 300 kr å det e nog bland det bästa köp jag gjort :)ska jag lägga in en bild?
    den kära leken skrev 2010-04-12 10:34:19 följande:
    Det finns så många måsten enligt BM. Speciellt vad gäller amning. Jag tror man känner bäst själv vad som passar sig och sin bäbis. Både på förlossningen, amning och annat!
    Jo de sa ju nåt sånt förr med 4 timmar så det var väl det som de pressade henne på, galet.

Ok tack för länken ska kolla!

Ja man känner nog själv som sagt vad som vassa en ejälv och ens egen bebis.
  • SweetLilly
    Ns mamma skrev 2010-04-12 10:49:24 följande:
    En fråga för de som vill/vågar svara :)I helgen hade vi tjejkväll och där var en till som är gravid och vi kom in på alkohol och amning och nu så är det ju tydligen ok att dricka 1 glas vin när man ammar. Så det jag undrar är hur ni tänker kring detta?Själv så kommer jag att avstå tills jag slutat amma..
    nej jag personligen tycker inte att alkohol är så viktigt att man måste ta det när jag ammar. Kan man inte avstå alkohol under den tiden tycker jag att man ska fundera på varför man dricker. Det finns mycket annat gott man kan dricka.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-12 14:16:40 följande:
    Jo om det ligger ngn sanning i det så :)Var ute å gick i det sköna vädret å snubblade till på en kullesten, tur att jag INTE ramlade, men rädd blev jag...
    ja jag snublade på småsten i påsk och föll på knäna och skrapade upp mig, blev rädd om magen då med, men kände inget spec efteråt.

Nu har jag suttit i solen hela förmiddagen, måste vila mig lite haha, alldeles röd!

Usch jag har ingen mataptit alls just nu, och så ska man laga mat till gubben..*suck* k'nns som ett helt företag..
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-12 15:35:37 följande:
    jag har gått upp 7 kg och har just gått in i vecka 24, tjoho ny vecka idag :)på tal om viktnedgång när man ammar, så är det ingen garanti att man går ner. det beror helt på hur mycket man äter. när jag ammade så ökade min aptit vilket gjorde +- på vågen. lite mer + faktiskt.tror det var sweetlilly som skrev så klokt om att dricka? "den som inte kan motstå under graviditeten eller amning borde fundera på VARFÖR dem dricker." nånting sånt skrev hon. så himlans bra sagt. jag är helt emot alkohol och rökning också för den delen. och inte bara det när man är gravid eller ammar. Varför skada sin egen kropp /och bebisen?
    hihi jo det var jag Jo men det är sån liten stund i livet så varför ska man utmana ödet liksom? Tycker lika med dig om rökning! Ser rent ut sagt förjävligt ut när man ser rökande gravida, har lust att trycka ner cigaretten i halsen på dem.
  • SweetLilly

hihi, nu har min vän varit med i radion om sin förlossning, jag skrev om den tidigare, men vet inte om nån läste det. Hon födde hemma i sovrummet på golvet och sen kom de inte ner för trappen med båren, var för trångt, så de fick åka grävskopa ner från balkongen, haha.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10