• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-01 07:51:03 följande:
    Har du feber? När jag hade UVI så att jag fick ta penecillin så kunde jag knappt gå. Låg och yrade. Dessutom var mitt kiss helt grummligt och luktade lite konstigt. Men det tar ju sig olika uttryck på olika människor. Det är ju inte roligt om det blir värre under påsken.
    nej ingen feber, men mår illa och känner mig skum, och kisset har vart grumligt när jag lämnat prov..
    Har svårt att gå pga av smärtan fram och i ryggen. Det kan ju bero på så mycket annat, men nu börjar jag att fundera..
    Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Ja det är ju inte bra att gå med det.

SweetLilly skrev 2010-04-01 07:58:44 följande:
    nej ingen feber, men mår illa och känner mig skum, och kisset har vart grumligt när jag lämnat prov.. Har svårt att gå pga av smärtan fram och i ryggen. Det kan ju bero på så mycket annat, men nu börjar jag att fundera..
  • SweetLilly

har förresten fått inbjudan til föräldragruppen! Nån mer?
    Men vilka tider!! 8-10 4 fredagar på raken, hur ska mannen kunna vara med då?? Han kan ju inte skippa jobbet 3-4timmar i flera veckor i rad!

• den kära leken

Vi frågade efter föräldragrupp nu när vi var hos BM i tisdags men hon hittade inte den pärmen. Däremot hittade hon pärmen om pappagrupp så det anmälde sig kärleken till. Jag blir så galet förvånad på honom ibland. Oftas positivt. Trodde inte han ville gå men jo det skulle han absolut göra. Och så ska han absolut ha en sån där sjal och bära barnet i. *Lycklig*

SweetLilly skrev 2010-04-01 08:08:37 följande:
    har förresten fått inbjudan til föräldragruppen! Nån mer? Men vilka tider!! 8-10 4 fredagar på raken, hur ska mannen kunna vara med då?? Han kan ju inte skippa jobbet 3-4timmar i flera veckor i rad!
  • den kära leken

Men sweetlilly: Väldigt konstiga tider, jag håller med. Pappagruppen var på torsdagar mellan 18-20 3ggr.

• SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-01 08:12:22 följande:
    Men sweetlilly: Väldigt konstiga tider, jag håller med. Pappagruppen var på torsdagar mellan 18-20 3ggr.
    Ja för det kan ju inte bara vara min man som jobbar menar jag.. han blev skitsur på detta, han vill ju vara med!!
  • den kära leken

Nej de flesta jobba väl. Även mammorna. Jag hade haft svårt att gå på en sån föräldragrupp.

SweetLilly skrev 2010-04-01 08:16:56 följande:
    Ja för det kan ju inte bara vara min man som jobbar menar jag.. han blev skitsur på detta, han vill ju vara med!!
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-01 08:20:04 följande:
    Nej de flesta jobba väl. Även mammorna. Jag hade haft svårt att gå på en sån föräldragrupp.
    Ja det känns  ju skumt! JAg trodde föräldragrupper låg på em/kvällar!
  • augustibarn10

Såg att det var nån som undrade vad man hade tänkt för bilbarnstol. Vi ska köpa en Britax. Det har kommit en adapter till Emmaljungas vagnar så man kan fästa bilbarnstolen i vagnen. Kan vara bra om man inte vill väcka bebisen om den somnat i bilen när man ska gå på stan eller nåt. Vi var och kollade på den igår och det verkar jättesmidigt.

Nehe, nu är det dags för mitt allra sista seminarium :) Sen är det dags för examensarbete. Hoppas att ni får en bra dag!

Idag är det bara 50% kvar till bf :D

• den kära leken

Hej augustibarn! Det var länge sedan. Grattis till 50 %. Nu kan man börja räkna neråt igen.

Det verkar ju som en smidig bilbarnstol.

augustibarn10 skrev 2010-04-01 08:30:34 följande:
    Såg att det var nån som undrade vad man hade tänkt för bilbarnstol. Vi ska köpa en Britax. Det har kommit en adapter till Emmaljungas vagnar så man kan fästa bilbarnstolen i vagnen. Kan vara bra om man inte vill väcka bebisen om den somnat i bilen när man ska gå på stan eller nåt. Vi var och kollade på den igår och det verkar jättesmidigt. Nehe, nu är det dags för mitt allra sista seminarium :) Sen är det dags för examensarbete. Hoppas att ni får en bra dag! Idag är det bara 50% kvar till bf :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10