Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nu hickas det i magen, såååå mys Hjärta

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-04 16:23:13 följande:
    pregga: glad att allt gick bra. förstår att du oroar dig över att det kommer blod. jag hade också ringt förlossningen direkt!

carohl: naw tack gumman... 5 dagar kvar till BF, eller 3 dagar enligt barnmorskan... idag har det varit tryck nedåt hela morgonen/förmiddagen och hela eftermiddagen, känner fortfarande av det. tror faktiskt jag ska dra ut maken på en promenix till. vi har varit på ikea och vandrat rundor  men det räcker nog inte haha

Tack, jodå han växer å frodas den lille vasen, men jag e mkt orolig nu...blöder en del asså...ringde nu igen å då sa dom att det kan vara bitar av slemmis, men jag fick ju höra av läkaren idag att den inte ens e konstaterad att den finns, men jag sa inget....MEN jag blödde ju inte innan han kände på min tapp, så det borde ju vara pga det? för han fick ju in fingret lite i tappen så han kunde nudda bebis huvud....

hahahaha, min dotter blev just tvärsur på mig å sa-gillar inte dig längre, stick å brinn...jag började asg...å då kunde inte hon heller hålla sig, skitunge. hahaha ut å gå, min morsa hoppade ju för sjutton hopprep...hm, en promenix kanske jag med skulle ta mig ;)

• Bubbis10

men jisses...DET RINNER SLEMM Å BLOD!!! men det e brunt blod.....

• Bubbis10

Kan det sättas igång av att läkaren varit där å pillat?????

tetta skrev 2010-08-04 16:52:25 följande:
    Hej på er.

Är helst slut just nu. Man har sprungit upp och ner i trappan här hemma. Har en väldigt klängig tjej på mig. Gå på toa. Varför ska det vara nödvändigt?? Det enda jag har hört idag är MAMMA, MAMMMA!!!!

Sen ringer ju telefon hela förbaskade tiden!
    Hur går det?
    Mår du bra?
    Är det ngt på G??
    Jasså är du hemma än?

Morr.
    Så mitt humör idag är så bra. Kan jag säga. Så fort maken kommer hem så ska jag ut och gå oavsett om det regnar eller inte. Känner att jag behöver tyst och lugn runt mig. Så det blir nog en promenad i skogen och klättra lite på träd! ;)
    jisses, det där låter inget vidare asså...hua.....min dotter sa stick å brinn till mig men då kunde jag inte hålla mig för skratt å inte hon heller då...ska passa på å tvätta kl 19.00 så får man fösöka hålla det nere ifall ngt sätter igång här, vilket jag inte tror på egenteligen, hahaha
    Klättra på träd?? NEJ NEJ, det låter inte som en bra ide hörru...en promenix, visst...men ta det nu lungt, fint å föda i skogen lixom, haha
    härligt å höra att fler har humör :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-04 17:44:42 följande:
    tror absolut inte på att slemproppen är en myt. har jag aldrig hört talats om faktiskt... har ju faktiskt läst om att det finns slempropp och att den sitter där för att förhindra att bakterier ska ta sig in..
    men du, håll fortsatt kontakt med förlossningen, tycker det låter som det är på g...... fast vad vet jag, jag tror hela tiden mitt är på gång... :S som nu tex, trycker på som tusan hela förmiddagen, eftermiddagen och just nu. vi har precis varit ute på promenad i en halvtimme, superskönt väder, och så härligt att känna lillans huvud trycka sig längre ner ;)
    ja asså nu vet jag inte vad jag ska tro om slemmis, men som jag minns det så ramlade en klump av slem ner i toan med lillan å den såg ut som en manet....så nu blir jag jätte osäker efter det han sa idag...jo jag har ringt dom 2 gng redan å har nu lite värkar, MEN jag låter mig inte luras igen, haha den har jag gått på innan.
    hihi va mys å känna henne sjunka ner, funderar på en promenix men vet inte om jag vågar samtidigt så tänker jag-han lurar mig busungen, haha
  • Bubbis10

Elinnn, jag tror inte det är på g även om jag har lite värkar, pga han var ju där å kände idag å tryckte lite upp i tappen, klart det måste bli lite irriterat, men på g...nej det tror jag inte....tyvärr lite...

• Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-04 18:01:31 följande:
    jo de e klart.. hade nog känts annorlunda om det kommit på en annan dag....ta en promenad om du känner för det, ej ensam och inte alltför lång utan håll dig nära hemmet

här är det fortfarande molvärk, men inga värkar :(
    jo men det hade fått komma igång nu, men som sagt..han fick ju upp ena fingertoppen...ja jag ska ta med min dotter isåfall...har åxå lite värkar men jag tar det inte på allvar..
    men du, jag hade inte en enda förvärk med dottern, utan fick värkar först efter 3 timmar EFTER vattnet gått, så man måste inte ha värkar för att det ska vara på g...
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-04 18:33:55 följande:
    Han pillade nog för mycket!
    Pregga skrev 2010-08-04 18:06:36 följande:
    jo men det hade fått komma igång nu, men som sagt..han fick ju upp ena fingertoppen...ja jag ska ta med min dotter isåfall...har åxå lite värkar men jag tar det inte på allvar..
    men du, jag hade inte en enda förvärk med dottern, utan fick värkar först efter 3 timmar EFTER vattnet gått, så man måste inte ha värkar för att det ska vara på g...
    Jag hade inga förvärkar heller med den stora. Utan det kom först en brun slemmig manet och sen kom värkarna smygandes. Vattnet gick i småomgångar när värkarna kom. Fast det fattade inte jag förns när jag kom in på Fl.
    Så det kan nog vara på gång gumman.
    Ta det lugnt med tvättmaskinen! Hoppa inte upp på den bara ;)
    mjo, antagligen ......
    ok, mja men jag tror inte det e på g här...tyvärr.. haha jag har såå mkt tvätt aså...suck, men skönt när det e klart.
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-08-04 18:33:55 följande:
    Han pillade nog för mycket!
    Pregga skrev 2010-08-04 18:06:36 följande:
    Jag hade inga förvärkar heller med den stora. Utan det kom först en brun slemmig manet och sen kom värkarna smygandes. Vattnet gick i småomgångar när värkarna kom. Fast det fattade inte jag förns när jag kom in på Fl.
    Så det kan nog vara på gång gumman.
    Ta det lugnt med tvättmaskinen! Hoppa inte upp på den bara ;)
    Tror han pillade så det känns bara...
  • Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-08-04 18:57:56 följande:
    Vill bara slänga in ett litet tips såhär på kvällskvisten..

Har nyss suttit och fyllt i en "mina första år-bok". Om ni inte köpt det ännu tycker jag ni ska göra det. Jag köpte i en "pärm-format" så att man kan bygga på lite som man vill. Skrev iaf ett brev nu innan förlossningen till h*n om känslorna innan h*n kommit till världen. En hälsning och beskrivning om hur mycket vi längtar tills h*n kommer osv. Skrev även upp lite namnförslag som vi har.
    Tror det kan vara kul för barnet att ha med sig i framtiden!

Ett litet tips bara :)

kram på er!
    hehe första boken köpte jag för flera månader sen, hahaha men det var ett bra tips :) tackarGlad
    lillabambi skrev 2010-08-04 19:00:27 följande:
    hur står de till för mina tjockisar ;) ?
    tjo ma babe :)
    bara fint här, lite molvärk men det e la som det ska, jag låter mig icke luras igen, haha men som sagt det beror nog på att han hade sitt finger en bit in i min livmodertapp, känns iallafall som en rimlig förklaring, haha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10