Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-08-02 21:37:10 följande:
    tetta: TACK för värktimern Den är tillagd som favorit nu Läste där att man som omföderska bör åka in när det är 5-6 min mellan värkarna, ojojoj..Om det blir som med dottern kommer jag VERKLIGEN få åka istort sett på en gång..Jösses!! Å OM vattnet går, det vill jag inte ens tänka på!!!
    haha ha tel nära å va beredd me nr 112 :) hahaha
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-02 21:43:14 följande:
    Jag tänkte väl Skrattande!!!
    Pregga skrev 2010-08-02 20:02:43 följande:
    ha det så trevligt :) kram
    Kan inte riktigt slita mig ifrån denna tråden Skrattande.... Alla är så himla trevliga och pratar om precis allt. Synd bara att en del bor så långt ifrån så att man inte kan träffas i verkligheten, ni verkar vara min typ av människor även om åldern skiljer lite. Inte för att åldern har med det att göra, men ändå Skrattande.
    haha nej nej vi har hängt med varandra för länge så denna tråd kommer inte släppas, haha
    jo tjejerna här inne är underbara å har hållt mig uppe vid flera tillfällen då jag trott att jag ska rasa pga oro för lilleman osv.. vi har pratat om att träffas en gng men alla e ju sååå utspridda att det blir svårt, tyvärr asså för det hade vart skitkul.
    Malinski79 skrev 2010-08-02 21:48:35 följande:
    Jo du tack!!!! Det va ju precis va BM sa...Invänta INTE sambon utan ring han och be honom möta upp dig på förlossningen :-/ Jaja, det är bara slappna av och se när, var och hur det börjar...Bara för att alla misstänker att det kommer gå sååå fort för mig denna gången så kommer det säkert ta extra låååång tid
    haha sa min med, ja inte invänta sambon men att jag skulle ringa 112 direkt, just pga min lille ligger med ansiktet uppåt men huvudet ner...hm, lite svårt å förklara å sen att han inte e fixerad. å jag ska ju behandlas med innan han kommer ut, så det blir ambilans in...haha vilket drama...
    mja asså jag e ju ganska så säker på att min lille kommer tidigare, men klart så börjar man tvivla nu efter hans bus med mig :)
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-02 22:29:51 följande:
    Perssonlund skrev 2010-08-02 21:54:27 följande:
    Min syster fick sin tredje bebis för snart ett år sedan. Jag körde in henne till förlossningen och det tog kanske en halv timme in. Hon hann komma in på BB och dom gjorde ctg. Men ctgn hann dom inte färdigt med för hon hade kraftiga värkar på vägen in och när hon låg där inne så gick vattnet. Hon kunde inte ens flyttas till förlossningsrummet. När vi hade varit där inne en halv timme så var bebisen ute och jag på väg hem igen. Så snabbt gick det,men det beror på om man räknar från värkarna eller vattnet.... Olika för alla ioch försig =)
    Grejen är den att det egentligen inte gick sååå snabbt för mig..det va det att jag öppnade mig de sista 7 cm + att hon kom ut på 4 tim och det är snabbt för att va första gången..Å därför tror bm att det kommer gå ännu snabbare denna gången och speciellt om vattnet går för den ligger redan sååå långt ner + att om vattnet går så ramlar den ner ÄNNU mer!!! Men men det visar sig hetl enkelt
    Lite samma här, aså vattnet gick halv 6 på morrn ca å jag väntade å åkte in först vid 08.00 ca....hade värkar fram tills kl 12.00 utan att öppna mig ngt....fr 12.00-15.00 så var jag öppen 5 cm...
    å 15.57 så var hon ute, så det gick jättefort.
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-08-02 23:48:53 följande:
    Hej på er tjejor :)

Nu har våran prinsessa kommit till världen. :) Åkte in för en kontroll igår eftermiddag, och fick åka hem med bebis idag :) 

Började få lindrigt ont vid 10-10.30, men avaktade och ringde senare.Hade ondare vid 12-13, det var då dom tyckte jag skulle komma in och kolla upp det iaf. 15.30 var vi på förlossningen och då var jag öppen 5 cm redan. Vid 19.00 körde krystvärkarna igång och 20.11 var hon ute :) Allt gick väldigt bra och hon mår bara bra. 3325g och 50 cm lång. :)

Jag hade inte väntat mig att hon skulle ha så bråttom, utan trodde att dom skulle kolla mig för vattenavgång, eftersom jag trodde jag läckte vatten, eller om det var slemproppen som höll på och gå, men det var prinsessan som hade bråttom ut :) Fattade inte riktigt att det verkligen var på G :) Men nu är hon här. <3

Hoppas att ni andra får era små prinsar och prinsessor snart!

Stooor kram till er från oss. <3

Kikar nog in imorgon igen. :)
    men jisses gumman,...jag undrade vart du tagit vägen??

Grattis till sessan, å jisses blir alldeles rörd här nu ju....guu va kul, å tack för att du delar med dig till oss här inne, hihi Finner inte ord, men du GLÖM inte å lägg in detta på födelsetråden :)

GRATTIS å SKÅL TA MIG TUSAN Skål  kraaaaaaamar i massor....hihi vad ska hon heta?
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-08-02 23:57:56 följande:
    Klart jag vill dela med mig av glädjen :)

Redan inlagt där :D Ligger steget före ;)

Namnen vi hade, dom få, typ ett.. passade inte alls, så änsålänge är det snuttan, hjärtat och fröken Nilsson som gäller ;) Men det ger sig nog snart vad som passar henne :)

Kramkram
    guu va skoj, åh va glad jag blir. vi delar alla glädjen med dig gumman, hihi men du skulle väl inte ha riktigt än din busa? hahahaha
    kram kram
  • Bubbis10
    Catsa skrev 2010-08-02 23:48:53 följande:
    Hej på er tjejor :)

Nu har våran prinsessa kommit till världen. :) Åkte in för en kontroll igår eftermiddag, och fick åka hem med bebis idag :) 

Började få lindrigt ont vid 10-10.30, men avaktade och ringde senare.Hade ondare vid 12-13, det var då dom tyckte jag skulle komma in och kolla upp det iaf. 15.30 var vi på förlossningen och då var jag öppen 5 cm redan. Vid 19.00 körde krystvärkarna igång och 20.11 var hon ute :) Allt gick väldigt bra och hon mår bara bra. 3325g och 50 cm lång. :)

Jag hade inte väntat mig att hon skulle ha så bråttom, utan trodde att dom skulle kolla mig för vattenavgång, eftersom jag trodde jag läckte vatten, eller om det var slemproppen som höll på och gå, men det var prinsessan som hade bråttom ut :) Fattade inte riktigt att det verkligen var på G :) Men nu är hon här. <3

Hoppas att ni andra får era små prinsar och prinsessor snart!

Stooor kram till er från oss. <3

Kikar nog in imorgon igen. :)
    Men hade du vattenavgång? eller vad hände? hahaha jisses va spännande :)
  • Bubbis10
    Flickor jag blir helt till mig i trasorna, haha vissa av oss har följt varandra sen +et på stickan å man känner er hyfsat bra nu, andra har kommit in till oss allt eftersom å nu börjar bebisar kika ut, vilket påminner om lite olika saker, vi har stöttat,peppat,å funnist där för varandra under en tid av vårat liv som varit så oerhört viktig.
    jag kan bara tala för mig själv men ett par av er, ganska så många har kommit att betyda en hel del, hur konstigt det än låter, Carohl, sofie&laura ,elinnnn ,malinski79 ,lillabambi, knyzzel, malten ...hihi å FLER, så om jag inte nämner ditt nick så e du inte glömmd för det. Ni kommer alltid ha ett minne å plats hos mig, ni har följt mig i min resa till att bära fram min son..
    en resa med mkt tårar å glädje, skratt osv bakom. Ni ÄR alla speciella.

Nu börjar bebisarna kika ut....å så fort man hör om sofie&laura
    knyzzel, å nu catsa så känner man sig ett steg närmare målet...snart e vi andra åxå där.
    Lyckan e fulländad.

Som sagt, det finns fler här inne som betyder för mig även om jag inte rabblar alla namn, så ingen är glömd.
    Tusen tack för alla stöttande ord, tusen tack för omtanke,kramar å pepp....
    tusen tack för alla skratt, när man suttit å tjutit av skratt för era påhitt å inlägg..

Tack för er underbara tjejer, ni har delat en av de viktigaste bitarna i mitt liv med mig å för det e jag oerhört tacksam.....sen +et på stickan tjejer...hihi

Ni ÄR speciella....stor kram till er alla Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-03 09:22:58 följande:
    Grattis till bebisen

Jäklar vad det börjar ploppa ut bebisar i full rulle här nu 

Jag kommer ju dock vara den siste av oss alla

V 36 här iaf och ska till BM idag dock ej min ordinarie utan en som jag absolut INTE gillar men måste ha henne nu 2 jäkla ggr

Ska strax ta och dricka mina 2 först hallonbladste muggar.
    hade ju dock önskat att min livmoder tränat mera då man dricker det äcklet som det gör för många.

Måste nog också ta lite laxeringsmedel idag då jag inte kunnat göra nr 2 på flera dagar.
    Grattis till ny vecka gumman :)
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-08-03 09:48:49 följande:
    Vad gullig du är pregga! Ni härinne har varit stort stöd för mig också. Jag har ju också varit väldigt nojjig från och till, särskilt i början och det har känts så skönt att kunna skriva och få stöd här. kramar till er!

hur var det nu med knyzzel, har missat om hon skrivit nåt här? 

hihi va skönt å höra, ja vi har la haft våra nojjor...men nu e vi snart i mål :)
    knyzzel har jag inte hört ett ljud om.....kram
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-03 10:46:29 följande:

Catsa: Jag passar på att säga GRATTIS här oxå Är väl bäst att göra vår superskålande Pregga sällskap....SKÅÅÅÅÅL Skål Haha, vi börjar få in snitsen på det där med att skåla nu Pregga

Pregga: Jag fick gåshud nyss när jag läste ditt fina inlägg För vissa dagar har jag verkligen tänkt lägga ner att skriva i tråden, men har ändå på något konstigt sätt inte kunnat

Måste bara säga att jag börjar få ett enormt tryck ochilningar neråt på högersidan...Inte alls så att jag tror att nåt är på G, men nog känner jag att den lilla sjunkit ner alltmer!!!!! Har ju trots allt 28 dagar kvar Det är väl troligtvis du och jag kvar Nallepuhmamma kvar till sist

haha vaknade nu då jag vänt på dygnet helt å fick mig ett gott skratt, tack så mkt för den :)
    Jaaa skålar för glatta livet, *asg*  Ja du gumman, vi har blivit riktigt duktiga på detta skålandet, haha börjar känna mig som en juice alkis..haha fast nu e det fanta som gäller dock:)  vet du...jag har åxå kännt så, äh jag lägger ner Fl helt...men ngt har ju hållt en kvar, men du vet ju att jag hamnat i konflikter vissa dagar..tyvärr å då har man haft god lust att bara lämna, men så har man ju haft en härlig känsla för ett par av er....å vill ju veta hur det går å man har fått en plats i sitt hjärta för bla dig med {#emotions_dlg.flower}

dessa tryck du beskriver e ju typ så jag känner fast i ljumskarna, speciellt när jag ska lägga mig..?
    jag tror dock inte heller att det e ngt på G här, haha han tvärlurade mig, jag har inga värkar alls nu...hahaha
    busungen :)

Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10