Inlägg från: SweetLilly |Visa alla inlägg
  • SweetLilly

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-04-13 15:15:26 följande:
    Oj, va roligt att det ser så bra ut :)Blodvärdet e ju jättebra, äter du järntabletter?
    nej, inget alls!
    Lilla pyret väntas 100806
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-04-13 15:32:33 följande:
    vad bra! tycker resultaten ser jättebra ut. du är väl i v.25? dem säger ju att på ett ungefär så är sf måttet lika stort i cm som den veckan man är i :) Fast det är ju ingen regel, men på ett ungefär :) härligt ändå, då vet du det växer iallafall hehe fast jag har sett dina magbilder och JA VÄXER GÖR DET VERKLIGEN :)
    nja jag är i v24 men som sagt hon sa att den låg i övre kurvan men att det var jättebra! Så dte känns ju toppen! Jag frågade om det betydde stort barn, men det gjorde det tydligen inte, den kan växa i otakt med barnet , så längre fram kan jag ligga längre ner på kurvan.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-13 15:44:26 följande:
    jag hade för första gng i mitt liv lågt järnvärde nu, å tar järntillskott. Va visst mkt vanligt med detta i v 20. men inte med lillan, äter du ngt som innehåller mkt järn?
    ja mitt värde hade ju sjunkit sist och var på 123, men nu på 140! det jag gör är att jag dricker alltid juice till kött tex, och sen äter jag en hel del grönsaker och fullkornsbröd.
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-13 16:12:56 följande:
     juice, ok..hm det ska jag nog gå å köpa då, för kött har jag jätesvårt för just nu...blir mkt kyckling, mja köttfärs då.å fisk...men inte rent kött, har tappat lusten för det, var dagen innan julafton som jag å lillan gick på resturang å jag beställde in entrecoe me sås å klyftpotatis....blev matförgiftad å satt med en påse framför mig på toa med röva långt nere i dass samtidigt, hahaha vilken syn asså...efter det så tappade jag lusten för kött...men grönsaker äter jag, dock inte grovt bröd...hm..kanske skulle börja med det då..
    Ja sen ska man inte dricka te, kaffe eller mjölk i samband med järnrik kost för då hämmas upptaget.
  • SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-04-13 17:06:28 följande:
    Hejsan alla!såg att ni prata om järntabletterna ska man inte ta dom med mjölk??hmm ska man ta dom när man ska sova???de kanske man skulle börja med då?!!i kväll ska vi grilla kött som ligger i vitlöksmarinad plus potatisallad till och sen vitlöksbröd och sen tänkte vi testa grilla majskolvar köpte frysta någon som vet hur man ska göra med dom???
    ja ingen mjölk med tabletterna!

Du kan tina kolvarna först, t.o.m koka lite snabbt, sen grilla dem ett tag tills de får fin färg. de behöver nog en 15 min.
  • SweetLilly
    puchelina88 skrev 2010-04-13 18:24:21 följande:
    okej men sen är det bara att äta dom som dom är lr??ska man ha nått på??
    ja man bara gnager på men som sagt, smör och salt är gott på!
  • SweetLilly
    sofie och laura skrev 2010-04-13 20:26:48 följande:
    Asså pregga detta är ngt som jag aldrig nojjat över men detta är tom värre och hemskare än dina nojjor =( eller äh.. jag så OROLIG!Tänk om mitt barn mitt fina lilla barn bara dör i magen ? Jag puttar hela tiden för att känna han sparka e så orolig detta kom igår och bara tänker efter att jag läst hur en stackars mamma förlorade sittbarn i magen i v36???
    Jag tänker på sånt med, känner till de som förlorat barn bara dagar innan BF, otäckt är det!!

Men man måste bara vila och vara trygg i sig själv och lita på att det går bra! Man kan inte oroa sig för allt hemskt som KAN hända, för hur mycket man än stressar och oroar sig så hindrar inte det ett tråkigt besked. Man får bara ta varje dag som komemr och vara glad åt magen och se ett lyckligt liv med bebisen framför sig.

Nu ska jag ta och fika lite, är jättehungrig
  • SweetLilly

Godmorgon!

Såg att ni pratat flaskvärmare, det var ju en smart grej, tror jag ska leta efter en sån imorogn när jag endå är ute och shoppar!
    Ang SD så får jag nog det när jag gått lite, som tex på affären, annars tror jag inte jag fått det..
    Å så kaffefrågan; jag drickn en halv kopp nån gång då och då när det bjuds fika eller att jag och maken tar oss en kopp hema när jag bakat, så sammanlagt kanske 2koppar/veckan.
    Sötdricka dricker jag inte alls, tycker dte är äckligt..

• SweetLilly
    Pregga skrev 2010-04-14 10:06:32 följande:
    Nu har jag glömt rakhyveln ett par dar, kan snart kalla mig för miss bush :)hahahahahahaha
    Mitt hår växer bara mer på vissa ställen! Under armarna växer det fortare, nere i busken har det börjat att sprida sig på bredden men ser glesare ut!? Men på benen växer det inte alls, och huvudhåret växer inte mer än normalt..
  • SweetLilly

Jag rakar mig heller inte ofta, benene bara om jag ska visa dem, har inte så mycket alls, under armarna växer det några strån, det tar jag med pincett och busken behöver jag bara mota in mot mitten nån gång då och då, hehe

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10